Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 13781 til 13800 af 48880
-
sociologi...livsformer..haster
Forumindlæghej vi er en gruppe som har trukket en. tekst i samfundsfag B.. området er sociologi og emnet er : Sociologiske teorier om den danske befolknings sammen sætning overskriftet er : livsformer teksterne handler om:- -1)den 37 årig milionære som begyndte med at arbejde siden han var 13.. - 2)de ufa... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle kloge mennesker derude. Jeg sidder her og har et kæmpe problem med at formulere min problemformulering, og mine vejledere er ikke ligefrem de bedste. Jeg har fagene dansk A og samfundsfag C. Jeg har det overordnet emne "grænser", og har valgt at have fokus på kropsidealer. Je... -
Uddannelsestid for gymfag
ForumindlægI nedenstående paragraf står følgende timefordeling for diverse fag. Jeg undrer mig om der er tale klokketimer eller lektioner (45 minutter)? § 67. De enkelte fag og forløb har følgende rammer for deres uddannelsestid: 1) Dansk A: 260 timer 2) Historie A: 190 timer 3) Engelsk B: 210 timer ... -
Notatopgave omkring Danmark ud af Afghanistan
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for hjælp til en opgave jeg skal skrive i samfundsfag. Opgaven er en notatopgave omkring at Danmark skal ud af Afghanistan i 2014. Opgaven forlyder sådan: Du er ansat i udenrigsministeriet. Din opgave er at udforme et notat til udenrigsminister, Villy Søvndal, så han k... -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej. Jeg har lavet en problemformulering i fagene Dansk A/ Samfundsfag B, men er ikke sikker på om det er en god nok problemformulering. Kunne godt tænke mig at høre om den er nok fyldestgørende eller om der er noget der er for tyndt og evt. komme med nogen ideer til hvad jeg kunne ændre spørgsmå... -
HVORDAN ER MAN KRITISK....?
ForumindlægEr i gang med at lave mit at-talepapir og skal i gang med at diskutere og være kildekritisk overfor de metoder jeg har benyttet mig af, som er følgende: - Metoder man har brugt i fagene. Oldtidskundskab= Den hermeneutiske spiral. Har brugt den vha. tekster. Matematik= Deduktion= Logisk slutning ... -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
AT Inspiration
ForumindlægHej Jeg skal som mange andre til mundtlig eksamen i almen studieforberedelse (AT). Jeg søger lidt inspiration til valg af metoder indenfor fagene: Dansk og samfundsfag Min problemstilling lyder som følgende: 1. Redegør for hvad rap er, hvor det stammer fra og hvem den primære lytter af rap... -
Systemer i krise
ForumindlægHejsa alle :) Jeg sidder med en samfundsfags aflevering, overskriften er "systemer i krise" jeg kan ikke rigtig finde nogle debat eller noget i lektieforum omkring den her aflevering.. Fællesdel: 1a handler om offentlige sygehuse i Danmark 1b der skal jeg argumentere økonomisk imod et... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
Er jeg sikker på at få Huen.
ForumindlægJeg har en samlet snit på 5.1 dvs. det er både de eksamener jeg har været op i og min årskarakter. Nu skal jeg op i 7 eksamener her tre skriftlig På A niveau Dansk, og Engelsk Samfundsfag. Som Jeg kan faktisk risikere dumpe skriftlige eksamener. Hvor meget vægtes de på eksamensbevis. Så skal op i... -
Råd til eksamen
ForumindlægHej, Jeg skal til samfundsfag c eksamen på torsdag. Det her er TREDJE gang jeg skal til denne eksamen. Jeg har taget dette fag om fordi jeg fik 4 de første to gange og jeg skal have en god karakter da jeg gerne vil have et højt snit. Jeg har fået gode karakter i alle andre fag som er ti gange sv... -
SYNOPSIS PROBLEMFORMULERING
ForumindlægHeyy Vi skal lave en samfundsfags B synopsis, som jo betyder, vi selv skal finde på en problemformulering og tre problemstillinger. Vores bilag omfatter temaerne; Magteliten i Danmark vs. underklassen og Globalisering (bl.a. problematikken med, at østeuropæerere "tager" arbejdspladser ... -
One liner mediers magt og spin
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at formulere min one liner til min årsprøve i AT. Mine fag er samfundsfag og dansk. Det overordnede emne er Science fiction. Jeg har valgt at fokusere på "The Hunger Games" Mit problem er så, at jeg skal lave en one liner som skal besvares med &qu... -
Kritisk gennemlæsning af afleveret opg. af simpel grund.
ForumindlægHey, Jeg har afleveret min SRPopgave, men kan ikke helt give slip på tanken om den, fordi jeg føler at det virkelig var noget slemt. Jeg kan ikke samle modet til selv at læse den igennem og jeg nåede det ikke pga. tidspres og dumhed inden den blev afleveret. Hvis du er frisk på at læse den og kan... -
Nye Social og Sundhedsassistent elev studiebøger til Salg.
ForumindlægNye Social og Sundhedsassistent elev studiebøger til Salg. For 1500 kr. kan du købe hele serien (Sorte Serie) af bøger til Social og Sundhedsassistent uddannelsen. Bøgerne er de opdaterede fra 2007. Som det kræves for at studere på SoSu skolen/ Social og Sundhedsskolen. Bøger sælges pga. færdig u... -
studieretningsprojekt
Forumindlæghej alle sammen jeg vil høre om i kan hjælpe mig med noget inspiration. jeg skal snart skrive et studieretningsporket i skolen (i december) og jeg vil gerne så småt i gang med at finde materialer. i opgaven skal der indgå matematik A og derudover et andet fag. jeg vil liste de andre fag op ti... -
Mangler jeg et fag?
ForumindlægJeg går på HHX på 2. år og har i dag fået at vide, at jeg mangler mindst 1 fag på C-niveau for at have nok fag til at fuldføre HHX. Jeg har 5 fag på A-niveau: Spansk, Dansk, Engelsk, Afsætning, Virksomhedsøkonomi 2 fag på B-niveau: Samtidshistorie og International Økonomi Samt 5 fag på C-nive... -
Standpunkts beregning!?!?!
ForumindlægHej. Jeg er en dreng som går i 1.g på HTX. Vi fik standpunktkarakterer for flere uger siden, men har spekuleret over hvordan man beregner ens gennemsnit ud, fordi har hørt nogle fag vægter lidt, mens nogle fag vægter meget osv??!? Kan i ikke hjælpe mig med gennemsnitberegning!?!? Fysik "... -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægJeg sidder og skal lave en problemformulering omkring kulturmøder. Til opgaven er der fire artikler: En artikel hvor Mogens Camre fra Dansk Folkeparti forholder sig kritisk til indvandringen til Danmark. En artikel med to interviews (en kristen og en muslim), hvor spørgsmålene går på, hvorfor m...
