Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14041 til 14060 af 46442
-
antikkens værdier
ForumindlægStår og skal til eksamen i morgen i det antikke Grækenland i historie. I en af kilderne er det beskrevet at vi idag bruger og misbruger antikkens værdier, idealer og kultur, såsom kropsidealer i reklamer, film der er baseret på oldtidens Grækenland (Troja, Alexander og Gladiator blandt andet), de... -
Gennemsnit
ForumindlægHejsa! Mit gennemsnit (før jeg afgav min historie eksamen) var på 9,9. Har nu været oppe, og fik 7 (fik dog 12 i årskarakter - ja, det er en bitterhed at falde). Men hvad betyder det for mit snit? Karakteren tæller jo for 2, men betyder det så, at mit snit falder fra 9,9? -
Taxonomiske niveauer
ForumindlægHar lavet en problemformulering til eksamen i historie der lyder som følger: Hvilke forhold var med til at give kvinder ligestilling og frigørelse I Danmark? Hvorfor og hvordan fik Danmark en velfærdsstat? Hvordan har ligestillingen ændret sig i takt med velfærdsstatens fremkomst? Hvordan... -
Imperialisme/merkantilisme?
ForumindlægSom en del af min historie præsentation til eksamen, har jeg skrevet noget i stil med: Imperialisme er baseret på en merkantilistisk tankegang (råvare ind, færdig vare ud) Er det forkert? For når jeg googler merkantilisme står der nogen steder at det varede indtil midten af det 1700 århundrede ... -
HUGO BOSS under 2. verdenskrig
ForumindlægHej, Jeg var d. 31 maj oppe til min SOP eksamen, hvor jeg blev overrasket over min karakter. Er der nogle søde sjæle, som vil vurdere min skriftlige del, også skrive hvad den ligger til? SOP: Historie B & afsætning A Til info: så er min skriftlige opgave meget afsætning, hvor jeg så i det... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej alle sammen, jeg er en elev i 9 klasse som skal op til historie eksamme lige om lidt, men jeg har lidt problemer med hvad jeg kan bruge som produkt, er helt blank. Jeg har trukket kriser, og valgte den franske revolution. Min problemstilling: Hvilke kriser lå til grund for den franske revo... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
3g's opgave
ForumindlægHey alle..Nu er det sådan at jeg har fundet ud af jeg vil skrive 3g's opgave i historie.. Problemet er bare om hvad. Jg har tænkt på enten at skrive om korsridderne, eller de politiske ideologier som satte en stopper for den kolde krig. Men skulle gerne finde noget mere specifikt... Hvis der ... -
5 A-niveau fag på STX?
ForumindlægGælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var... -
Opgavehjælp
ForumindlægHejsa. Hvis der findes nogle derude som har et behov for at få lavet nogle samfundsfag opgaver imod lidt penge, så skal i være mere end velkommen til at kontakte mig. Jeg ved personligt selv at dette er en stresset tid for mange(jvf. mange kommende eksamner) , hvorfor jeg gerne giver en hånd med,... -
Cubakrisen
ForumindlægHej alle. Det er sådan at jeg skal skrive om cubakrisen. Jeg skal blandt andet skrive om kontrafaktisk historie. Og hvad kan det eksempel være? Altså har ik helt styr på hvordan man skriver en kontrafaktisk historie. -
Kosovo-konflikten
ForumindlægNogen der vil rette min opgave?Indledning/ ProblemformuleringI 1998 blev Kosovo en prioritet for verdenspressen. Serbere og albanere kæmpede om et område som begge folkeslag mente tilhørte dem. Var dette starten på en ny udsigt til Kosovo, eller var det blot begyndelsen til enden?Opgaven vil hand... -
Uretfærdigt behandlet (-03) Mundtlig Matematik
ForumindlægHej. Jeg går på 2. år HHX og var oppe i mundtlig matematik i dag. jeg trak emnet - enhedscirklen og trigonometri. Jeg får sagt en del ting om emnet, forklaret enhedscirklen og forsøger at lave nogle udregninger på tavlen. Jeg synes selv, at emnet er svært og at der er steder jeg halter, så er k... -
Eksamensspørgsmål til MAT B
ForumindlægJeg skal til skriftlig eksamen og vil meget gerne kunne forberede mig ved at øve på forskellige mulige spørgsmål. Tænkte, at der måske er nogen her der ligger inde med deres eksamensspørgsmål til matematik b. På forhånd tak -
Nogen der har haft om Jack London?
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart til at skrive min SRP og jeg tænkte på om der ikke er nogen som har skrevet om Jack London og måske analyseret nogen af hans historier? Det ville være rigtig rart med lidt hjælp. -
3. Persons fortæller!!
ForumindlægEr der nogen herinde som er så søde at skrive et par linjer, der viser 3. persons fortæller. Lige nu tænker jeg på en alvidende, men som har en spreciel persons historie, God det gav ikke mening... Anyways, det er derfor jeg er her, PLEASE HJÆLP, DET ER TIL EN STIL TIL PÅ TORSDAG!!! PLEEEEA... -
1 engelsk spørgsmål (igen)
ForumindlægHey, kan i hjælpe mig med denne sætning:*I modsætning til denne historie, hvor det er udlændinge der er "being disliked" af englændingerne, er det lige omvendt i denne anden novelle...Ved det lyder helt forkert, men prøver alligevel: (er ikke så god til engelsk) "In contrary to thi... -
Hjælp til emne-bestemmelse..
ForumindlægHej, Jeg vil godt skrive i religion (som det ene af de to fag) i min AT-synopsis. Overemnet er Rejser - opdagelser, forandring og ny viden. Jeg kunne nemlig godt tænke mig et enme hvor det er kristendommen der ligges vægt på - men jeg kan ikke nogle konkrete emner til det. Fagene jeg skal kombin... -
Hvad er en krønike helt præcist?
ForumindlægHej, Jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er noget til den del hvor jeg vil analyse "Ørneflugt" af Henrik Pontoppidan. Jeg har fået at vide dette er en krønike, men efter at have googlet rundt omkring er jeg stadig ikke blevet klogere. Hvad er en krønike helt præcist?... -
Nogle der har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon?
ForumindlægHej. Som overskriften siger, så vil jeg gerne høre om der er nogle, som har arbejdet med "Praxis" af Fay Weldon, da jeg rigtig gerne vil se f.eks. en analyse eller andet arbejde i forbindelse med Praxis. Jeg skal bruge Praxis i mit studieretningsprojekt, og her i weekenden skal jeg g...
