Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14001 til 14020 af 27879
-
Dansk/historie ??
ForumindlægHejsa Jeg er igang med at skrive min dansk/historie - opgave.. Jeg går i 1.g og min lærer sagde til os at fordi vil går i 1.g skulle vi ikke gøre meget ud af opgaven; derfor har hun heller ikke rigtig sagt hvordan den skal opbygges.. Nogen der vil fortælle mig det? Og evt. hjælpe med hvordan jeg ... -
AT - diskussion - identitetsdannelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg har skrevet AT om kultursammenstød i Danmark med underemnet - identitetsdannelse. Min problemformulering lyder således : Hvordan kan vi ud fra gruppesociologi forklare de muslimske unges valg af identitet? 1. Hvilke dilemmaer opstår hos de unge muslimer, når primær og sekundæ... -
Kromosomer
Forumindlæghttp://www.forskning.no/Bilder/1045051689.21/1045051689.21_content.jpgNår man ser kromosomer på denne måde, men ved at selve DNA-molekylet kaldes Kromosom, Altså det pakkede og oprullede DNA (Dobbelthelix) -Kan nogen forklare mig hvorfor kromosomer tegnes som det gør, fx i eksemplet foroven?Gener... -
Hypotetisk-deduktiv metode?
ForumindlægHej. I min synopsis har jeg to afsnit, hvor jeg er meget i tvivl om den anvendte metode. I det ene beskriver/sammenligner jeg de politiske forhold i Vesttyskland og DDR, mens jeg i det andet beskriver/sammenligner de økonomiske forhold. Dette skal lede frem til et svar på min problemformulering; ... -
årsprøve skriftlig...
Forumindlæghej er der nogen, der har nogel gode tips man kan læse til dansk årsprøve skriftlig i 1.g??? det ville være dejligt bare med nogle tips takker:) -
Projektuge - Hjemløse
ForumindlægHejsa:) Jeg skal have projektuge i næste uge og jeg har valgt at have om hjemløse. Jeg er dog i tvivl om hvem man kan "sætte op mod hianden" så man får gang i en diskussion... Jeg er også i tvivl om hvad jeg kan lave som produkt så hvis i har nogle foreslag ville det være dejligt!!! (E... -
Oplæg
ForumindlægHejsa!!! Jeg har lige brug for en smule hjælp. Jeg har en eksamen hvor jeg har den terminale patient i fokus. (ingen bestemt diagnose) Jeg vil snakker kort om dødsprocessen med et forkus på centralnervesystemet, idet det er et af de steder man har nogle symptomer på, at døden er nær. Herefter vil... -
årsagsforklaring
ForumindlægHvad er årsagsforklaringer i historie ? Er det "blot" forklaringer på årsager ;) -
Skal alt fremlægges på 10min?
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT her i morgen, og kom så i tvivl om, skal alt fremlægges på 10 minutter? Altså problemformulering, konklusioner, metoder, kilde kritik og perspektivering? Eller hvordan er det med det? Håber på svar :) -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
Teknologi A eksamen
ForumindlægHejVi er en gruppe som snart skal til Teknologi A eksamen på HTX. Vi har haft et projekt strukket over hele året omhandlende iværksætteri. Her har vi lavet en guide til opstart af firma, samt et produkt hertil.Problemet er, at vi er lidt usikre på, hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har i ... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (; -
Hvad betyder...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd -
hurtigt spørgsmål
Forumindlægmå man, når man skriver et essay, lave sig selv til en opfundet person? altså, må jeg skrive at jeg har anoreksi (f.eks.) selvom jeg i virkeligheden ikke har det? -
Biologi i gymnasiet
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, hvor biologi er på B-niveau, men jeg ønsker at gøre det til A-niveau, når det kommer til det. Det der undrer mig er, at jeg ikke har haft en eneste biologitime (ud over de fra grundforløbet) endnu. Og på skemaet for resten, som det er nu, kan jeg heller ikke se nog... -
Fordele og ulemper for globalisering
ForumindlægHej,Kan i nævne noge fordele og ulemper ved globaliseringØkonomisk:Politisk:Kulturelt:Socialet:På forhånd takBjarkee -
kom med en idee om gas.... og noget om fysik hvis duh vilde noget om fysik...
Forumindlæger duh god til fysik så kom med en idee om gas og fysik.... -
Farver
ForumindlægHvad skal jeg læse om, hvis jeg gerne vil vide noget om farver i forskellige kemiske stoffer? - Hvorfor er eksempelvis kobbersulfat med krystalvand blåt, mens søvchromat er rødt?Det skal nok være "det letteste" inden for hele det område.Jeg har læst en smule om orbitaler og det mere fy... -
Trigonometri
ForumindlægJeg sidder he rog knokler inden eksamen. et spørgsmål hedder således: Gør rede for de trigonomiske funktioner cos, sin og tan. der ønskes en udledning af sinusrelationen og af formlen for arealet af en trekant. har også et spørgsmål magen til, bare med en udledning a cosinusrelationen. nogen der ... -
SRP
Forumindlæghej alle sammen :D Jeg skal snart til at skrive et mini-SRP. Jeg vil bare høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om. Det skal bare være et A og B niveau fag. Har den naturvidenskabelig linje Tak på forhånd
