Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13661 til 13680 af 27765
-
forkert ikke?
ForumindlægSie geht in meiner Klasse Skal der ikke stå: "...in meine Klasse" -
Hvordan forløber billedekunst C undervisning?
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal starte på gymnasiet næste år, og har valgt billedekunst C, som mit kunstneriske fag. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvorvidt dette fag passer til mig eller ej. Er der eventuelt nogen af jer, som i forvejen har faget, som kan skrive lidt om, hvordan det hele forløber? ... -
Perspektivering
ForumindlægJeg har om Den Lille Pige Med Svovlstikkerne og er der nogle som ved hvordan man kan perspektivere den med Historien Om En Moder og Den Grimme Ælling? -
problemstillinger -
ForumindlægHej. Mit emne til historie eksamen er "Danmarks internationale placering fra 1914 til idag" Min problemstillinger lyder som følgende: - Hvorfor opstod der et brud på neutraliteten i 1914? - Hvorfor vælger Danmark at indmelde sig i NATO ? - Hvordan var Danmarks nye rolle ef... -
barndom
ForumindlægHejsa. Jeg er gået i stå ved dette spørgsmål. Håber virkelig at I kan hjælpe mig. I barndommen bliver vi præget og formet, hvilket får betydning for vores videre liv. Hvilke konsekvenser tror I, det får for nogle drenge der bliver slået af deres forældre, den forskellige måde hvorpå de bliver ... -
Argumentering!
ForumindlægJeg skal finde kronikker, debatindlæg og reklamer hvor der gøres brug af argumenterings teknik så som pathos, ethos og logos!!! Nogle der har et godt link...Og hvad er en kronik? Anders -
Gramatik
ForumindlægHvilken af sætningerne kan du sætte ordet asfaltere i datid? 1. De kommer for at asfaltere vores vej i morgen. 2. Hvorfor asfalterer de hovedvejene først. Det er nummer 2 ikke? Nemlig : asfalterede Hvad skal et udsagnsord ende på, hvis man kan sætte det i datid i en sætning? -r ikke? -
terminsprøve
Forumindlæghej ... jeg skal til teminsprøve i dansk her på mandag.. Har I nogle gode tips til hvordan man kan forberede sig dertil..? -
Psykologisk fortolkning
ForumindlægJeg har fået til opgave at lave en psykologisk fortolkning af novellen 'Heavy Metal' af Sidsel Falsig Pedersen. Hvad skal sådan en psykologisk fortolkning indeholde? Har aldrig prøvet det før. - På forhånd tak :) -
Syntaksanalyse af latinsk sætning - haster!!
ForumindlægHej, Jeg skal lave en syntaksanalyse på en latinsk sætning, men jeg kan simpelthen ikke få det sat hen. "Res publica nunc tandem libera est' Augustus semper affirmat, sed de facto Caesar Augustus princeps omnipotens est." Er der nogen der kan forklare mig hvordan man gør, og h... -
Bevægelsesanalyse. Hjælp!
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at se på min bevægelsesanalyse i idræt B? Jeg har på fornemmelsen, at jeg har lavet den helt forkert!!! -
levevilkår, Moderne Gennembrud
ForumindlægHej Folkens! Jeg skal skrive dansk/historie-opgave over tiden 1870-1890, altså Det Moderne Gennembrud. Jeg har valgt emnet landarbejdernes levevilkår med særligt henblik på husmændene, som kun ejede en meget lille jordlod og havde en ringe levestandard. Jeg har valgt teksten "Knokkelmanden&q... -
Metoder
ForumindlægHej... Jeg skal til at skrive synopsis-opgave i engelsk og samfundsfag her i næste uge, og der lægges vægt på, at jeg skriver hvilke metoder jeg har brugt og hvordan. Jeg har nogenlunde styr på de engelske metoder, men hva i alverden er samfundsfags-metoder? Jeg skal skrive om Cubakrisen, og er h... -
Almen studieforberedelse.
ForumindlægHej. Jeg synes, at det ville være en god idé, hvis man lavede et forum for almen studieforberedelse. Det ville være en god hjælp for folk, som skal have hjælp i forumet. Desuden ville det også være ret, hvis man kunne uploade opgaver og derved også hente inspiration. AT er jo et fag, som fylder... -
Haster - EU og velfærdsstat
ForumindlægHej, Jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på Europæisk integration og velfærdsstat .. Mine kilder omhandler: Kilde 1: Schumann-erklæringen Blag 2: Valgplakater ved EF-folkeafstemningen 1972 Bilag 3: To figurer fra "60 år i tal" - Dan... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Hvordan man skriver en god stil?
ForumindlægHejsa. Jeg går i niende klasse, og jeg har skrevet mange stile, men desværre sider jeg stadig fast mellem 7-8. Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal skrive en god stil for at kunne opnå en lidt bedre karakter. Jeg ville være meget taknemlig hvis nogle måske kunne give mig nogle gode råd, eller ... -
Pengestrømsopgørelse vs. pengestrømsanalyse
ForumindlægHvad er forskellen på en pengestrømsOPGØRELSE og en pengestrømsANALYSE? jeg skal beskrivefordele og ulemper for en regnskabsanalytiker ved en ”pengestrømsanalyse” i sammenligning med en ”pengestrømsopgørelse” og det går ikke særlig godt. er der nogen der kan gi en hånd??... -
It projekt
ForumindlægHej jeg er ved at lave et it projekt, og i den forbindelse er jeg kommet til teorier, og der vil jeg gerne høre om hvilke teorier det er bedst at anvende til hjemmesider ?
