Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14041 til 14060 af 20689
-
-Nogen der har været til optagelsesprøve?
ForumindlægHvordan er det, hvad er det man skal til fx dansk? Stiller de svære spørgsmål. er der overhovedet spørgsmål? Får man opgaver man skal lave til fx matematik osv? -
Student? nye reform???
ForumindlægHeeej alle! Hvor meget skal der til for at man ikke bliver student? Altså ikke får huen? kunne godt tænke mig at vide det, især her omkring den nye gymnasiereform..? nogle siger det nemmere at dumpe med den nye reform, andre siger det meget sværere at dumpe? Nogen der ved noget?? TAK. -
AT: Mdt. fremlæggelse
ForumindlægSkal man nævne perspektiveringen til andre AT-forløb i sin frmelæggelse? Jeg har nemlig allerede skrevet et afsnit om det i min synopsis, og jeg tvivler på at der er meget mere jeg kan sige om perspektiveringen... -
Syre/base
ForumindlægHej, skal til afgansprøve (folkeskole) om lidt over en uge, og jeg har lidt problemer med syre og baser, så hvis der er nogen af jer 192 online der kunne forklare - bare kort - i menskeord hvad det går ud på og hvad der er essentielt at nævne til censor og lære??? På forhånd tak! :) -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h... -
Hjælp! Haster
ForumindlægHer på mandag skal jeg til eksamen. Jeg har fundet et forsøg hvor man skal "fjerne" farven fra nogle m&m's, hvor man så stikker et filterpapir ned i. Også skal man forklare hvorfor linserne indeholder de farver (Som så er vist på strimlen) Og hvorfor nogle har færre farver... -
godt ordsprog
ForumindlægHej! Er der nogen der ligger inde med et godt ordsprog, udtryk eller citat af en art? -
Valg af studielinje på STX
ForumindlægHej. Jeg skal starte på STX efter sommer, og jeg har besluttet mig for hvilken linje jeg ville på. Men jeg har stadig nogle spørgsmål oppe i hovedet. Er der evt. nogle af jer der ved, hvilke fag man har, og på hvilket nivuea man har det på, indenfor sproglinjen? Jeg ville gerne have Engelsk A... -
spørgsmål
Forumindlægcvand = 4186 j/kg*C hvad står tallet 4186 for??? og i det hele taget formlen?? -
AT - Historie/Idræt - Kampkunst
ForumindlægHej, Mig og en kammerat har så valgt at arbejde om "Kampkunst", med fokus på kampsportens rolle i samfund før i tiden og så i nutiden. Er der nogle der eventuelt kunne rette/tage et kig på vores problemformulering? 1. Hvilken rolle spillede kampsport i det gamle asiatiske samfund? Og... -
Om lysdioder m.m.
ForumindlægHvis lysdioden skal bruges i forbindelse med en 5 V forsyning, må der indsættes en modstand for at begrænse strømmen. Vi ønsker at strømmen skal være 20 mA. - Hvad skal spændingsforskellen over modstanden så være? - Beregn den nødvendige resistans R. Håber nogen kan hjælpe -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Hjælp!! Sortehavet miljø
ForumindlægSkal skrive en opgave om sortehavet, som 3 fag skal komme ind over: Kemi, Biologi og Kemi... Måske der var nogen der havde lavet sådan en opgave?? skal skrive lidt om klimaet i vandet osv... håber meget i kan hjælpe!! -
Hvad er entropi helt præcist?
Forumindlæghej... Jeg prøver at forstå hvad entropi er... I bogene r det defineret som S = Q/T, dvs. varme over temperatur. Der står også at entropien i universet stiger. Betyder det så at temperaturen bliver varmere i universet, hvis Q stiger i formelen stiger S også, eller hvordan skal jeg forstå det? -
Årskarakter? 7,8 ?
Forumindlæget snit på 7.8 ? er det godt for 1 . g`er ? -
Skift af gymnasium
ForumindlægHej, Jeg har på det seneste overvejet at skifte gymnasium. Jeg går på nuværende tidspunkt på Københavns Åbne Gymnasium, på linjen Samf A, idræt B, mat B, men er efter grundforløbet blevet meget glad for biologi og knap så glad for samfundsfag (jeg ser ganske enkelt ikke nogen mening med, at s... -
Angående hjælp til sit eksamensprojekt til eksamen
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål, der vedrører mange herinde tror jeg. Hvis man modtager hjælp til sit eksamensprojekt herinde via forummet, har man så ikke snydt, og brudt reglerne i forbindelse med eksamen? I så fald har man jo dumpet og bortvist fra eksamen. Det er bare en tanke fra min side... -
elektrolyse.
ForumindlægKan man lave elektrolyse uden et elektrolysekar? Det er fordi, vi aldrig har lavet forsøget og tvivler på, vores skole har et. -
enkelt fag bestået?
ForumindlægHejsa.. nu har jeg ringet rundt til alle studievejleder, min de holder åbenbart fri idag alle sammen, eller ikke er tilstede.. =/ jeg skal bruge matematik B, for at komme ind på et studie. Jeg er bestået, u skrf. matematik, og dumpet i mundtlig. men tager man gennemsnittet, så har jeg bestået f... -
HLÆLP!
ForumindlægHvordan beregnes frekvens? :S
