Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 14021 til 14040 af 58387
-
HASTER Historie eksamen imorgen
ForumindlægHej, jeg sidder i mine 24-timers forberedelse med emnet "DK i verden, udenrigspolitik, EU og globalisering". Jeg er heeeelt lost, for det er jo mange ting man skal ha' styr på her, så jeg tænkte om i havde nogle råd til nogle problemstillinger? Tak på forhånd -
Dk Eksamen - National Identitet
ForumindlægJeg trak mit fordybelsesområde, der lød på "National identitet - hvad vil det sige at være dansk? Lyrik eller kunstmaleri" Jeg mangler virkelig en hjælpende hånd - et spark i bagen, for jeg kan simpelthen ikke komme i gang, og jeg heller ikke den fjerneste ide om hvordan jeg skal gri... -
Dansk eksamen - Folkevise
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp... Jeg skal finde noget at perspektivere folkevisen Torbens datter til, og vi har fået opgivet 2 andre viser som er Agnete og havmanden og Elvehøj. Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal perspektivere til dem. Har I nogle ideér? - Svar hurtigst muligt, sk... -
Medier, samfundsfag eksame B
ForumindlægJeg har et underspørgsmål der hedder: Styrer medierne et folketingsvalg udfalg? Jeg ved dog ikke hvad for noget teori jeg skal have ind over det? hjælp -
FSA Fysik Eksamen Dispossitioner
ForumindlægHej SP :) jeg skal op til fysik her på torsdag, og jeg har lavet nogle dispossitioner.. Men jeg kunne godt tænke mig nogle flere, til inspiration, så vis der er nogle der har nogle, vil i så ikke sige til, for jeg er lidt i tvivl om hvad det er for nogle forsøg jeg kan lave og fortælle om Emnerne... -
Eksamen 1994 med hjælpemidler - DL
ForumindlægHej. Håber der nogen der kan hjælpe her, opgaven lyder: Differentialligningen d^2y/dx^2=-2y Har to løsninger, hvis grafen indeholder punktet O(0,0), og som begge har størsteværdien 5. Bestem en forskrift for hver af de to løsninger. Gør rede for, at arealet af det skraverede område er 10kvar... -
Dansk eksamen essay
ForumindlægJeg har trukket essay som fodybelsesområde, og hertil skal jeg finde et essay, der har noget med identitet at gøre - jeg skal kunne perspektivere til “ Mødet med Babooska” og/eller “Hindbærsnitter” Jeg håber inderligt på hjælp, da jeg er helt igennem LOST! På forhånd tak. -
novelle til eksamen om syndefald
ForumindlægJeg leder efter en novelle som ikke er: Det forbudte sted eller Den blomstrende have: nogle der kender til noget? -
Samfundsfag A-niveau - eksamen 2002
ForumindlægJa, så er turen såmænd nået til samfundsfag. Kan en venlig sjæl oplyse mig om titlen på eksamensopgaven fra maj 2002? Såfremt det er muligt, kunne det også være rart med information om opgavens problemstillinger?På forhånd tak. -
Kemi-eksamen -Tips og tricks
ForumindlægJeg skal til kemi-eksamen C-niveau i morgen, og tænkte om der måske var nogen der havde nogle gode tips og tricks? Fx. Hvad er det mest basale/vigtige at kunne? Hvad trækker MEGET ned, hvis man ikke kan det? eller: Hvordan bruger man bedst tiden i forberedelseslokalet? Ville være dejligt hvis nog... -
Hjælp til kemi C eksamen? D:
ForumindlægHej, skal snart op i kemi C, er ret dårlig og sådan, men ville lige høre - har hørt man skal trække nogle spørgsmål og at man skal snakke om et af de forsøg vi har lavet indtil videre. Lyder ret løst imo. Nogen der kan give nogle eksempler på hvordan en eksamen kunne foregå? Er lidt lost mht.... -
IØ 2012 eksamen
ForumindlægDe her spørgsmål indgik i IØ eksamen skriftlig i sommers, og der er nogle spørgsmål jeg er gået helt i stå med så hvis nogle af jer har været oppe i det og kan hjælpe vil jeg være meget taknemmelig. Hvordan påvirker de automatiske stabilisatorer den økonomiske vækst i Danmark 2006-2012? ... -
Dansk AT-eksamen
ForumindlægHej søde mennesker Jeg sidder og kæmper en krig med at finde ud af, hvilken humanistisk metode jeg skal anvende i min Dansk/historie AT-eksamen. Jeg har om ligestilling i Danmark og har derfor valgt at analyser en Billedereklame. Hvilken metode tror i/ved i der anvendes? Jeg håber i... -
MULIG SKABELON TIL DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej Alle sammen Jeg har oprettet denne tråd, fordi jeg gerne vil hjælpe andre trætte og hjælpeløse studerende. Jeg har lavet en skabelon til hvordan man muligvis kan analysere en novelle. Det er forskellige dansk faglige begreber man kan anvende, men det ikke er sikkert at det kan anvendes til... -
Matematik c eksamen.
ForumindlægJeg skal måske til matematik c eksamen her til næste år, jeg går i 1 g. Jeg er vildt dårlig til matematik. I 8 og 9 klasse var jeg på et matematik hold der havde det på niveau c. Vi kunne ingenting, vi havde problemer bare det var brøkregning. Nu er jeg startet i 1. g, og matematik re dødens pøl... -
Erhvervsret C - Mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude... Jeg er i den situation, at jeg skal op i mundtlig Erhversret, hvor jeg har fået en skriftlig opgaveteskt, hvor jeg skal redegøre for teorien, analysere opgaven og herefter vurdere, hvem der eventuelt har ret. Indtil videre har jeg identificeret emnet, hvilket er erstatning... -
Eksamen - Lineær vækst
ForumindlægJeg var oppe til Matematik mundtligt eksamen i dag i lineær vækst. Jeg har nu afsluttet mit første år på Gymnasiet, med matematik på C-niveau. Opgaven lyder: 12. Vækst Gør rede for lineær vækst Du skal blandt andet komme ind på betydningen af tallene a og b Giv et konkret eksempel på lineær væks... -
Eksamensspørgsmål mat A eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at sommersupplere fra mat b til A. Jeg har snart eksamen og kunne godt bruge lidt hjælp til nogle af mine eksamensspørgsmål: 1) ,,Du skal specielt gøre rede for lineær vækst, eksponentiel vækst og potensvækst." Jeg har helt styr på lineær, eksponentiel og potens... -
Nogen der vil rette min korte engelske "stil"?
ForumindlægJeg vil sætte stor pris på hjælpen!! Det er en kort engelsk stil...Please hjælp, jeg er sikker på, at det ikke tager lang tid :D Jeg sender min e-mail, hvis du gerne vil rette den. Mange tak -
Salg af dansk-, engelsk- og billedkunstbøger til læreruddannelsen
ForumindlægSælges: BILLEDKUNST: "Temaer i billedpædagogik" af Ingelise Flensborg og Birgitte H. Sørensen. "Billeder og billedkunst" af Ole Villadsen. "Skulpturens væsen" fra Thorvaldsens museum. "Kunstens historie" af E.H. Gombirch. "At tegne er at ...
