Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13701 til 13720 af 154034
-
Galileo Galilei
ForumindlægJeg laver projekt om bl.a. Galilei og kunne meget godt bruge en kilde, hvori der står noget som G har skrevet ? Er der nogen der ligger inde med noget - det må gerne sige noget om hans måde at tænke på, men er ikke nødvendigt ! Vil gerne se alt I evt har. Carsten -
Udløb af klagefrist?
ForumindlægHey Mit spørgsmål er hvornår klagefristen udløber? Meget gerne med en henvisning til en officiel kilde, såsom uvm. (Vi fik vores karakter den 6. feb. 08) Jeg går på hh, hvis det skulle have nogen betydning. På forhånd tak. -
en jobansøgning til en
ForumindlægHej . Sidder og er ved at skriv en jobansøgning til en sportsbutik , og så tænkte jeg på om der måske var nogle som havde skrevet en , behøver ikke lige være til sportsbutik . Men kunne godt tænke mig noget inspiration til min egen , SKRIVER IKKE EFTER , men f.eks. hvilke kompetencer i har og ... -
Fundamentalisme?
ForumindlægHvordan skal fundamentalisme defineres, trods en bogstavlig læsning af en tekst? -
Definition af gnidningskraften
ForumindlægHej! hvordan definerer man gnidningskraften? :D -
islam og kristendom
Forumindlæghvilke retningslinier skal en muslim og kristen leve efter? håber jeg får svar -
Stavekontrol m.m
ForumindlægHej. Nu har jeg ikke nogen videre forstand på programmering og hvor svært det mon er, men har længe overvejet, hvorfor Studieportalen ikke gør brug af automatisk stavekontrol? Ud fra egen erfaring, er jeg sikker på, at det vil hjælpe adskillige brugere gevaldigt. Til tider kan visse oplæg virke... -
Tæller afleveringer ind i mit snit?
ForumindlægJeg går i 1.g lige pt, men jeg undrer mig over om mine afleveringer har nogen betydning for mit snit, eller om det kun er årskarakter og eksamen, der tæller -
HTX eller STX
ForumindlægHej jeg bor i Taastrup og der er faktisk ikke fint gymnasium her, høje taastrup gymnasium(STX). Men musik betyder utrolig meget for mig så jeg synes at det ville være værd at tage til Sant Annæ i København. Men problemet er at det er et STX og har fag som Historie som jeg virkelig ikke finder i... -
Ligning
ForumindlægLøs denne - kan ikke finde ud af den: (skal bruge kvadratsætningerne) p=(a+b)a+a+b/a^2(a+1)-b^2(a+1) På forhånd tak. -
Forkort
ForumindlægHvad får I når I forkorter denne brøk, kan ikke få det til at passe? (a^2-6a+9)/(a^2-9) -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
Har mistet motivationen og er totalt blank!
ForumindlægHej.. I denne her uge skulle jeg i princippet være igang med at skrive min SSO, men det er lige præcis hvad jeg ikke er.. Jeg har fuldstændigt mistet motivationen og er fuldstændigt blank, jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal skrive, selvom det faktisk er et emne jeg er super interesseret i og ... -
Drømmen om at blive betjent
ForumindlægJeg ved ikke lige om det er det rigtige sted, men jeg spørger alligevel.. Jeg har en rigtig god ven, som er 18 år, og hun har en drøm om at blive politi betjent, men hun kan ikke blive optaget på hf, hun har virkelig prøvet mange gange, hun ved overhovedet ikke hvad hun skal gøre, derfor har hun ... -
hjælp til start på gym
Forumindlæghej. jeg skal starte på gym her efter sommerferien, det ville være dejligt hvis der var nogen der havde nogle gode råd til forberedelse? jeg starter på 1.E og det er kunstnerisk linje, med musik tak på forhånd karl -
Funktioner
Forumindlæghej :) ville blive meget glad, hvis der var en der kunne hjælpe mig med mine 2 matematik opgaver. :D Opg 1. Udviklingen i verdensrekordeni diskokast kan i perioden 1985-2006 beskrives ved funktionen: L(x) = 0,18x+69, hvor L er kasterekorden i meter, og x er antellet af år efter 1975. Be... -
Engelsk delprøve 1 hjælp sætninger
ForumindlægHej Studieportalen folkens ^^ Jeg har Engelsk eksamen om ikke så længe, og starter med den skriftlige. Til det er jeg igang med at gennemgå en masse engelsk eksamenssæt til det formål at blive bedre til det sætninger der er i starten og man skal rette. det går altså ud på følgende: ... -
BIO HJÆLP
ForumindlægHej folkens.. skal op i biologi prøve hvor man skal krydse af! Har aldrig prøvet det. Jeg går i 9 klasse. er der nogen der har prøvet?? som kan fortælle mig hvordan prøven er? hvilke slags spørgsmål der kommer?? Tusind tak <'33 -
Hjælp til Pasteurisering
ForumindlægJeg skal skrive SRP om louis pasteur og pasteurisering, Nogle der har skrevet en god opgave om dette. skal skrive i biologi og historie. Har brug for hjælp til at få det formuleret, altså den biologiske del. På et højt niveau. tak :)
