Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 13401 til 13420 af 33890
-
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Spørgsmål til karakter
ForumindlægHvis man har et snit på 8,89, runder man så op til 8,9 eller ned til 8,8?! -
vitamin indhold
ForumindlægNogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3002 B: Når spinat blancheres, ændrer vitaminindholdet y sig (målt i bestemte enheder) efter forskriften y = 31,5 * 0,887^t hvor t er tiden. a) Bestem t for y = 19 Nitratindholdet i spinat ændrer sig samtidig og følger forskriften z = 20,3 + 6... -
antineutrino
ForumindlægNogen der ved hvordan man laver tegnet for en antineutrino i word? -et v med streg over.. tak :) -
Terminsprøve skr. fremstilling dansk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg have terminsprøve i dansk, altså skriftelig fremstilling, og jeg er lidt i tvivl om hvilke hjælpemidler der er tiladt udover den sædvanlige retskrivningsordbog. Jeg har en masse gode bøger jeg godt vil have med. Og og og må man have noter med? Takker herfra og fortsat... -
Optagelsesprøve stx
ForumindlægHeeej Allesammen,, Jeg skal op til en optagelsesprøven her i April.. Er der nogle der kan fortælle mig lidt om hvordan det foregår, jeg er nemlig meget nervøs og ved ikke hvordan det foregår.. Hvad for nogle fag skal man op i .... Skal man op i Tysk hvis man har valgt Tysk fortsætter??? Taak til ... -
Ingeniør vs. cand.scient.
Forumindlægnu er 3g officielt ovre og mellem alle studenterfester skal jeg også finde ud af hvad jeg vil studere efter. jeg er i tvivl om det skal være en ingeniøruddannelse eller en uddannelse på universitetet (cand.scient.). hvad er forskellen i praksis? hvilken uddannelse har lettest ved at få et (godt)... -
Boksplot
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med at fortolke dette boksplot? På forhånd tak -
Fy og Ke eksamen C og B
ForumindlægHej Er der nogen, som kan foreklare mig, hvordan kemi og fysik eksamen på c og b niveau foregår? Er der forskel på disse to eksamener? Jeg har længde overvejet at hæve fysik og kemi til B, men ved stadig ikke hvad der er det rigtige. Der er meget forskel fra C niveau til B? Hvis jeg nu i ... -
Forskellen på ugrupperede- og grupperede observationssæt?
ForumindlægNogle der kan forklare mig forskellene på ugrupperede- og grupperede observationssæt. Nogle der kan hjælpe? -
Matematiske metoder
ForumindlægHej, hvad kalder man den matematiske metode, hvor man beviser et bevis eller har den overhovedet et navn?? -
Reducer?
ForumindlægHjælp!! Hvordan regner man den her ligning: 3(x-3x)*6*(-1) -
Hvad er den effektive rente
ForumindlægMin overskrift fortæller hvad jeg gerne vil vide. Tak! Forstår ikke helt begrebet inden for økonomi. -
Lodret fald
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRP og jeg har en udtryk som skal udlede (udtrykket er vedhæftet), men er pt i gang med at udlede den men skal jo forklare hvad man skal i de forskellige trin. Er nået pt så langt, men mangler forklaringerne, som bliver vedhæftet nedenunder igen. Er der mon der gider ... -
Monotoniforhold
Forumindlæg¨Hvordan bestemmer man montoniforhold og ekstrema for funktioner? Nogle der kan give et eksempel. -
dumt spørgsmål
Forumindlæghej jeg har et måske lidt dumt spørgsmål hvad betyder eller hedder det her: -
3-trinsreglen
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål om 3-trinsreglen, jeg håber I kan hjælpe mig. Hvorfor fonktionen skal være kontinuet for at kunne bruge 3-trinsreglen? :) -
Funktion
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at fortælle hvilken af linjerne er tangent til kurven -
Sandsynlighedsregning spredning/variansen
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde spredning og er derfor kommet frem til at jeg skal have fundet variansen og tage kvadratroden af den. Problemt er bare at jeg ikke helt er med på hvordan jeg finder variansen. Jeg ved at b(6,p) p= 0,5 og at middelværdien er 3.0 Tak for hjælpen på forhånd -
studieretninger? - Til jer der gå/gik på gym
ForumindlægHejjjj Hvilken studieretningen har/havde du, hvad har du tænkt dig at studere/hvad studerede du efter gym? Og endeligt hvorfor valgte du lige netop den studieretning? Har du fortrydt det?
