Søgning på: tysk disposition. Resultater: 13801 til 13820 af 18462
  • (m) (f) (n)

    Forumindlæg
    Hej folkens. Ville bare sprøg om, hvad m f n står for, jeg blander altid Der Die Das , fordi i min tysk overstættelse står de i parentes , men ved ikke om det er die der eller das .. Håber i kan hjælpe ..
  • Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch

    Forumindlæg
    - Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe!
  • Ekspressionisme

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen som har nogen gode noter vedr. tysk ekspressionisme, såsom Kafka eller Schiller. eller digtene Goethe, "Der Fischer" Schiller, "Der Handschuh" ville være rigtig dejligt. Alt kan bruges.
  • Oversættelse

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg vil gerne have denne sætning oversat: "Til deres 1-års jubilæum gav han hende øreringe i gave..." På forhånd tak! (Håber at nogle er i tysk-mode)
  • Gode sætninger at fyre af til eksamen??

    Forumindlæg
    Heey Ville hører om der var nogen derude der har nogle gode sætninger at fyrer af til eksamen i tysk? Plejer selv at bruge genau en del, når sensor snakker, men den kan jo ikk redde mig hele vejen(:
  • Den nye skala, hvordan regner man snittet?

    Forumindlæg
    lad os mine karakter ser således ud.... afsætning b: 7 erhvervscase b: 7 It C: 10 IØ B: 7 Tysk B: 0 En der kan hjælpe mig med at beregne snittet ud... Mvh. Mia
  • Hjælp med eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen i tysk her på Mandag under den nye ordning og ville høre om der var nogen der ville sætte noget tid til side og hjælpe mig. Jeg er selvfølgelig villig til at betale for alt hjælp jeg kan få.
  • Mertin und Martin

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er til eksamen lige nu (24 timers eksamen) Er der nogle der har nogle gode noter til den tyske tekst Mertin und Martin er jeg meget interesseret.. Håber at du vil hjælpe mig inden i morgen. Tak!
  • HJÆLP! - Haster

    Forumindlæg
    Jeg er ignag med en 24 timers prøve i tysk, hvilket ikke er min stærke side overhoved... SÅ hvis der er nogle der i løbet af dagen ville hjælpe mig med nogle rettelser i mit oplæg ville jeg virkelig sætte pris på det.. Hilsen Kimie
  • Var aksemagterne skyld i 2. verdenskrig?

    Forumindlæg
    Var det udelukkende aksemagterne (Tyskland, Italien og Japan) der va skyld i 2. verdenskrig? Der må der være andre faktorer der spillede ind? Var det ikke primært p.g.a de krigserstatinger som tyskerne skulle betale, som følge af deres derltagen i 1. verdenskrig?
  • hvad sker der hvis jeg ikke går til eksamen?

    Forumindlæg
    Jeg har fået nogle 11 og 13 taller, og jeg overvejer virkelig at ikke komme til min mundtlige tysk eksamen. Ville jeg bare få 03 så?? eller 00?? ( gammel ordning) tak!
  • Grammatik?

    Forumindlæg
    Hej hvordan siger man Studerer, beskæftiger , koster og henter på tysk? Og når jeg skriver: Sie verdient nicht genug zu zwei Autos, skal der så stå die Autos eller bare Autos. Håber i kan hjælpe (: Bo . .
  • gyldendals røde ordbøger

    Forumindlæg
    2 ordbøger er til salg . En fransk/dansk og en dansk/ fransk.De er købt for 450 kr og jeg sælger dem for 380kr incl. porto.De er aldrig bleven brugt fordi jeg valgte tysk i stedet for. Vh sweetty
  • Gyldendals røde ordbøger

    Forumindlæg
    Hej alle sammen !! 2 ordbøger er til salg . En fransk/dansk og en dansk/ fransk.De er købt for 450 kr og jeg sælger dem for 380kr incl. porto.De er aldrig bleven brugt fordi jeg valgte tysk i stedet for. Vh sweetty
  • en sætning

    Forumindlæg
    hej .. har lige brug for hjælp med en sætning, som jeg ikke kan hitte ud af at oversætte på tysk.. Gud ske lov havde min far sagt, at han ville betale rejsen.. det skal stå i konjunktiv ?
  • Korrekt Formulering

    Forumindlæg
    Hej, har problemer med at formulere et par tyske sætninger. Håber nogen kan hjælpe med dem :-) -De har kun hinanden (Sie haben nur sich) -Ingen stopper for at hjælpe pigerne (Niemand halten zu dem Mädchen helfen)
  • Af en bestemt mængde (ved %)

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en tysk oversættelse, hvor jeg skal oversætte; 'Eksempelvis ejer kun 17% af befolkningen hele 75% af de private formuer' Hvordan gør man det? - Altså hvad oversættes 'af' til ?
  • Hjemmeundervisning

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal opereres og i den forbindelse får jeg et fravær fra min HHX på ca. 6 uger. I den forbindelse ønsker jeg mig hjemmeundervisning. Jeg søger en underviser der mindst har en HHX med finans, og du skal være stærk i engelsk og tysk. Jeg bor i Århus-området.
  • ide til srp/studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Vi skal snrt vælge fag og mine hovedfag er afsætning og tysk, hvor dansk, engelsk og kulturfortåelse må komme in som 2. fag. Men nu kommer de store problem, jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om, er der nogle der har forslag ?
  • Svært?

    Forumindlæg
    Jeg skal oversætte følgende sætning til tysk: Det kan være svært for ham at forstå sproget. Det jeg lige er i tvivl om er, hvordan man skal oversætte svært. Ved ikke om det skal være schwierig eller schwer. Er der nogen der kan hjælpe??