Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 13701 til 13720 af 35989
-
SU med tilbagevirkende kraft?
ForumindlægHej :-) Jeg har i dag været på min skoles kontor for at få hjælp til min SU. Der stod på SU-hjemmesiden, at jeg afsluttede min uddannelse i juli 2011 og ikke juli 2012, som er det korrekte. Det er nu blevet rettet, og jeg kan se på oversigten, at der står et beløb under august 2011. Kan jeg få d... -
Gode uddannelser med lavt snit
ForumindlægHej. Jeg bestod mit hf her i sommer, med et gennemsnit på 6,3. Hvis jeg læser videre i sommeren 2012 (hvilket jeg har bestemt mig for at gøre), vil mit gennemsnit hæves til 6,8, efter jeg har ganget med 1,08. Det jeg så håber at få hjælp til, er om der findes gode uddannelser, der ikke kræver et ... -
immunologi bogen af palle høy Jacobsen - kan jeg få billede af en enkelt side????
Forumindlæghej alle, jeg er ved at skrive srp, og kunne rigtig godt bruge en side fra en bog, men jeg har desværre ikke mulighed for selv at få bogen hjem... Derfor håbede jeg at en af jer sad inde med "Immunologi bogen - globe udfordringer og infektionssygdomme" af Palle Høy Jacobsen fra 2012. ... -
HHX fagpakke på Niels Brock
ForumindlægHey. Jeg har tænkt mig at søge ind på HHX fagpakke på Niels Brock med start februar/januar 2012. De starter hold op hvert halve år, men bør jeg være nervøs for, at der ikke bliver oprettet HHX fagpakke på Niels Brock om et halvt år? Har nemlig en ide om at der er størst interesse for HHX fagpak... -
Udvikling i gini-koefficient
ForumindlægHej, Jeg har fået en række gini-koefficienter: 2006 0,237 2007 0,252 2008 0,251 2009 0,269 2010 0,269 2011 0,278 2012 0,281 Og bliver derefter spurgt: Vurdér ud fra de givne tal i tabel 2 hvorvidt den økonomiske ulighed vil stige i fremtiden. Har I et godt bud på hvorledes denne opga... -
Terminsprøve imorgen hjælp!
ForumindlægHej derude! Er der nogle af jer der har været oppe til Dansk skriftligt fremstilling Maj 2012? Eller har i haft det til terminsprøve? Det er fordi at sidst jeg havde terminsprøve skrev jeg en novelle der hed 'mistanken' og den fik jeg dsv et 2 tal for, da jeg havde misforstået opgaven:-(... -
regressionsmodel med lagget variabel
ForumindlægJeg har estimeret en lineær regressionsmodel for afkastet (for 2013) for nogle investeringsafdelinger. I modellen indgår som forklarende variable bl.a. sidste års afkast, dvs. for 2012. Jeg har fået et signifikant positivt estimat. Jeg ville nu lige høre om denne konklusion er korrekt?: Der er e... -
Fra Enevælde til Revolution!
ForumindlægHej folkens! Need some help here... - Er simpelthen så dårlig til at finde på problemstillinger! de kilder vi har fået udleveret er: Foredrag ved Lektor Bertel Nygaard, Århus universitet om den franske revolution Et diagram med Hvedepriserne i Frankrig 1770-1790 "Burke grundlagde konservert... -
Reklamationsret ved handelskøb
ForumindlægSidder med en opgave, mangler lidt hjælp. En erhvervsdrivende har købe en fabriksnye bil til sin virksomhed i feb. 2012 - den brænder dog sammen i påsken, samme år, under en privat køretur til lufthavnen. En undersøgelse af bilen har efterfølgende vist at det skyldes en fabriksfejl, og bilen ska... -
Claras opsparing - FSA
ForumindlægFSA DECEMBER 2012 OPGAVE 4.4 Hej, jeg har lidt svært ved et par opgaver i min FSA. Jeg har kigget meget på den, og prøvet at regne, men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Der står: Clara får udbetalt sin børneopsparing, når hun fylder 21 år. Rentefoden er lige nu 2,0 % om året. Hvor sto... -
Søger bøger til markedesføringsøkonom
Forumindlæg-Moderne markedsføring, isbn: 978874128669 -Anvendt statistik- for de finansielle uddannelser. Isbn: 9788741257952 , 2013, 1. udgave. - Erhvervsøkonimi til akadamiuddannelserne, Isbn: 9788741256054, 3 udgave. -Focus on culture, af Anne skårup Rasmussen, Isbn: 9788761602930 -Present and perfor... -
Finde ud af hvor stort beløb de kan låne for hvis...
