Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13401 til 13420 af 20688
  • Naturvidenskab.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning?
  • Fysikglæde mennesker, kig forbi! :D

    Forumindlæg
    Har et kæmpestor problem! Hvis nogen lige gider kigge på min fysik-rapport, som jeg har vedhæftet. Det er på den sidste side, hvor jeg har sat mine egne tal ind i formlen som jo burde give 0, men ved mig giver det noget som burde være løgn! TAK PÅ FORHÅND! (-:
  • Open Office hjælp

    Forumindlæg
    hej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd...
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • Metaller i opløsning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser op til fysik eksamen som jeg skal til i morgen, Da jeg lige går igennem mine forsøg, er der stadig et spørgsmål jeg er i tvivl om. Som er: Skriv reaktionsligningen i AgNO3-opløsningen. Nogen der kan hjælpe mig?
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.

    Forumindlæg
    gik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler.
  • Haster: Forsøg til energiformer

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det)
  • HJÆLP! HASTER!

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :)
  • Vekselspænding

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til folkeskolens afgangseksamen i fysik imorgen og jeg har lidt problemer med nogle spørgsmål til vekselspænding: Hvad sker der med periodetiden og frekvensen når hastigheden på en generator sættes i vejret? Hvad betyder belastningen for spænding og frekvens? På fo...
  • Hjalp

    Forumindlæg
    Har mistet alle mine forsøg og jeg skal op på mandag i fysik. Jeg går i 9 klasse. Ville god bruge din/jeres hjalp... Hvis i har nogle forsøg så til de emner så skriv : salte syrer/baser metaller elektromagnetisme induktion transformation brint atomfysik
  • Er du sød at hjælpe?:-*

    Forumindlæg
    Er der nogen der har nogen links til nogle fysik forsøg, der handler om "alkohol, syrer og base, elektromagnetisme eller atom og kernefysik"? Plzzzzzzzzzzzzz har virkelig brug for det. Men self. noget for 9-10 klasserne.
  • Kemisk produktion?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-)
  • Sprit og Sprit

    Forumindlæg
    Hej:-) Er der nogen der har en god forklaring på reaktionen i et forsøg, der hedder "sprit og sprit" nr. 7.15 i (slægten alkohol)? Plzzz hjælp, skal nemlig bruge det imorgen, når jeg skal oppe i fysik prøven. M.v.h. :-)
  • Hårdt og blødt vand

    Forumindlæg
    hejsa alle sammen jeg skal op i fysik i morgen, og en af emnerne man kan komme op i er hårdt og blødt vand, og kan OVERHOVEDET ikke huske noget af det, er der en der måske en der kan hjælpe mig emd at finde, en let-forstågelig tekst ?
  • Tyngdekraft - klods op af en skråvæg

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg sidder og bøvler med en opgave. Jeg er virkelig blevet rusten til mit Fysik, og sidder samtidig med en afsluttende matematikopgave. En der kan fortælle mig hvilke nødvendige kræfter jeg skal indsætte. Tak på forhånd. Pas på jer selv :)
  • Atomkraft og kerneenerg

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogle som kan svare på hvad forskellen på atomkraft og kerneenergi? Det er et eksamensspørgsmål, og sidder lidt fast... Hvis der er nogle som kan hjælpe, så må I meget gerne sige til :-)!!!! Det haster en smule, da jeg skal op i fysik c, i morgen :-) Mvh.
  • Byg en generator

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal bygge en generator måske til fysik kemi eksamen men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det er man gør? Generatoren skal få pæren til at lys. Er der nogen som har en ilustration af hvordan man gør eller kan hjælpe med det, det ville være til stor hjælp tak.
  • Merkur

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik rapport om Merkur. Hvilke punkter, vil være gode og have med, udover disse: Planetens opdagelse, at opholde sig på planeten, udforskning af planeten, planetens opbygning og planetens atmosfære :-)?
  • • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen)

    Forumindlæg
    Jeg skal op til fysik eksamen tirsdag. Er ved at forberede de udleverede "Spørgsmål". Så står der pludselig under energi og arbejde dette "spørgmål" - • Energiomsætning i jordens tyngdefelt (tæt ved jordoverfladen). Nogen der har en ide, hvad det f.eks kunne være?