Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13381 til 13400 af 23785
-
Marxisme, AT, historie og samfundsfag A
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal skrive synopsis i AT indenfor emnet "videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914". Har valgt marxisme i samfundsfag og historie, begge A fag. Jeg ved ikke hvor jeg skal lægge fokuset i problemstillingen. Er der andre med samme emne der kun... -
Religion i historiefaget?
ForumindlægHvordan arbejder man med religion i historiefaget? Jeg vil gerne redegøre for udviklingen i moderne spiritualitet/new age fra 60-ernes modkultur til velfærdssamfundet i dag. Hvad gør man fx med primær kilder? -
Synopsis i Dansk og Biologi, Darwinisme
ForumindlægHejsa, jeg håber nogen har lyst til at hjælpe mig med min synopsis, da det ikke er min stærke side. Jeg har valgt at skrive om darwinisme i litteraturen (Fru Marie Grubbe) af I.P.Jacobsen Jeg har svært ved at komme på en god problemformulering og emner jeg vil ind på.... HJÆÆÆLP!!! -
Tysk vejledning - en god måde at rette sine afleveringer på
ForumindlægHej :-) Jeg sidder i øjeblikket og er ved at skrive en tysk stil og tænkte det var oplagt at spørge herinde.. Jeg har altid problemer med mine tyske stile, eftersom det nok er et af mine sværeste fag.. Jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg for mig selv, skriver den bedst mulige stil? Jeg vil... -
Fagenes muligheder og begrænsninger...
ForumindlægHej alle! Jeg skal til årsprøve i morgen og jeg vil så gerne sparke røv, men men men.. Det med fagenes muligheer og begrænsninger er jeg lidt i tvivl om... Jeg har om konflikter i mellemøsten og mine to fag er: SAmfundsfag (samfundsfaglig) Historie (humaniora) Jeg har brugt stort set alle metode... -
Mundtlig eksamen, medie, sprog og litteratur spørgsmål.
ForumindlægHej. Min dansk lære har ikke lige været den skarpeste haj til at fortælle helt præcist og konkret hvad man skal have ind under de forskellige spørgsmål i den mundtlige eksamen i dansk. I dansk eksamen er der 3 spørgsmål, der er sprog spørgsmål, medie spørgsmål og litteratur spørgsmål. Mit spø... -
Heinrich Böll: Afsked eller Peter Adolphsen: Togrejse
ForumindlægEr der nogen der ved hvad disse to noveller handler om? (Heinrich Böll: Afsked og Peter Adolphsen: Togrejse) Jeg kan ikke selv huske det :s -
sproget
Forumindlæghej! er der nogen der kan hjælpe mig at finde ud af, hvad betyder "Maren i kæret"? Tak -
Er gået helt i sort(eksamens synopsis)
ForumindlægHejsa... Har været oppe og trække eksamens tekst i psykologi idag. Har trukket udviklingspsykologi: En ny børnekarakter( kan findes på http://politiken.dk/debat/kroniker/article18601.ece ) Det burde jo sådan set være rigmelig nemt at gå til men er bare gået fuldstændig i sort over det. Virkel... -
Fuldstændig objektivitet?
ForumindlægHej igen ;P Jeg ville bare høre, hvordan det er muligt fuldstændig at skrive objektivt. Er dette overhovedet muligt? For at skrive fuldstændig objektivt, er det jo kun muligt at skrive 100% korrekte facts, og ikke spekulationer, da disse tit indeholder meninger. En sådan tekst ville da være utro... -
Historie eksamen?
ForumindlægTil de af jer der har været til historie 24-timers eksamen. Hvordan er det gået? Hvad ville i sige man skal lægge vægt på for at få en god karakter? Hvordan greb i eksamen an? Er det vigtigt at forberede sig, da man nu har 24-timer? -
hvorfor læse perioderne
Forumindlæghej jeg er lidt forvirret har eksam på mandag i dansk A niveau. det jeg vil spørge om er, at skal man vide kort hvad barok,oplysningstid og romantik er? eller behøver man ik?. hvis man skal vide om perioderne, er det fordi hvis man trækker, en novelle som har den samme periode. så er det godt at... -
digtanalyse!!
Forumindlæghej (: jeg skal til min dansk eksamen på torsdag! har trukket perioden romantikken, og har valgt et digt af Adam Oehlenschläger der hedder "eventyret i den fremmede stad". - er der nogle der kan komme med et godt bud på hvad budskabet i digtet kunne være??? -
Hvor meget fysik i matematik?
ForumindlægJeg lyttede til en meget populær fysiker fra USA, og han talte lidt om moderne matematik, og sagde, at traditionelt set, så var det matematikerne der blev opfattet som "naturvidenskabens filosoffer", men tingene har ændret sig lidt og det er fysikerne der nu indtræder som de ubestrideli... -
Sinusbølge?!
ForumindlægHvad er en sinusbølge?? Er der noget som kendetegner en sinusbølge? -
Matematik på uni - flest skriftlige eller mundtlige eksamener?
ForumindlægEr der flest skriftlige eller mundtlige eksamener i mat på uni? Hvor mange mundtlige i forhold til skriftlige ? 10-15 % eller 80-90 % ? -
Samfundsfag C (stx, 1g)
ForumindlægJeg skal op samfundsfag på C-niveau her om et par dage, og jeg håber nogen vil tage sig den frihed at hjælpe mig. Jeg er informeret om, at der afholdes en mundlig prøve på grundlag af et kendt tema med ukendt bilagsmateriale af et omfang på mindre end 2 normalsider. Der gives så 50 min forberede... -
Hælp!!
ForumindlægEr der nogen som har været oppe i old er det svært? .. hvilke spørgsmål stiller de? -
Bestemmelse af tekstens tema
ForumindlægJeg er rigtig dårlig til at finde frem til temaet i teksten. Har I nogle gode råd? Hvis teksten drejer sig om flere ting, kan man så godt nævne dem alle, eller han en tekst kun ét tema? -
dansk eksamen -pensum og spørgsmål
ForumindlægHej alle. Ja så er det dansk jeg skal op i her den 25, hvilket er min sidste eksamen og vil virkelig gerne kunne gøre det godt, da jeg ville hade at komme ud med en skod karakter den dag huen bliver sat på, men har lidt grubler over de emner man kan komme op i. Altså vi har fået opgivet en mass...
