Søgning på: Beregn pH. Resultater: 14161 til 14180 af 48368
-
vektorregning
Forumindlæghvad er vektorregning? har en opgave, som lyder: anvend vetorielle værktøjer til at svarepå spørgsmål om ortogonalitet(?) -
RUMMET
ForumindlægLængden mellem to linjer i rummet, er det ik bare at opstille afstandsformelen og så differentiere og sæt nul ?! -
Tredjegradsligning
ForumindlægJeg har brug for hjælp til opgave c. & d.? Skal jeg benytte nulreglen? -
HASTER
Forumindlæghjælp mig. TALFORHOLD Jeg ved godt at oktaven har talforholdet; "2:1" og kvinten; "3:2"- men hvordan finder man frem til det? -
HURTIG HJÆLP
ForumindlægYO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem? -
entalp og alkohol
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet Entalpi og Alkoholer til min årsprøve. Hvordan kan man kombinere de to ? -
Saltbro
ForumindlægHvorfor opnår man, at potentialforskellen mellem de to opløsninger i en elektrokemisk celle bliver 0 V med en saltbro? -
Tjernobyl
ForumindlægHej er igang med en naturfags opgave og ville spørge om der er nogen der ved om den samme ulykke som skete i tjernobyl i 1986 kan ske igen -
Matematik aflevering
ForumindlægNogen som måske kunne hjælpe med en lille matematik aflevering?:) Den skal afleveres om 3 dage, så hvis i kunne hjælpe hurtigt ville det være skønt !:D Det er en HTX - 1.g aflevering. -
Geometri: Areal af ring ud fra kendt omkreds og ydre radius (R2)
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvordan man udregner arealet af en cirkulær ring, altså en cirkel med et hulrum i midten så at sige. Formlen for arealet er en cirkulær ring er givet ved: Areal = pi * (R1^2 - R2^2) Men hvordan finder jeg arealet hvis jeg kun kender den ydre radius, R2 og omkredsen ... -
noveller etc.
Forumindlægjeg kunne godt tænke mig nogle tekster, hvor til jeg kunne "øve" mig mht. min analyse, fortolkning, perspektivering osv. håber i vil komme med nogle gode bøger eller lign. hvis i også selv har nogle tekster, kan i godt sende dem;D På forhånd tak. -
definitionsmængde og værdimængde
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at forklare begreberne, definitionsmængde og værdimængde for en begrænset lineær funktion? -
Optimering 3 : sandkasse
ForumindlægOptimering 3 -
opgave hjælp
ForumindlægHej jeg er kommet til en opgave som jeg ikke forstår helt. det er opgave 4b på det her link https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:XAiZExXrel8J:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/120106%25... -
NH4Cl stofmængde
ForumindlægHej er der nogen der kender stofmængden for ammoniumchlorid? -
Andengradsligning
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til denne opgave: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i punkterne; P(2,0), Q(8,0) og R(0,4) Bestem en forskrift for f(x) Håber i kan hjælpe mig.. -
funktion - andegrads
ForumindlægER DEN RIGTIG?? Funktionen f(x) = 3x2- 6x +5 1) Bestem en ligning for den tangent der har røringspunkt i (2,f(2)). jeg har lavet: f(x) = 3x2- 6x +5 f'(x) = 3*2x - 6 - beregning af y f(y) = 3*22- (6*2) + 5 = 5 P=(2,5) - beregning af a y = ax + b --> 5= a*... -
To streger under resultat
ForumindlægHej Jeg har et resultat som jeg gerne vil sætte to streger under, men i stedet for at skrive stregerne under det hele, bliver tælleren overstreget. Jeg har skrevet følgende: \\uuline{$\frac{R_{4}}{R_{3}}$ $<$ 4} Det er lige som om brøken er for høj. Er der nogen måde hvorpå man kan nedrykke ... -
Antal rødder fk(x)=x^2+kx+k
ForumindlægJeg er helt lost her. Undersøg hvordan antallet af rødder i fk(x) = x2+kx+k afhænger af k Hvordan undersøger jeg dette? -
Hjælp til kemiopgave
ForumindlægHej! Er der en, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Er helt lost tak på forhånd :)
