Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13681 til 13700 af 27496
-
Homo/heterozygotisk
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvad homozygotisk og heterozygotisk er? Det er i forbindelse med en rapport, og enten har læreren ikke forklaret det, eller også har jeg siddet og sovet i timen, for jeg har ikke taget nogle noter om hvad det er. -
blod - hjælp!!
Forumindlæghey jeg er igang med min 3.g opgave. jeg er kommet frem til at der findes 23 forskellige blodtyper; og at man kontrollerer blodet for dets antigener og antistoffer for at finde den gældende blodtype. Men hvis der sidder forskellige antigener på hvert af de røde blodlegemer der definerer blodtypen... -
Gæringsproces
ForumindlægHej Vi har fremstillet Mjød. Det er en gæret blanding af vand og honning. Jeg har fundet ud af at Honning består af: Fructose: 38 g Glucose: 33 g Saccharose: 2 g Hvad er så reaktionsskemaet for min gæringsproces? er virkelige lidt forvirret, håber i kan hjælpe mig. med forhånd tak -
"Over gødning"
ForumindlægSidder lige og skriver rapport om næringssaltes betydning for algevækst.Det viser sig at nitrat kun fremmer planters vækst til en vis grænse. Men hvorfor egentligt det?Er det pga. af osmose =? eller noget helt andet?(jeg formoder at nitrat også kun fremmer væksten af alger til en vis grænse) -
Studieskift til historie eller psykologi
ForumindlægJeg læser pt. jura, men grundet manglende faglig interesse og deraf følgende dårlige karakterer, påtænker jeg enten at skifte studie eller gå et år om. Såfremt jeg skifter studie, overvejer jeg enten psykologi eller historie (evt. med sidefag i engelsk). Jeg har umiddelbart karaktergennemsni... -
Fedtstoffer
ForumindlægHvorfor er transfedtsyrer "usunde" i forhold til cis-fedtsyrer?Hvorfor producerer "naturen" (dvs. kroppen eller dyrene) nogle fedtsyrer, der er gennemgående for de fleste pattedyr? Er det fordi disse fedtstoffer er energimæssigt favorable? -
Kan du hjælpe mig med at forklare dette billede der viser de Lysafhængige processer langs tylakoid-membranen?
ForumindlægHej. Er der en person der kan forklare mig hvad vi helt præcist ser på dette billede? Jeg har svært vil lige umiddelbart at afkode det. På forhånd tak. Hilsen Niels -
rygere!
ForumindlægRygere optager en del kul-ilte, som binder sig ca. 200 gange lettere til hæmglobin ened ilten gør.hvorledes påvirker det dennes hvilepulsog åndedrætsfunktion..??TAK -
AT - årsprøve!
Forumindlæghvordan foregår AT-årsprøven .. mine lærere har ikke været særligt klare i deres formuleringer, så er på bar bund ... Hvad er vigtigt at komme ind på .. og må man overhovedet genfortælle det i ens synopsis ?! -
Osmose
ForumindlægHej.Jeg har nogle problemer med en rapport jeg skal skrive. Jeg skal besvare en opgave der lyder sådan:Forklar hvad vi forstår ved fysiologisk saltvand og forklar hvad det kan bruges til. Når en laks vandrer fra havet op i vandløbene, kræver det en speciel egenskab af laksen for at den kan overle... -
beder desperat om HJÆLP
Forumindlæghej jeg er en pige på 13 år. jeg er i gang med en opgave og jeg kan ikke finde noget på nette om "hvordan fotosyntese og respiration hænger sammen" og "hvordan de forskellige celler får energi" og en god forklaring på " respiration" jeg ville blive rigtig glad hvis d... -
Hvad er liv?
Forumindlæghej :D jeg har nogle spørgsmål omkring liv der er opstået for lang tid siden: 1. Hvilke tre hovedgrupper af organiske stoffer er de vigtigste i de levende organismer? 2. hvilke grundstoffer ud over kulstof (C) er de vigtigste grundstoffer i levende organismer? 3. Alle levende organismer h... -
HJJJÆLP
Forumindlæghvad betyder fænomener (fagbegreb) -
Blodtryk og puls
ForumindlægHvad er afgørende for hvor hurtigt pulsen falder efter dynamisk arbejde, hvad med det diastoliske? -
Hjælp!
ForumindlægSkal til biologieksamen i morgen. Har trukket i dag og fået følgende spørgsmål: 1. Redegør for de biotiske og abiotiske forhold på havbunden. 2. Forklar hvordan dyrelivet afhænger af de abiotiske forhold på bunden. 3. Vurder havbundens betydning for stofomsætning i havet. Jeg håber virkelig a... -
Hvad bliver afvigelsen i procent?
ForumindlægHej :) Jeg har en opgave, hvor jeg skal beregne afvigelsen mellem det teoretiske og de observeret værdier. Det ville jeg mene, man skulle bruge denne formel til: ((Teoretisk værdi-observeret værdi)/(Teoretisk værdi))*100% Mine teoretiske værdier er: grøn: 88 - gul: 30 - hvid: 39 Mine observeret v... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Emne med psykologi som det ene fag?
ForumindlægHej alle (: Jeg er nok ikke den eneste der har problemer med at finde emne til AT - Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger, men jeg vil virkelig gerne skrive med psykologi som det ene af fagene og så f.eks beskæftige mig med Freud eller Nietzsche, men ved ikke hvordan jeg skal ko... -
KARAKTERER I AT?
ForumindlægHvordan gik det med jer, der var op? fik 02 ;´( -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:)
