Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14061 til 14080 af 25374
-
SRP emne - Tysk/Fysik ?
ForumindlægHej alle (: Jeg skal snart vælge emne til SRP, men jeg er lidt i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge. Mine fag er: - Tysk A - Engelsk A - Historie A - Dansk A - Fysik B - Naturgeo B Jeg vil helst skrive i tysk og så er det jo oplagt at vælge historie, men jeg har ikke lyst til at skrive om ... -
Notater til eksamen
ForumindlægHej alle.. Da jeg den sidste uge har ligget syg, har jeg ikke haft mulighed for at læse op til historieeksamen! Jeg har i hvert fald ikke fået skrevet notater. Derfor ville jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig med notater til følgende bøger: - Afrikas historie - H. Guldberg m.fl., kap. 2... -
gode ideer til historisk perspektiv
Forumindlægjeg skal skrive SRP her til december og har valgt emnet SMERTEMEDICIN.. har valgt fagene Kemi og historie. I historie vil jeg - først vil jeg skrive lidt om Acetylsalicylsyres historie. - finde statestiker for danskernes forbrug I kemi vil jeg - fremstille acetylsalicylsyre - og self komme ind på... -
metode
ForumindlægJeg skriver synopsis i dansk og historie, men nu er jeg i tvivl om, om det er under metodeafsnit at jeg skal svare på hvordan jeg er nået frem til netop disse to fag? og hvad det er, de kan, som jeg har brug for med netop mit emne? (Martin luther king). noget andet er, hvad er det for en metode ... -
Konkrete litterære analyser?
ForumindlægHej alle! Jeg er så i gang med SRP, og mine vejledere er ikke så rare at have med at gøre, min historie lærer henviser mig til min engelsklærer, og hun svarer mig ikke. Jeg har om Racisme med fokus på Ku Klux Klan, og mit analyserende spørgsmål lyder: Hvordan kommer sociale og racemæssige... -
Tolkning af Giddens "selvidentitet"
ForumindlægGiddens snakker om, at man i det senmoderne samfund, skal skabe sin egen livsfortælling, og derved skabe en selvidentitet ved at tolke refleksivt på den livshistorie. Jeg er dog i tvivl om hvad der menes i dette afsnit; "Selvidentitetsfølelsen er dermed på én gang skrøbelig og robust. D... -
Tilføre eller ikke tilføre i SRP
ForumindlægJeg har skriver srp i matematik og historie . Jeg har om en fransk matematiker Sophie Germain og min historie del går ud på:Kvindeforhold i perioden (den franske revolution),hvor jeg skal tage udpunkt ihendes historie og analysere kvinders forhold. Mit spm er det relevant, at skrive noget i... -
Kildekritik/materiale
ForumindlægHej allesammen. Jeg har om jehovas vidner i AT (kampen om det gode liv) og har valgt historie og religion som fag. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget materiale til historie som kan bruges til kildekritik. Min lærer har bedt mig om at finde nogle skrifter af Charles Taze Russell, men ... -
Adgangskrav(Religionsvidenskab - KU)
ForumindlægSpecifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, yderligere et fremmedsprog (begyndersprog A / fortsættersprog B) samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være beståede Vil det være godt nok, hvis jeg har haft samfundsfag på B-niveau og har taget kulturpakken(relig... -
AT
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til skrive AT, hvor jeg vil skrive om skønhedsidealer. Jeg har valgt at skrive i psykologi og historie, hvor jeg vil bruge den hermaneutiske metode (redegører, analyserer, vuderer. Finde ligheder og forskelle i to tekster) I min teoridel, bruger jeg narcissism) Med hensy... -
SRP - bygningskonstruktion
ForumindlægHejsa folkens Nu er tiden jo kommet hvor vi skal vælge fag og emner til SRP.. meeen det er jo ikk helt let. Jeg vil rigtig gerne skrive om bygningskonstruktioner med fokus på hængebroer (specielt Tacoma Narrow Bridge som kollapsede i 1940). Jeg vil gerne skrive i matematik og historie, me... -
Hjælp til at rette min dansk stil før 1.12.08
ForumindlægHej jeg har lige skrevet et dansk stil.. Håber naturligvis nogen af jer ville hjælpe mig med at rette mine stavefejl. sprogfejl.OSV Opgave 1. skriv et essay om internettes sociale konsekvenser og etiske problemstillinger, Internettet sociale konsekvenser og etiske problemstillinger. I dette ess... -
Essay - Indentitet
ForumindlægIdentitet”Man må lære at kravle før man kan gå.”. - Så langt så godt. Nå man så har lært at gå, hvad så? Har man så nået sit mål? Man kan sige at man har nået det første mål i livet, det at sætte sine mål og det at gennemføre dem. Fra vi bliver født og til vi dør er vi igennem en konstant udvikli... -
Essay - Indentitet
ForumindlægJeg sidder med en dask stil som jeg skal aflevere i morgen. - Så jeg vil lige høre om der evt var en der ude der lige hurtigt vil kigge på den for fejl og måske komme med en idé til hvordan jeg skal runde den ordenligt af. evt med et godt citat. - Det vigtigste er rettesle af fejl. - på forhånd t... -
rettelse af KORT tekst.. Please help
ForumindlægNogen der er rigtig søde, at rette den engelske version igennem!!! tak på forhånd- Forholdet mellem generationerne. Tit hører unge mennesker deres forældre og bedsteforældre sige, at sådan opførte de sig ikke, da de var unge. De ældre siger, at de ved, hvordan det er at være ung, og at de selv... -
Jung sein - lille rettelse
ForumindlægHej, jeg ville blive meget glad, hvis der ville være nogen, som lige ville kigge på min tekst, og se om der er nogle fejl. Jeg har lavet en oversættelse, så det er lettere for jer. Mvh. Tonni.1. Jung und frei Jung und frei, dass bin ich. Aber jung sein ist nicht so leicht. Für mich, jung sein bed... -
Lille tysk rettelse
ForumindlægHej, jeg ville blive meget glad, hvis der ville være nogen, som lige ville kigge på min tekst, og se om der er nogle fejl. Jeg har lavet en oversættelse, så det er lettere for jer. Mvh. Tonni. 1. Jung und frei Jung und frei, dass bin ich. Aber jung sein ist nicht so leicht. Für mich, jung sein be... -
lille tysk rettelse
ForumindlægHej, jeg ville blive meget glad, hvis der ville være nogen, som lige ville kigge på min tekst, og se om der er nogle fejl. Jeg har lavet en oversættelse, så det er lettere for jer. Mvh. Tonni. 1. Jung und frei Jung und frei, dass bin ich. Aber jung zu sein ist nicht so leicht. Für mich, jung sein... -
lille tysk rettelse
ForumindlægHej, jeg ville blive meget glad, hvis der ville være nogen, som lige ville kigge på min tekst, og se om der er nogle fejl. Jeg har lavet en oversættelse, så det er lettere for jer. Mvh. Tonni. 1. Jung und frei Jung und frei, dass bin ich. Aber jung zu sein ist nicht so leicht. Für mich, jung sein... -
Hjælp til ESSAY!
ForumindlægIndtil videre har jeg skrevet det her..... Nogen der vil give kommentare. evt. komme med idéer til at gøre den bedre! <span style="font-size:20.0pt; line-height:115%">Ungdomslitteraturen</o:p> </o:p> Lige nu er handler ungdomslitteraturen meget<span style="fo...
