Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 13721 til 13740 af 32066
-
Beskrivende statistik
ForumindlægHejsa - er der nogle som vil forklare mig hvad kvartilsæt og fraktiler er og varians og spredning? og hvordan finder man frem til svaret? en bestemt metode eller formel? Og hvad er ligheder og forskelle når man beskriver og behandler diskrete variabler hhv. grupperede variabler? -
det er sådan ikke?
ForumindlægEr det ikke sådan, når man f.eks. regner dette stykke 11+4*6-7, tager man først udgangspunkt i gange, derefter division, så plus også minus? -
stattetiske begreber
Forumindlæghej hvordan kan jeg beskriv fordelingen ved hjælp af statistiske begreber på den her tabel ? vægt i kg | Antal tasker 5 | 10 6 | 15 7 25 8 25 9 15 10 ... -
Filosofi; hum/nat/samf?
ForumindlægHvilken kategori hører filosofi til:Humaniora, samfundsvidenskab eller naturvidenskab? -
Blackletter-font med ø
ForumindlægJeg vil gerne høre om der er nogen, der kender en blackletter (gothic) font til LaTeX, der indeholer bogstavet ø. Jeg bruger pt. Fraktur, og jeg har også prøvet med alle de andre blackletter fonte i yfonts pakken. Der er pudsigt nok ingen problemer med hverken æ og å. Jeg bruger MiKTeX 2.7. -
Hvad fortæller a og b-værdierne og hvad kan jeg fortælle om vækstforholdene?
ForumindlægHej! Jeg har denne potensmodel: f(x)= 4,120*x3 Hvad fortæller a og b-værdierne i forskriften om modellen. Hvad kan du fortælle om vækstforholdene? Håber der er nogen der kan hjælpe mig, er virkeligt på bar bund. Tusind tak på forhånd!! :) -
Retningsvektor
ForumindlægHej.. Jeg skal angive en retningsvektor for linjen m. Det er de oplysninger jeg har. r(t)=(5sin(t+2),5sin(1,5t))Der skal anlægges en tilkørsel i punkt P(x(pi);y(pi)). tilkørslen følger en linje m, der tangerer togets banekurve i punktet P.Håber i kan hjælpe mig :) -
Sekanthældning/tangenthældning
Forumindlæghejsa, jeg har en opgave som jeg er gået noget så meget i stå med og håber jeg kan få lidt hjælpe her; En funktion har forskriften f(x)=3x^2 Find hældningen på sekanten, der går gennem punkterne P(2,f(2)) og Q(-1,f(-1)) Find hældningen på tangenten for f i P(2,f(2)) -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
TAK
ForumindlægHenten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk -
funktioner: funktionsværdier og kurver og grafer
ForumindlægHej Allesammen, sidder her og har brug for lidt hjælp til at komme igang. Den første opgave lyder som følgende: - En lineær funktion er givet ved f (x) = 2x + 3 Angiv funktionsværdierne af −3, −2, 0 og 4. Tænker jeg skal indsætte funktionsværdierne der hvor f(x) er, eller er jeg... -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
?????????????
ForumindlægHvad er funktionsbegreber ? -
Spg
ForumindlægHey.. er der nogen der kan forklare hvad en fremskrivningsfaktoren er og? hvilken betydning den har? -
Peter, hjælp mig!! Indikstal!!
ForumindlægHej Hvad er et indikstal? Jeg ved det ikke. Jeg har brug for hjælp. -
Boksplot - Opgave
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en matematikaflevering omkring boksplot, som jeg bare ikke kan komme videre med. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg kan skrive. Håber virkelig der er en der kan hjælpe :) Opgaven er ligger vedh. som billede. Mvh. Simone V. -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Halveringstid for radioaktivt stof?
ForumindlægHej. Jeg har siddet i rigtig lang tid og prøvet at regne opgave c ud. Da det er et radioaktivt stof, vil min lærer have, at vi bruger for at finde halveringstiden. Jeg har lavet en eksponentiel regression, hvor jeg har fået forskriften y=440*0.79729^x. Ved at bruge har jeg fået k til at være ... -
SU
ForumindlægHej jeg har bare et mere generelt spørgsmål ang. Su Hvor længe kan man enlig få Su, mener kan man få Su i fx 10 år (3 år på gymnasiet + 2 år på vuc + 5 år på universitetet) eller er der en grænse hvor man ikke kan få Su mere ? -
Optagelse HASTER
ForumindlægJeg har et spørgsmål til jer. Jeg har kigget på uddannelsen produktionsingeniør som kræver mat b kemi c og fysik b og at alle fagene skal være bestået. Jeg bestod desværre ikke fysik da jeg fik 5. Men årskarakteren lå ved 8. Kan man godt læg de to tal sammen og divider med 2 og så sige at man all...
