Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14121 til 14140 af 22746
-
Resistans?
ForumindlægHej sp:) Nogen der kan hjælp med den her opgave i fysik? En koppertråd har en resistans på 4,20Ω ved 0 grader a.Hvad er trådens resistans ved 100 grader? En kold vinterdag er resistansen 3,84Ω b.Hvor koldt er det på denne dag? -
Ideal gas - Adiabatisk proces
ForumindlægGodaften Jeg sidder med en fysik opgave, jeg forsøgt at lave anden del, men ved ikke om dette er korrekt, desuden har jeg brug for hjælp til første del af opgaven, håber der er nogle der har tid til at hjælpe mig Tak på forhånd -
Udledning af Newtons formel til tidevandskræfter
ForumindlægJa, det er ligeså meget fysik, men jeg har problemer med en udledning. Jeg forstår ikke hvordan man kommer fra det ene til det andet. Da der er vektorer og sådan noget har jeg vedlagt et dokument med udregningen. Håber virkelig på at kunne få hjælp... Mange hilsner Anne -
Campingvogn på skråplan
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave om en campingvogn på en bakke med 5 graders hældning, men jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal angribe opgaven, især mht. spørgsmålet om hvordan kræfterne påvirker vognen. Eksamenssættet er fra maj 2001 til Fysik A HTX -
lektie
ForumindlægHej jeg søger en der kunne tænke sig at hjælpe mig med fysik B jeg er elending til dette du skal værer tånmodig og bo i ringsted området gør du ikke det så skriv alligevel prisen snakker vi ommvh pramour -
Big Bang teorien
ForumindlægJeg skal lave en opgave i fysik om Big Bang teorien Jeg skal blandt andet sammenligne Big Bang teorien med andre teorier. Problemet er bare, at jeg ikke kender nogen andre teorier. Nogen der kan hjælpe mig?? -
Pasgal og atm
Forumindlæghej... jeg har et problem, jeg har en fysik opg som skal afleveres i morgen og jeg kan ikke finde ud af denne opg:Ved havoverfladen er trykket 1,013*10^5 PaVed hvilken højde er trykket faldet til 0,900*10^5 Pa?Hvordan regner jeg den ud....? -
Formel efterspørgsel: Temperaturstigning under bremsning
ForumindlægHej. Jeg skal lave en fysik-opgave, som går ud på at finde bremseskivernes temperatur. Vi antager at 100% af den mekaniske energi omdannes til indre energi i skiverne. Jeg kan ikke finde en løsning fra bogen. Tak! (: -
absobering af IR
ForumindlægHej fys folk : ) Jeg er stødt på et spørgsmål som hverken min geo, bio eller kemi lærer kunne forklare, da de ikke vidste det. Vi har om drivhusgasser og ifølge fysikken absorbere CO2 mere langbølget stråling kontra H20. Hvad skyldes dette på et c- niveau : )? Med venlig hilsen -
Hvad bliver brydningsvinklen for lys?
ForumindlægHey! jeg håber der er en der vil være så dejlig at hjælpe mig med mit fysik spørgsmål :) Hvad bliver brydningsvinklen for lys, der bevæger sig fra atmosfærisk luft til vand, hvis indfaldsvinklen er 37 grader? ( noter formlerne i symboler før der insættes tal ) Tak på forhånd :) -
Aktivitet
ForumindlægHey kloge fysikere. Jeg har et spøgsmål - når man i kernefysik beregner aktiviteten for et atom(eksempelvis Rn), er det så muligt at få minus? altså at få en aktivitet, som giver -0,33229042^-23???? -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen -
Halløøøj
ForumindlægHalløøøj igen..Jeg fik ikke helt sagt tak til dem der hjalp mig i fysik... Jeg scorede en 10'er til eksamen - lidt takket være jer...Ses næste år, da jeg tager den 1 årige HH.. -
Erstatningsresistans
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven som linket : Det som jeg har problemer med er at det både er en parallekobling og en seriekobling. Det ved jeg ikke hvordan jeg skal få sammesat. Alt hjælp kan bruges, men forklar gerne meget grundigt, da jeg i forvejen har svært ved fysik. Tak på forhånd. -
indfald og brydningsvinklen + andet guf
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/view.php?id=1415Da jeg har været syg, har jeg ikke været til de sidste 3 fysik timer, og har derfor nogle problemer med opgaven...Håber I kan hjælpe mig. -
Spektrum
ForumindlægHej, jeg har en opgave i fysik, der går ud på at angive hvilken type gas der er tale om i det vedhæftede spektrum. Jeg har fundet ud af at det er oxygen ved at google mig frem, men ved ikke hvordan jeg skal begrunde det.. Håber der er en, der kan hjælpe mig. -
virkelig i nød!
Forumindlægjeg er virkelig i nød og har virkelig brug for at få noget hjælp så jeg ikke ender med 00 imorgen. er der nogen der vil hjælpe mig med fysik og opdrift? det har jeg meget brug for ellers er jeg færdig. -
Bindingsenergi
ForumindlægVi har om bindingsenergier i fysik, og i min aflevering er der et spørgsmål som lyder: Er formlen mkerne = matom – Zme helt korrekt? Argumentér. Jeg går ud fra der er noget galt når han skriver det, men jeg ved ikke hvad det er? -
Impuls-stød
ForumindlægMan har 2 kugler, hvor den ene ligger stille fra start og den anden rammer den centralt.Begge masser er givet og starthastighederne er også givet.Hvordan finder jeg de to hastigheder efter stødet når sammenstødet er elastisk?Det er opg 3,3 s 61 i Fysikkens verden 3. -
Vand i base
ForumindlægHej I min fysik bog står der, at man ikke må puttet vand i syre, da der så sker en kemisk reaktion, men må man så godt putte vand i base? - og hvorfor kan må man det eller hvorfor må man ikke det?
