Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 13541 til 13560 af 23877
-
noter
Forumindlægnogle der evt, har nogle noter til foran alteret af herman bang? -
Primær & Sekundær Litteratur?
ForumindlægHej folk derude. Jeg er en dreng som er i tvivl, hvad er en primær og sekundær litteratur? jeg kan aldrig huske/ forstå det?? håber i kan forklare det lidt detaljeret? Mange tak derude- -
Outline i engelsk
ForumindlægHej. Jeg har jo som så mange andre elever i 9 klasse fået til opgave at lave en outline (disposition) i engelsk. Mit problem er så bare hvad jeg skal komme ind på af punkter? Mit hovedemne er Racism og jeg har derunder valgt at snakke om Emmett Till. Håber virkelig jeg kan få noget hjælp senest ... -
Synopsis af kortfilm
ForumindlægHey har svært ved at lave min synopsis til dansk mundtlig eksamen, kan man godt bruge de 3 taksonomiske niveauer til at lave den? Redegørelse Undersøgelse Vurdering meget gerne komme med gode ideer til hvordan man kan lave synopsis om kortfilm for har meget svært ved det - tak på forhånd :) -
Tysk kasus
ForumindlægHej! Jeg har en sætning her, "Han havde en god ven", hvordan ved jeg om det skal hedde eine, ein eller noget andet? Altså hvor bruger man nominativ, akkusativ, genitiv og dativ? -
Er dette den komparative metode?
ForumindlægHej - jeg er i tvivl om, at jeg har brugt den komparative eller kvantiative metode. Jeg har to kurver over Europa's og USA's stålproduktion i løbet af årene. Her har jeg sammenlignet dem og set, at europa er førende på markedet indtil 1885. Er det den kvantiative eller komparative metode?... -
Spørgsmål omkring hypoteser
ForumindlægI denne opgave skal I udarbejde nogle hypoteser på baggrund af foreliggende statistikker nedenfor. Bruger I her den deduktive eller induktive metode? Når man forsøger at lave empiriske undersøgelser af samfundsforhold ved at optælle, beregne og/eller udspørge en større del af befolkningens fo... -
Det moderne gennembrud - Pernille
ForumindlægHejsa:p Jeg har trukket "Det moderne gennembrud", hertil afgangsprøven i niende klasse - så jeg ville hører om der var nogle der havde lavet en opgave noget lignende el. ihvertfald har haft Pernille, af Herman Bang. Hjælpen omfatter: • Hvor kommer Det moderne gennembrud til kende i... -
Indledning til DHO
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en indledning i DHO. Vores overemne som alle skal koncentrere sig om er kvindes position i historien. Min problemformulering er hvorfor har synes på kvindes rolle ændret sig i et ægteskab fra idustrialiseringen frem til 1950'erne? Hvordan kunne jeg evt starte mi... -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
HF på VUC, optagelsesprøve
ForumindlægHej alle sammen Da jeg har søgt ind på HF uden en 10.'ende klasse (gik ud af 9. i 2007, og haft 2 år på STX), skal jeg til en optagelses prøve. Prøven består af en tre-delt faglig test på 1,5 time og en efterfølgende samtale på ca. 15 min. Derudover, mener jeg at jeg i telefonen fik af vi... -
Billedkunst-eksamen C, eksempler på spørgsmål til eksamen?
ForumindlægHej folkens, Jeg skal snart op til billedkunst-eksamen (d.17) og derfor vil jeg gerne spørge jer om, hvad kunne spørgsmålet f.eks. være, nogle idéer? Vi har arbejdet med: Arkitektur/skulpturer Samtidskunst Kanoniseret og provokerende kunst Popkunst Gengivelsesstrategier Byrum og pladser -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
redegørelse/ resume/ fomalia
Forumindlæghey da jeg efter lang tid har prøvet at finde ud af hva forskellen er på de tre ting, og har fået forskellige svar kunne jeg godt tænke mig at få det afklaret nu.... er der nogle der kan give mig en detaljeret beskrivelse af hvad de 3 er ?????? der er nogle punkter som beskriver de 3 ting, hvad e... -
opstilling af model
ForumindlægDEt er meget muligt at der i år kommer nogle spørgsmål hvori vi skal opstille nogle modeller... Er der nogen der har et eksempel på hvordan en model kan se ud? Gerne flere? -
hermeneutiske spiral?
ForumindlægJeg skal op nu her, og jeg er ret sikker på at jeg bliver spurgt om den hermeneutiske spiral, det gør man altid :) Men jeg ved ikke hvordan jeg kan forklarer den? I min synopsis har jeg bare skrevet dette: For at opnå en yderligere tekstforståelse bruges den hermeneutiske spiral, hvor min fors... -
kemi
Forumindlæghvad betyder optisk aktiv i et molekyle? ? ? -
Dansk skriftlig Eksam
ForumindlægHvad er vigtigt ved at skrive en dansk stil? -
Freuds metode - induktiv/deduktiv?
ForumindlægJeg skriver AT om psykoanalysen og er blevet i tvivl om, hvorvidt man kan sige, at Freuds fremgangsmåde er induktiv eller deduktiv. Kan man overhovedet det? Og i så fald - hvilken en af dem bruger han? (Jeg har skrevet om hermeneutik). -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs...
