Søgning på: fysik noter b. Resultater: 13521 til 13540 af 110438
-
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
Spørgsmål vedr. eksamen (stx - ny ordning)
Forumindlæg1. SKAL man til både mundtlig og skriftlig eksamen i A-niveaufag? Eller bliver det udtrukket, om man skal mundtligt? 2. Jeg skal til eksamen i fysik B. Skal min lærer opive enten titlerne på spørgsmålene eller hele spørgsmålene inden eksamen? På forhånd tak. -
A=A0e-kt
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
Hjælpelærer i matematik søges
ForumindlægHej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-) -
Hydrogenspektrum
ForumindlægJeg skal op i fysik B mundtlig eksamen og et af de spørgsmål vi har fået stillet under "atomer" hedder "hydrogenspektrum og energi i stationære tilstande i hydrogen" men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skla skrive her? Al hjælp er super værdsaaat, tak! -
Kræfter et legeme i en væske er påvirket af
ForumindlægHej jeg skal afslutte fysik B-niveau her i morgen. Jeg skal kunne redegøre for hvilke kræfter et legeme i en væske er påvirket af. Behøves ikke teori om hver af kræfterne bare lige overordnet info om hvilke kræfter legemet bliver påvirket af. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? På forhånd t... -
Matricer SRO
ForumindlægHej Jeg sidder med mit matematik fysik projekt i 2 om optiske linser.. Og jeg kan simpelhen ikke finde ud af hvad der er hvad i en Matrice..? A=? B=? C=? D=? Nogen der kan hjælpe mig med at foreklare det..? -
lektie-hjælp
Forumindlæghej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !! -
Hej
ForumindlægJeg skal lave en fysik B experiment. Jeg må selv vælge hvilken emne og hvilket experiment. Den skal også fremmlæges i klassen. Jeg vil gerne ha en gode og nemt emne. Så hvis i har en gode og nemt experiment? -
emnevalg
Forumindlæghey. Jeg skal skrive studieretningsopgave i december måned, men jeg ved ikke rigtigt, hvilket emne jeg skal tage. Jeg har kemi A, Matematik A og Fysik B er der nogle, som har forslag??? -
Hjælp til opgaver om kinematik !
Forumindlæghej alle , Kan nogen hjælpe mig med denne lille fysik opgave bestående af 2 opgaver. Jeg har lavet opgave 1 a og b, men jeg kan ikke finde ud af at lave de sidste. Please kan nogen ikke hjælpe hastigt Mvh Louise Vilengaard -
Brydningslov og hældningskoefficient
ForumindlægJeg sidder med en rapport i fysik, som jeg bare ikke lige helt kan finde ud af.. Håber der er nogle der vil være så venlige at hjælpe mig! :) Hvordan kan man forklare, at hvis sin(i)/sin(b) er konstant, så er brydningsloven bekræftet? Og hvorfor er grafens hældningskoefficient er brydni... -
Tæller SO som A-fag? (HTX)
ForumindlægMine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A). -
Lektiehjælp??
ForumindlægJeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ? -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Lysets bølgemodel
ForumindlægJeg skal snart op i fysik B, og forstår ikke helt denne betragtning: hvordan går man fra : c = λ / T <=> c= f * λ jeg ved at f = 1/T .. men jeg kan stadig ikke helt se det. Kunne nogen foreklare det ?? :)) -
GS
ForumindlægHej. Jeg så engang (har selvfølgelig glemt hvor) at man kunne tage Matematik fra C-niveau til A-niveau og Fysik fra 0 - B-niveau på et lynkursus. Kan i svare på hvor, jeg har kigget i junglen men kan ikke finde ud af hvor de udbyder dette. God sommer :)
