Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13901 til 13920 af 52987
-
Fysik Eksamen
ForumindlægHej folkens .. Skal snart op til fysik B-niveau, og er igang med at læse op til eksamen. Jeg tænkte på, hvor meget man egentlig skal kunne for at få et 7-tal? Hvis jeg trækker et spørgsmål, og kommer ind på alle de punkter der ønskes besvaret, er jeg så sikret et 2 tal? Jeg vil helst score et 7-... -
Analysemodel til interview
ForumindlægMangler en analysemodel der er god til et interview mellem tv-vært, og en person over telefonen. Det er dette interview der er tale om: http://www.youtube.com/watch?v=aw7cLSdxcU4 Har søgt på google, men der kommer desværre ikke andet frem end artikelanalyser. -
Differentialregning
ForumindlægHej Er der rigtigt formuleret at den absolutte tilvækst af f divideret med den absolutte tilvækst af x vil gå mod den afledede funktion af f, når den absolutte tilvækst af x går mod nul? Tak! -
Hvilken slags Fantasy er Harry Potter?
ForumindlægJeg vakler lidt mellem de forskellige undergenre, kan det passe at Harry Potter er en Urban-fantasy bogserie? På forhånd tak for hjælpen =) -
Hjælp til buekonstruktioner
ForumindlægHej jeg er i fuld gang med at skrive SRP om brokonstruktioner og er kommet til følgende spørgsmål / opgave. jeg skal diskutere hvorfor man foretrækker buekonstruktioner i brobygninger, og det jeg selv kan komme frem til er at det rent faktisk er det nemmeste, idet at det ikke kræver det helt st... -
Intramolekylære eller intermolekylære kræfter i salt?
ForumindlægNår man snakker om en salt - altså ionbindinger - kan man så sige at der er stærke intermolekylære kræfter mellem ionerne? for der er jo ikke tale om et molekyle, men kan man alligevel godt bruge ordet "intermolekylære kræfter", eller er der et andet ord, som ville være bedre? Håber I... -
Fysik på A-niveau
ForumindlægHej alle, jeg overvejer stærkt at tage fysik på A-niveau, jeg har haft det på b-niveau og synes det er et rigtigt sjovt fag. Jeg er relativt godt inde i fagets metoder og stoffet og har også haft matematik på A-niveau så de dele med differentialligninger og vektorer og lignende burde ikke være et... -
virus!
Forumindlægmin virus beskytter på min pc er netop udløbet - jeg skal ha' en ny. - Hvad gør jeg ?? -
Råd til eksamen
ForumindlægHej, da jeg ikke er så god til mundtlige eksaminer, er der så nogle der kan give mig nogle råd til hvad jeg kan eller skal gøre, da jeg skal op imorgen :)' -
Jeg har snydt.
ForumindlægHej alle sammen... Jeg har gjort noget RIGTIGT dumt, og jeg "kom til" at snyde i min dansk-historie opgave. Jeg ærger mig sådan over at jeg gjorde det, og fortryder det utroligt meget! Hvad kan konsekvenserne være? Da vi ikke skal aflevere elektronisk, og jeg har skrevet hele opgaven ... -
Fotosyntese opgave
ForumindlægHej, er der nogen der har lavet en eksamensopgave, der hedder Fotosyntese ? mvh Nicolai -
forskellen på statisk og dynamisk opdrift..
Forumindlæghvad er forskellen på statisk og dynamisk opdrift ? på forhånd mange mange mange tak :) -
Hvad er Kirchhoffs 1.lov?
ForumindlægHej Hvad er Kirchhoffs 1.lov? Og hvordan kan man bruge den? -
w/w% og g
ForumindlægHvis man får af vide at der skal fremstilles 350 ml 14 w/w% NaOH .... Hvordan skal man så beregne ud fra de oplyste værdier, hvor mange g NaOH der skal afvejes? :S HELP:: -
Pyrogener
ForumindlægHej allesammen. Håber der er nogle der kan hjælpe med at forklare denne figur for detkan jeg ikke :( Hilsen Sofie PS: Figuren er vedhæftet -
integration ved substitution
ForumindlægBestem integralet 0∫1 (2x)/(x2+1)dx. Opgaven skal regnes i hånden. Jeg går ud fra, at den skal regnes med substitution? /: Problemet er, at jeg har meget svært ved at forstå netop denne metode. Nogen, der har lyst til at udregne og meget gerne forklare? Jeg må nemlig se at få det lært. -
Målestoksforholdet
ForumindlægHej, hvordan her i der? Det her lyder måske, som et dumt spørgsmål? Men jeg skal bestemme målestoksforholdet på figur 1. Jeg får ingen mål, jeg kan forholde mit til. Skal jeg bare gætte eller hvad? Hjælp mig Tak på forhånd fred -
Hjælp til fremlæggelse
ForumindlægHej med jer:) Vores projektuge i 9. klasse er lige om hjørnet. Vi har intentioner om at score et 12-tal og skal derfor lave en brag af en fremlæggelse. Problemet er bare at vi ikke rigtig har nogle gode idéer til fremlæggelsen :/ Derfor vil vi høre om der skulle være nogle herinde, som sad med en... -
Forskellen mellem going concern & betalingsstandsning
ForumindlægHvad er forskellen på at aflægge regnskabet for going concern og som en virksomhed i betalingsstandsning hvorhenne i regnskabet aflæses virksomhedens situation.? -
tværsvnit af denne figur.
ForumindlægHvordan finder man tværsnittet af sådan en figur? Jeg kunne ikke finde billedet fra opgaven, men fandt et hvor figuren er på. http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://lh4.ggpht.com/_CsgU5GKynUk/SJdk215NOSI/AAAAAAAAAWk/mqcERS_NXGE/IMG_6962.jpg&imgrefurl=http://picasaweb.google.com/lh/photo/Dx...
