Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13881 til 13900 af 20689
-
kræfters påvirkning af klods på skråplan
ForumindlægJeg har læst https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=13833&h=komposanterog sidder selv med nogenlunde det samme problem, men jeg forstår det ikke helt...En klods ligger på et skråplanDer er fire kræfter: - normalkræften der virker vinkelret, på skråplanet, opad - tyngedekraften, der v... -
Kraftbegrebet
ForumindlægHejsa :DVille bare spørge hvordan du/I ville redegøre for kraftbegrebet ? -
Omeksamen?
ForumindlægJeg dumpede til min eksamen i går i geografi og talte med kontoret om jeg ikke måtte tage til omeksamen til næste år og det kunne godt lykkes, men den karakter jeg har fået i 2.g(dumpekarakteren) kommer den til at stå der i 3.g, hvis jeg ønsker omeksamen? -
råd, Medicin!
ForumindlægHey..Jeg er faktisk meget i tvivl og er også forvirret, hvorfor jeg skriver dette indlæg.Jeg har sidste eksamen her på tirsdag som er historie! pga. den sidste eksamen, dansk hvor jeg fik 7, blev mit snit på 9,7!Hvis jeg på tirsdag får et 8 eller 9-tal i historie, så er mit snit 9,6 ! Hvis jeg få... -
Fra bio C til bio A, er det muligt?
ForumindlægStudieretning: Mat A, Fys B og Kemi C.Desuden Bio C.Jeg har overvejet det i lang tid, go jeg vil gerne have bio A. Men vi har slet ikke haft bio endnu, kun i NVG. Så er det muligt at vælge bio A? -
Tænkepauser
ForumindlægTror I, at det trækker meget ned, hvis man skal have en del tid til at tænke, når de spørger om noget. Fx ti til femten sekunder hver gang?Jeg er så uheldig, at jeg tænker billedligt i sprogfag, hvis man kan sige det på den måde. Jeg skal se sætningen, skrevet før jeg kan formulere en sætning. De... -
Mat A HTX - skriftelig eksamen
ForumindlægAndre end mig som føler mig helt og aldeles taget bagfra? Hvis nogen er stærke til det er de velkommen til at ligge ud! Mangler inspiration! -
Medicin-Hvorfor ikke biologi a?
ForumindlægBiologi(celler,krop,rusmidler mm) kan vel være nyttigt på højt niveau, hvis man skal læse medicin? Hvorfor er det ikke en del af adgangskravet? -
Hjælp!! :(
ForumindlægJeg har et problem. Jeg har fået er fs10 ark hvor der er en tekst der hedder "tanken tom" Der står: "Skriv din fortolkning og vurdering af sangteksten" Jeg har prøve og prøvet, men er gået i stå.. Kan i komme med inspiration? Det ville være en KÆMPE hjælp! Tanken tom Ha... -
elektrisk varmelegeme
Forumindlæget elektrisk varmelegeme tilsluttes en spænding på 220 V. strømstyrken gennem varmelegemet er da 9.1 A. Varmelegemet er anbragt i et vandbad, der indeholder 12 liter vand med temperaturen 21 grader. man kan se bort fra varmekapaciteten af beholder og varmelegeme.a) hvor længe varer det at varme v... -
Kernekraftreaktor forsøg?!
ForumindlægJeg skal op til fysikeksamen, og har fået at vide at jeg skal have mindst et let forsøg parat til alle emner. Jeg mangler et forsøg der viser noget relavant om kernekraftreaktorer! Er der nogle der kan sådan et? Det haster vanvittig meget! På forhånd tak -
at skifte teknikfag
ForumindlægHejsaJeg går på HTX, og har her i grundforløbet, proces som teknikfag. Dette er et valg som jeg synderligt har fortrudt. Jeg overvejer at skifte over til elektronik, men jeg er bange for ikke at kunne følge med. Dem på elektronik holdet har jo gennemgået alt det basale, og mere til..Er der nogle ... -
Formelle koncentration af ammoniak????
ForumindlægVær sød at hjælpe mig...Opgaven lyder: En 20 vægt% ammoniakopløsning har massefylden 0,923 g/cm3. Ammoniumionens pKs er 9,25.Jeg sakl nu finde den formelle koncentration af ammoniak. Hvordan gør jeg det?? -
PH værdier
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke huske hvilke farver man fik når det var base syre osv.. Nogen der kunne hjælåpe ? ;) -
foton
ForumindlægMan siger at fotonet ikke har nogen hvilemasse, men har den heller ikke nogen masse når den er oppe på lysets hastighed? Hvilket den konstant er. -
Harvard
ForumindlægHej :) Jeg er en gymnasieelev og er begyndt at tænke lidt over hvad jeg skal efter og har tænkt på Harvard, men hvad kræver det for at man kan blive optaget på Harvard medical school? Er der specifikke krav for at man kan blive optaget? Tak på forhånd :) -
Dumpet årskaraket, men bestået eksamen.
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at søge ind som sygeplerske her efter 3.g. Jeg har så kigget på adgangskravene, og jeg er så kommet i tvivl om, om jeg opfylder dem. Jeg har haft biologi på B-niveau, som også er kravet, Det fag afsluttede jeg så sidste år i 2.g, fik 02 til eksamen, men i årskarakteren har... -
Citron batteri!!
ForumindlægHej :) Nogen der har udarbejdet en opgave, omhandlende citronbatteri eller lignende? Kh Tina -
Differentialregning - Væksthastighed
ForumindlægHej! Jeg står og skal til matematik eksamen i morgen, men jeg er ikke helt klar: derfor har jeg brug for jeres hjælp! I en opgave står der: Differentialregning. Gør rede for begrebet væksthastighed <-- Den er jeg ikke helt glad for. Jeg har kigget i bøger og notater, men jeg har ikke fundet d... -
Definition på elektronvolt? Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg har brug for uddybning af denne sætning: Én elektronvolt er mængden af kinetisk energi en fri elektron vinder ved at blive accelereret gennem en elektrostatisk potentialforskel på én volt. Kan specielt den sidste del med potentialforskel uddybes? på forhånd tak (:
