Dansk

Terminsprøve imorgen hjælp!

20. maj 2014 af DenOriginale (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej derude!

Er der nogle af jer der har været oppe til Dansk skriftligt fremstilling Maj 2012? Eller har i haft det til terminsprøve? Det er fordi at sidst jeg havde terminsprøve skrev jeg en novelle der hed 'mistanken' og den fik jeg dsv et 2 tal for, da jeg havde misforstået opgaven:-(

Men er der nogle af jer der lige kan nævne de forskellige stil oplæg jeg kommer op i, og hvad der er nemmest. Og jeg overvejer at tage en novelle, da jeg er god til det.. Men hvilke syntes i jeg skal tage?

:-D

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2014 af anne4939 (Slettet)

Mener nok jeg havde terminsprøver i det:) Genrerne kommer her:

1) Er barndommen kun for voksne? (kommentar)

2) Du kommer for sent (novelle)

3) Trekantsdrama (brev)

4) Virkelighed eller reality? (essay)

5) Udslip (reportage)

6) Stærk struktur (fortolkning)

1: Kan ikke huske hvad du skulle skrive der.

2: Der er er slutningen allerede lavet, og så skal du skrive en novelle, hvor den slutning så passer ind.

3: Det var noget med, at du skulle skrive to breve ud fra et billed. Det ene brev skulle være fra en kvinde til en mand og det andet omvendt.

4: Altså noget om reality og virkeligeheden, kan ikke helt huske det.

5:  Du er en journalist på en lokal avis. DU skal skrive en reportage fra en ulykke med et udslip af kemikaler fra en fabrik. DIN RAPORTAGE SKAL INDEHOLDE ET ELLER FLERE INTERVIEW, OG DU SKAL GIVE DEN EN RUBRIK.

6: Altså der står en lille tekst, og du skal fortolke den på din egen måde, og forklarer hvordan du tolker den.

Håber det hjælper lidt, og held og lykke.

Anne-Sofie

Skriv et svar til: Terminsprøve imorgen hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.