Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13481 til 13500 af 38620
-
Kødet
ForumindlægHej Hvor mange har haft analyseret Jesper Wung-Sungs novelle Kødet? -
SRP opbygning
ForumindlægHej Min SRP-opbygning ser således ud: Indledning/acstract: 1,5 side Redegørelse: 2 sider Analyse: 11 sider Diskussion: 4,5 sider Konklusion: 1 side Er den en okay opbygning? -
resume til eksamen??
Forumindlægskal man give et resume af den tekst man trækker i høj-niveau engelsk?? Eller skal man gå i gang med analysen med det samme efter præsentation af forfatter , genre etc.??På forhånd tak til alle som vil hjælpe lille mig i eksamensnød!heheHeld og lykke til alle!! -
Skriftlig engelsk B eksamen
ForumindlægHej, Jeg er kommet i tanke om, at jeg har lavet en fejl i min skriftlige engelsk b eksamen . Jeg har taget fejl af hvilken slags tekst jeg har analyseret - tror i at det er grundlag for at dumpe? -
tid
Forumindlæghvordan siger man jeg deltog på tysk ? ich teilgenomte ? -
online ordbog?
Forumindlægnogen der ved hvor der er online ordbog : tysk-dansk. på forhånd tak :) -
Norsk "studieportal"
ForumindlægHej - er der nogle herinde som kender en norks "studieportal" med opgaver? har nemlig en norsk tekst jeg skal bruge en analyse til..håber der er nogle som kan hjælpehey hey -
Hjemmesider og web-steder
ForumindlægVille være meget glad for om der var nogle der havde en god ide til hvor jeg finder godt materiale til analyse af hjemmesider . Jeg har materiale til hvordan man selv skriver godt til internettet : "Skrivgodt.dk" frydenlund/grandjean kommunikation -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Nødløsning!
ForumindlægJeg skal, som så mange andre, op til latin eksamen i 1.G her på torsdag, og jeg er i den mindre heldige situation at jeg har mistet den smule notater jeg havde til teksterne. Jeg er i gang med at lave nye notater, men det tager jo et stykke tid, og jeg kan umuligt nå at lave notater til hele pens... -
Søger opgaveskriver til kort opgave
ForumindlægHejsa, Jeg har fået en kort opgave for i tysk. Jeg går i 2.g i gymnasiet, og har tysk på B-niveau. Opgaven går ud på at lave et kort resume af en tekst, og skal kun fylde omkring en halv til en hel side. Da jeg absolut ingen færdigheder har i tysk, søger jeg derfor en der kan skrive opgaven får ... -
24 timers eksamen
ForumindlægTja er sgu ikek for glad for 24 timers eksamen og ikke mindst fordi halvdelen kommer til at foregå på tysk, men nok om det... Hvad vægter lærer og censor? Jeg taler ihvretfald flydende tysk og har, uden at lyde for selvglad, et større ordforråd end min lærer, men ordforrådet og det faktum at man ... -
albina
Forumindlæghej jeg hedder albina og er 14 år gammel jeg har det svært med at analysere en tekst. jeg håber i vil hjælpe mig med at give mig gode råd til at lave en analyse af en tekst m.v.h. albina ps: håber i vil hjælpe, please -
oversættelse af stasi-tekst
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en oversættelse fra dansk-tysk og håber på nogle af jer ville kunne hjælpe. Nedenfor ses teksten: Den første artikel ved navn "På sporet af Stasi: Maskinen der lægger et puslespil på 600 millioner brikker", handler om som titlen også antyder, at der er bl... -
HJÆLP TIL FORSTÅELSE AF BESÆTTELSEN
ForumindlægHej Nogen der ved noget om den kollektive fortælling om, at danskerne stod sammen mod den tyske besættelsesmagt, er retvisende? Og måske også noget om myten om det nationale sammenhold under besættelsen. Hvis nogen ved noget, så bare skriv. Det ville være en massiv hjælp til min stil, da jeg... -
Korrektur af oversættelse
ForumindlægHej alle! Jeg har forsøgt at oversætte følgende stykke: Filmen foregår i Ruhområdet i Vesttyskland i 1954. Hovedpersonen er Matthias, som er 11 år gammel, da filmen starter. Kammeraterne interesserer sig for fodbold, og en hvid due kommer med resultatet. Den hvide due symboliserer... -
Grammatisk spørgsmål
ForumindlægHvis der nu optræder en bisætning på omsagnsled til grundleddets plads, hvordan skal man så analysere bisætningen? -
Forberedelse
ForumindlægHeejsa,Jeg har to dage, ikke engang til at forberede mig til tyskeksamen -mundtlig. Hvordan kan jeg bedst muligt udnytte den korte tid uden at køre fuldstændig mentalt ned? hehe -
Kommunistloven
ForumindlægHeeeej :D Jeg skal bare høre om der er nogle, som har et bud på hvorfor Rigsdagen i august 1941 indførte den såkaldte kommunistlov? Nicko-V -
Skriftligt arbejde i gymnasiet
ForumindlægJeg har i længere tid følt at der er en uhensigtsmæssig fordeling af det skriftlige arbejde i gymnasiet, i hvert flad på STX hvor jeg skal til at i 3.g efter sommerferien. Hvorfor skal sprog- og naturfagene have patent på det skriftlige arbejde? Jeg synes det er en urimelig skævvridning, at man...