ForumindlægHej jeg sidder her med fs10 - maj 2012 Jeg har et kæmpe problem med opgave 3.5. Jeg kan på ingen måde finde en formel eller noget andet, og jeg forstår ikke hvordan man kan regne den ud. Jeg har prøvet mange forskellige muligheder og har nu siddet med den i 2 timer, så derfor beder jeg om hjælp ... -
Hvilke underemner??
ForumindlægHej allesammen!1) Først vil jeg høre om der er nogen af jer der gik til folkeskole eksamen i 98? For vi har lige fået det gamle hæfte fra årgang 98, skriftlig fremstilling - FSA, kender i den? Hvis i kan huske hvad i skrev om, må meget gerne sige det!! 2) For det andet, har jeg i det ovennævnte h... -
Computer problem!! XP!!
ForumindlægEftersom jeg snart skal til eksamen med min computer, er der opstået et kæmpe problem. Jeg har windows xp, og den siger:Du er logget på med systemets standardprofil. OPLYSNING - Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling. Brugerens profil kan ikke indlæses... -
Matematik C Hjælp søges hurtigt muligt.
ForumindlægHej Jeg går på HF først år. jeg søger der en som har styr på faget matematik, hvorved jeg har på C-niveau. jeg vil gennemgå opgaver/ eksamensæt med dig. Fokus på eksammen både den skriftlige og mundlig del. jeg søger en som kan hjælpe en eller 2 gang om ugen og hjælpen kan passende foregå ho... -
National identitet - problemstillinger.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet ''National identitet og selvforståelse''. Jeg har allerede opstillet følgende problemstillinger, men tænkte om nogle har nogle gode idéer til andre eller evt. omformulering af disse to til et? Jeg forsøger at have fokus på ... -
skal det skrives på dansk eller engelsk
Forumindlæghej derude, Jeg har fået en gammel eksamens opg. i Engelsk på B-niveau u. hjælpemidler, hvor jeg skal gøre følgende: Giv en kort beskrivelse af stillejet i nedstående tekst. Din beskrivelse skal underbygges med eksempler fra teksten. Teksten er skrevet på engelsk (en kort samtale/tanke). Me... -
Ionbalancen i cellerne
ForumindlægJeg har en aflevering om ionbalancen i cellerne, den er nævn før i dette indlæg:https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=90024&h=ionbalanceMen mit spørgsmål går ikke så meget på hvad løsningen er, jeg vil bare høre om der er nogen der har nogen gode forslag til hvad man kan skrive som ... -
HJÆLP!! HF
ForumindlægJeg har spørgsmål ang hf. hvis man har gået på gymnasium før og valgt at holde sit eksamens bevis åben for at ændre nogle fag, er det så obligatorsik at man skal have kemi c for at lukke sit hf bevis når man har haft 3 andre naturvidenskabelig fag. jeg har haft fysik, geografi og naturgeografi ... -
radioaktivitet
ForumindlægHey .. Jeg hedder Lucas og har et problem. Jeg skal lave en disposition om forskellige emner her op til min fysik eksame. Har lavet i de fleste men mangler radioaktivitet og induktion. Induktion er jeg selv dygtig til så der er intet der. Men jeg ville lige høre om der ikke var nogen søde rar...
