Historie

National identitet - problemstillinger.

17. juni 2015 af aaan (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet ''National identitet og selvforståelse''. 

Jeg har allerede opstillet følgende problemstillinger, men tænkte om nogle har nogle gode idéer til andre eller evt. omformulering af disse to til et? Jeg forsøger at have fokus på krigen i 1864, selvom det mere nævnes i en af teksterne ud af fire tekster i eksamenssættet, så det er dér, at jeg kommer i tvivl. Om jeg stadig kan have fokus på 1864.

Hvilken betydning havde krigen i 1864 for den nationale identitet i Danmark?
Hvordan ser man på den danske identitet i dag?

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juni 2015 af Anar2 (Slettet)

Hej.

Jeg synes dine problemstillinger er rigtige gode: Jeg var selv op i historie i dag- hvor jeg igår trak ''oplysningstiden og revolutioner''.

Mine problemstillinger ligner faktisk meget dine - hvor den ene var, hvilken påvirkning oplysningstiden har i nutiden,, Under eksamen fokusser de meget på nutiden:) Det gjorde de ihvertfald ved mig i dag. 

Men generelt synes jeg dine problemstillinger er gode- du kan jo bruge tre af kilderne til at svare det ene problemstilling, og 3 af kilderne til det andet (hvis du har 6 kilder)- det synes jeg ihvertfald fungerer meget godt. 

Mange gange held og lykke.,

Skriv et svar til: National identitet - problemstillinger.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.