Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 13901 til 13920 af 61668
-
Blandede matematik opgaver
ForumindlægHej er lidt i knibe med et par opgaver: 1. (x+3) (y-1) 2. 3x+10 ≥ 19 = 3. 0<10-x<5 = og et sidste spørgsmål kan man forkorte 17/51 ? Tak på forhånd -
Kigge matematik ligninger;
ForumindlægHej .. nogle som vil kigge disse 2 ligninger hurtigt igennem? :) : 1). 2(4x-3) = 5+2(5x+2) 8x-6 = 5+10x+4 8x-6 = 9+10x 8x-6-9 = 9-9+10x 8x-15 = 10x 8x-10x-15 = 10x-10x -2x-15 = -2x-15+15 = 15 -2x = 15 -2x/2 = 15/2 x = 7,5 2). 3(x+1) = 2+3(x+1) 3x+3 = 2+3x+3 3x+3 = 5+3x = Lidt i tvivl her ..! -
HJÆLP AKUT TIL MATEMATIK ANDENGRADSFUNTIONER
ForumindlægHej, jeg har fået dette jeg skal lave til i morgen, men jeg er helt lost, og denne opg er afgørende for min standpunktskarakter, så vil gerne have det rigtigt og korrekt! Det ville være så dejligt hvis nogle kunne løse opgacven for mig! Jeg er virkelig i nød her gutter! Opgaven er i en word fi... -
Fsa Matematik færdighedsregning
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at øve mig på en færdighedsregning prøve. Så hvis i har nogen så må i meget gerne linke dem. :)) -
Definitionsmængde(matematik på c niveau)
ForumindlægHejsa folkens, jeg skal finde definitionsmængden på denne opgave: f(x)=√2x-3, og jeg har ingen ide om hvordan jeg laver denne opgave, er der måske nogen derude der kan fortælle hvor og hvordan jeg skal begynde osv..? Tak på forhånd! -
matematik opgave må hjælpe mig
ForumindlægEn kølevandsbeholder til en fabrik kan fylde gennem to rørledninger Gennem den ene ledning kan beholderen fyldes på seks timer gennem den anden ledning kan beholderen fyldes på ti timer Hvor langt tid tager det at fylde beholderen gennem begge rør samtidig jeg kan ikke finde ud af sv... -
Trigonometri - Matematik B
ForumindlægHejsa, jeg sidder her med en opgave, som jeg virkelig ikke forstår hvordan udregnes. Håber I kan hjælpe mig og på forhånd tak. Opgaveformuleringen er som følgende: 5.1 - Når der på en vej står, at stigningen er 12 %, betyder det, at vejen stiger 12 m for hver 100m vejbane. a) Hvor mange g... -
Privatlærer til matematik A søges!
ForumindlægHej jeg er en dreng på 19 år, der går på gymnasium i 3 år. Det der hovedsaligt skal arbejdes med, er eksamensopgaverne, sådan at det bare sidder der, når jeg skal op. Håber der er nogen der kan hjælpe. Penge afregnes efter aftale. -
Hjælp til Matematik FSA 2006(Vikingeskibe)
ForumindlægHej, jeg har brug for noget hjælp til opgave 2.5, da det er den sidste jeg sidder og "bikser" med. Jeg har den desværre ikke på pdf eller word format, men den kan findes på google! Men opgaven er således: Omregn farten til km/t , når vi ved at skibets fart er 5 knob, og 5 knob = 0,515 m... -
Hjælp til færdigheds matematik! Til imorgen!
ForumindlægOpgaven lyder således: Der indsættes 3.000 kr. den 1. januar og derefter hvert halve år - seks gange i alt. Den årlige rente er 1,25% Håber nogen kan hjælpe mig med, hvordan denne opgave skal løses og hvordan den skal stilles op. Tak på forhånd :) -
Matematik aflevering, hjææælp hurtig
ForumindlægHey skønne hjælper. Jeg er igang med en matematim aflevering, hvor jeg har svær ved en opgave, ville blive utrolig taknemlig hvis en/flere gad at hjælpe. :-) PYTHAGORAS Lige noget tekst: Da templerne i Grækenland blev bygget, var det vigtigt at afsætte nøjagtige vinkler. Pythagoras var alle... -
Matematik - FSA - 9 klasse
ForumindlægHej jeg kæmper virkelig med den her opgave i en problemregning, håber at der er nogen der kan hjælpe vis sammenhængen mellem saltvandets masse og saltets masse i en tabel, en graf eller med en funktionsforskrift. På Læsø undersøger man saltkoncentrationen ved at se, om et æg kan flyde på sal... -
Lille opgave i matematik
ForumindlægHej alle sp brugere... Kan nogen hjælpe med denne lille opgave please? Mvh Kristoffer god weekend til alle... -
Matematik km3 til m3 hjææælp
ForumindlægHej alle Jeg skal omregne 1,082657777*1012 km3 til m3 og jeg kan virkelig ikke få det til at fungere.. er der en der kan hjælpe mig med det? På forhånd mange tak -
hjælp til lille opgave i matematik
Forumindlægden ligger i filen nede :) -
7 klasse matematik
ForumindlægPer elsker at spille kort med vennerne. Han beslutter sig for at udregne sandsynligheden for forskellige udfald. Der er 52 kort (26 røde og 26 sorte) + 3 jokere (blå) i det sæt kort, han spiller med. Hvad er sandsynligheden for at trække: A) Et rødt kort? Angiv både som brøk og i procent (med... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
Samfundsfags eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og jeg har noter til hele pensum. Men jeg kan self. ikke det hele udenad det klart. Vi har prøveform A - den hvor man går op og træker og sp 40min forberedelsestid. - Nu da jeg har rimelig styr noterne, ved jeg ikke hvad jeg skal ... -
Den kolde krig - eksamen
ForumindlægHej:) Jeg har idag trukket den kolde krig, hvor udleverede materiale fokuserer på blokaden og Berlin murens opbyggelse og fald. Forskellige politikere udtaler sig om hændelserne. USA, Tyskland, Sovjet og Frankrig er de væsentlige involverede lande. Jeg er meget i tvivl om hvikle problemstilling... -
Eksamen "spørgsmål"
ForumindlægHej alle. Jeg kender en der skal til terminsprøve her i marts måned og han spørger om jeg ved om han muligvis ender med at løse et eksamensæt fra 2009 (fra sidste år)??? Plejer man at få eksamensopgaver der højest er et år gamle eller er det forskelligt? TAk på forhånd.
