Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13861 til 13880 af 20689
-
Fri elektrons pot. energi
ForumindlægI TEORIEN -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Hvordan finder man brændværdi?
ForumindlægHej, hvordan finder man brændværdi? -
Hjælp til AT eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har skrive i min AT opgaver om pigrimsrejsen til Mekka, i religion og historie. Men jeg vil ikke om jeg har brugt fagene på lige vægt. Er der nogen af jer der vil være søde og læse min synopsisen og mit tale papir igennem om er der overhovedet lige vægt mellem de to fage. Jeg skal... -
Spektroskopi i skriftlig eksamen - Kemi??
ForumindlægHey, sidder lige og læser: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vejledende%20opgaver.pdfOg: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/lov/bilag21.htmJeg skal ikke kunne alt det her Spektroskopi til kemi høkniveau eksamen imorgen, vel?? -
Betinget ansøgning
ForumindlægHejJeg vil gerne ind på medicinstudiet, som kræver Mat A, men jeg har mat B her i gym. Jeg ville derfor høre om I vidste om KU accepterer betinget ansøgning? Altså kan jeg efter 3.g. (2008) tage suppleringskurser med Mat A efter jeg har søgt ind på medicinstudiet? -
At håndtere en tyranisk lærer ???
Forumindlægheiijeg skal op i old på tirsdag.. burde ikke være SÅÅÅ nervøs, fordi jeg har fået et dejligt 10 tal i årskareakter... og jeg syntes faktisk at det er ganske spændende...MEN men men... min lærer går amok(har jeg ladet mig høre) Hun afbryder eksaminaterne og går vist lige i flæsket på dem hvis hun... -
Newtons tredje lov - forståelse
ForumindlægJa, jeg har nu sat mig for, at jeg gerne vil forstå newtons tredje lov. ,, Til enhver aktion er der altid en modsat og lige så stor reaktion." Men, hvordan kan fx en luftballon så lette .. Altså hvis opdriften er lig med tyngdekraften? Håber på lidt forklaring - det ville hjælpe rigtig meget... -
halveringskonstant.
ForumindlægHejJeg skal finde halveringskonstanten for en funktion, og jeg er bekendt med den formel der hedder (ln(0,5))/(ln(a)).Men hvordan finder man halveringskonstanten når funktionen er skrevet således op?y=1496*e^(-0,012x) -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
Kulbrinter og Alkohol
ForumindlægHvordan afledes alkoholer af kulbrinter? -
Elastisk stød/kollision
ForumindlægHvad er et elastisk stød/kollision, og er der forskel på dem? -
Acceleration i det skrå kast?
ForumindlægHej med jer, Jeg har bemærket at min lærer tegner accelerationsvektoren lodret op og skriver den som <equation>a_y=-g</equation> Men burde den ikke i virkeligheden pege nedaf mod jorden, for nå man fx kaster en bold i et skrå kast, så vil den accelererer ned mod jorden lige fra det øj... -
Mundtlig eksamen?
ForumindlægHej :)Skal op til mundtlig fysikeksamen her på onsdag, og har ikke rigtig nogen fornemmelse af hvordan det foregår. Er det lidt ligesom matematik hvor de kommer rundt? Og hvor vigtigt er det med forsøg mm? Skal man bare tale eller hvordan? Håber der er nogen der vil hjælpe mig..?På forhånd tak. -
bølger
Forumindlæggår i tiende kl. kan risikere at komme op i bølger hvortil jeg har tænkt mig at vælge fem mulige forsøg ud, vil gerne vælge dem ud, hvor jeg samtidig kan fortælle en masse, og som selvfølgelig er vigtigt for emnet.her er de forsøg jeg kan vælge:en bølges udbredelsebølger gennem bølgerbølgers inte... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
Spørgsmål til mundtlig mat A!
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til mundtlig matematik 3-årigt A.. dvs. på mandag! Men kan ikke rigtig sætte mig ind i hvilke spørgsmål der vil kunne blive stillet..? Specielt mht. differetialregning, vektorer og sandsynlighedsregning? Hvis der er nogen der har været op i eksamen i mundtlig matematik må ... -
rapport
Forumindlægheyer her nogen som har lidt noter til et par rapporter?omkring optisk gitter, boyle-mariottes lov, og indledende el-målinger??jeg mangler nemlig disse rapporter..håber nogen vil hjælpe? -
Reaktionskenitik
ForumindlægJeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :) -
Ny eksamens regl!
ForumindlægHvad synes i, om den nye regl om, at der kun er 3 mundtlige eksminer og, at der kun er censore istedet for lærer, altså til eksamen?
