Søgning på: Beregn pH. Resultater: 14161 til 14180 af 48368
  • vektorregning

    Forumindlæg
    hvad er vektorregning? har en opgave, som lyder: anvend vetorielle værktøjer til at svarepå spørgsmål om ortogonalitet(?)
  • RUMMET

    Forumindlæg
    Længden mellem to linjer i rummet, er det ik bare at opstille afstandsformelen og så differentiere og sæt nul ?!
  • Tredjegradsligning

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til opgave c. & d.? Skal jeg benytte nulreglen?
  • HASTER

    Forumindlæg
    hjælp mig. TALFORHOLD Jeg ved godt at oktaven har talforholdet; "2:1" og kvinten; "3:2"- men hvordan finder man frem til det?
  • HURTIG HJÆLP

    Forumindlæg
    YO jeg er fuckd i bio.. kom sku til at drikke i 3 år i stedet:S nogen der har eksempler på Eksamensspørgsmål til Biologi A-niveau (gammel ordning)? eller ved hvor man kan finde dem?
  • entalp og alkohol

    Forumindlæg
    Jeg har fået spørgsmålet Entalpi og Alkoholer til min årsprøve. Hvordan kan man kombinere de to ?
  • Saltbro

    Forumindlæg
    Hvorfor opnår man, at potentialforskellen mellem de to opløsninger i en elektrokemisk celle bliver 0 V med en saltbro?
  • Tjernobyl

    Forumindlæg
    Hej er igang med en naturfags opgave og ville spørge om der er nogen der ved om den samme ulykke som skete i tjernobyl i 1986 kan ske igen
  • Matematik aflevering

    Forumindlæg
    Nogen som måske kunne hjælpe med en lille matematik aflevering?:) Den skal afleveres om 3 dage, så hvis i kunne hjælpe hurtigt ville det være skønt !:D Det er en HTX - 1.g aflevering.
  • Geometri: Areal af ring ud fra kendt omkreds og ydre radius (R2)

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne vide hvordan man udregner arealet af en cirkulær ring, altså en cirkel med et hulrum i midten så at sige. Formlen for arealet er en cirkulær ring er givet ved: Areal = pi * (R1^2 - R2^2) Men hvordan finder jeg arealet hvis jeg kun kender den ydre radius, R2 og omkredsen ...
  • noveller etc.

    Forumindlæg
    jeg kunne godt tænke mig nogle tekster, hvor til jeg kunne "øve" mig mht. min analyse, fortolkning, perspektivering osv. håber i vil komme med nogle gode bøger eller lign. hvis i også selv har nogle tekster, kan i godt sende dem;D På forhånd tak.
  • definitionsmængde og værdimængde

    Forumindlæg
    nogen der kan hjælpe med at forklare begreberne, definitionsmængde og værdimængde for en begrænset lineær funktion?
  • Optimering 3 : sandkasse

    Forumindlæg
    Optimering 3
  • opgave hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til en opgave som jeg ikke forstår helt. det er opgave 4b på det her link https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:XAiZExXrel8J:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/120106%25...
  • NH4Cl stofmængde

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kender stofmængden for ammoniumchlorid?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Jeg vil meget gerne have hjælp til denne opgave: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i punkterne; P(2,0), Q(8,0) og R(0,4) Bestem en forskrift for f(x) Håber i kan hjælpe mig..
  • funktion - andegrads

    Forumindlæg
    ER DEN RIGTIG?? Funktionen f(x) = 3x2- 6x +5 1) Bestem en ligning for den tangent der har røringspunkt i (2,f(2)). jeg har lavet: f(x) = 3x2- 6x +5 f'(x) = 3*2x - 6 - beregning af y f(y) = 3*22- (6*2) + 5 = 5 P=(2,5) - beregning af a y = ax + b --> 5= a*...
  • To streger under resultat

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et resultat som jeg gerne vil sætte to streger under, men i stedet for at skrive stregerne under det hele, bliver tælleren overstreget. Jeg har skrevet følgende: \\uuline{$\frac{R_{4}}{R_{3}}$ $<$ 4} Det er lige som om brøken er for høj. Er der nogen måde hvorpå man kan nedrykke ...
  • Antal rødder fk(x)=x^2+kx+k

    Forumindlæg
    Jeg er helt lost her. Undersøg hvordan antallet af rødder i fk(x) = x2+kx+k afhænger af k Hvordan undersøger jeg dette?
  • Hjælp til kemiopgave

    Forumindlæg
    Hej! Er der en, der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Er helt lost tak på forhånd :)