Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13941 til 13960 af 57177
-
tysk oversættelse?
ForumindlægHej alle sammen! Nogle der kan hjælpe mig med en tysk oversættelse på ti linier - jeg er ikke glad for at sætte den ind? -
Terminsprøve
ForumindlægGodaften..Jeg har undret mig over, om der er en udbredt tendens på landets uddannelsesinstitutioner med at stilhæfterne til terminsprøver er stilhæftet fra den sidste studentereksamen? Altså en et stilhæfte tilterminsprøve i fx 2006 er stilhæftet fra studentereksamen i 2005? -
DA
ForumindlægHvad er DA egentlig? -
et eller to ord?
ForumindlægHej :) Hvordan finder man ud af, om ordet skal stå som to ord eller et ord? er der ingen regel for det? Fx. Landsbyidyl, klitplantager, turistattraktioner osv.. Har virkelig svært ved at finde ud af det, og det er altid sådan nogle fejl jeg får, når vi laver fsa prøver.. Ps: plejer at bruge ord... -
Hjælp mht. bogen "Fra drage til tiger" ??
ForumindlægJeg skal som en halv million andre skrive studieretningsprojekt. Jeg har engelsk som hovedfag og historie som sidefag. Jeg har valgt Vietnam som emne og tager udgangspunkt i krigen set fra USA's side og i tiden hvor Johnson er præsident. Jeg har før skrevet om emnet, hvor jeg har benyttet bog... -
At karakterisere en tekst??
ForumindlægHej. Som overskriften viser, forstår jeg ikke fuldt ud hvad der menes med at karakterisere en tekst. Vil det sige om den er fiktiv, subjektiv osv? Forresten skal jeg udføre det på en i en kronik lavet på en klumme. -
oversæt - nogen der kan oversætte det her til spansk?
ForumindlægFilmen La misma Luna handler om Rosario, en mor, der ulovligt immigrerer til USA, og hendes ni år gamle søn, Carlitos. Rosario og carlitos har ikke set hinanden i fire år siden Carlitos var 5 år. Rosario bor i Los Angels, og ringer hver søndag til Carlitos fra en telefonboks. Carlitos bor i en li... -
Hej. Rettelse af din stil
ForumindlægHej. Jeg går rigitg meget op i at rette stile, se andres fejl, og give en endelig karakter :) Jeg vil gerne selv være lærer, når jeg når dertil. Så i er meget velkommen til at sende en stil til mig (helst omkring 1-1,5 side) Så kan jeg tage et kig på den og rette den. Så får jeg lidt øvelse i det... -
viscous damping coefficient of air
ForumindlægHej Jeg prøver lige at starte en ny tråd op i aften om det samme emne som igår. Jeg vil gerne finde angular frequency for et system bestående af en fjeder samt en masse som sættes i svingninger. Selvom dette system er et system uden en egentlig dæmper, så finder der fortsat en energi-udveksling ... -
notater til alle tiders geografi?
Forumindlæghej...jeg ville bara vide om der var nogen som kunne hjælpe mig med nogle geografi notater, da jeg skal til mundtlig eksam...?på forhond tak :) -
præmisse til konjunktiv form
ForumindlægHej Kan dette udsagn negeres mere? P V (Q V - R) -
DTU uddannelse i udlandet
ForumindlægHej studieportalen Ved i, om der er mulighed for, at man kan bruge sin ingeniøruddannelse fra danske universiteter, bl.a. DTU i udlandet? (Europa) Eksempelvis Tyskland eller USA. Hvis i kender danske universiteter, som er bedre, kan i altid skrive det :) På forhånd, tak. -
metode og teori
ForumindlægHej Jeg er meget usikker på det med metode og teori. Altså jeg skal skrive opgave i religionshistorie og dansk. I dansk skal jeg gå ind og se på mediernes påvirkelse, og jeg ved bare ikke hvilken metode og teori ? er der nogen der kan give mig lidt hjælp til hvordan jeg finder ud af at bruge det? -
påstand og belæg i en sætning
ForumindlægTiden har vist, at det sprog, der i dag tales tales af de unge, om 30 år vil være godt dansk for de midaldrende... Er påstanden i sætningen: de unges sprog vil om 30 år tales af midaldrende folk Er belægget i sætningen: det vil være godt dansk for de midaldrende folk.. rigtigt? -
Må sencor være så hård, - og klage muligheder ?
ForumindlægEr der nogle regler omkring hvilke censorer man skal have til folkeskolens afgangseksamener ? Jeg har lige været oppe i mundtligt dansk og træk et digt og fik karakteren 02, jeg synes det gik fint, jeg fik rundet godt af. De sagde jeg manglede lidt billedesprog, men det kan da ikke give 02. Jeg ... -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Eksamens idéer til billedkunst
ForumindlægJeg skal lave eksamens projektet nu, men ved ikke hvad jeg kan finde på? Det skal være noget dansk. Er der nogen der kan komme med nogle idéer? Hvad er rigtig dansk :D -
Analytisk og syntetisk sprog
ForumindlægHvilken af disse to, analytisk og syntetisk tilhøre henholdsvis dansk og latin? -
Emner
ForumindlægHej jeg vil gerne skrive SRP i Religion & dansk eller mediefag. Har i nogle gode emner?
