Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13361 til 13380 af 20688
-
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
Hvilke bøger læses på KU
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Ækvator
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål for i fysik, som jeg har svært ved at svare på.. Det lyder således: Ved ækvator svarer 360 grader til 40.000 km. Hvad svarer 1grader til i km? -
Fordampning af vand
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i fysik der lyder som flg. "Du har i en kasserolle opvarmet 150 g. vand til kogepunktet. Varmetilførslen fra kogepladen er på 800 W. Hvaor lang tid går der, før al vandet er fordampet?" Hvordan regner jeg det? -
Hjælp jeg fryser
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak. -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Spejling: Overfladens normal?
ForumindlægHej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :) -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Manglende forumkategori
ForumindlægJeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi. -
Fra Hz til sek - Hvordan?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at udregne noget databehandling i fysik, men har lige opdaget at det skal være m/sek. Hvordan omregner jeg dette til m/sek?: V=f∗λ⇔600Hz∗0,578meter=346,8hz/meter På forhånd tak! -
Hjælp til 9. klasses afgangsprøve!
ForumindlægHej. Jeg har brug for nogle små forsøg til min afgangseksamen i fysik/kemi. Jeg kan komme ud for at komme op i følgene: Radioaktivitet. Lyd, lys og bølger. Magnetisme/elektromagnetisme. Syrer og baser. -
Radioaktivitet - SRP?
ForumindlægHej Jeg skal som så mange andre også skrive SRP til december. Jeg har overvejet emnet: Radioaaktivitet i Fysik A og Matematik A. Er der nogen, der har erfaring med emnet, samt eventueller guldkorn, til gode ting at komme ind på? :) -
Atomkerner
ForumindlægHej kloge hoveder! Jeg sidder her med mit fysik og jeg er meget i tvivl. Spørgsmålet lyder følgende Beregn antallet af Cs-kerner Har tilføjet et dokument, da det er for besværligt at skrive det her ;) På forhånd mange tak ;) -
induktion
Forumindlæghej jeg skal op til fysik eksamen snart og er nu ved at lave min disposition til emnet energi på vej jeg skal starte med at definerer induktion er der nogle som kan komme med nogle ider håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! på forhånd tak :) -
opgave 6.1 fysikabbogen 2
Forumindlægi opg a. skal jeg bruge massen jeg slår op i ptable.com eller en databog fysik eller skal jeg også fratrække elektronernes masse således at jeg kun får kernens masse? i opg. e er jeg helt fortabt. nogle der kan hjælpe med en formel? -
Tivoli
ForumindlægHej jeg har fået en fysik opgave om 2 forlystelser i Tivoli. Monsunen og Det Gyldne Tårn. Jeg vil gerne forstå, princippet bag de to forlystelser, altså de to forlystelsers bevægelser og mht. g påvirkningen. Håber nogen kan hjælpe tak! -
telefonens opfindelse
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
telefonens opfindelse, hvorfor?
Forumindlæghej jeg skriver AT om telefonen i fagerne historie og fysik jeg har et spørgsmål som håber nogen kan svare,,,, hvorfor blev telefonen opfundet lige præcis i den periode som det gjorde? havde det en spedial årsag? -
Hjælp til problemstilling.
ForumindlægHej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...
