Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14161 til 14180 af 38620
-
Hjælp
Forumindlæger der nogle som vil hjælp mig med at analyser avis artikeler fordi kan ikke finde ud af det ??? -
forberedelse
ForumindlægHejJeg skal op i historie og har lige nogle spørgsmål. Når man kommer op skal jo først redegøre, så analysere og til sidst perspektivere. Men hvad består de forskellige dele i? Især analyse, som vel er den største del, er jeg noget usikker på.Nogen der kan hjælpe?jgthb -
Kvalitativ og kvmtitativ metode
ForumindlægHej alle Jeg kommer altid i tvivl om, hvad der er hvad, og nettet hjælper ikke, gør mig bare mere forvirret Kvalitativ analyse, er det når man analyserer tekster? Kvantitativ metode er vel modsætningsvis, når man arbejder med data, eller laver en undersøgelse/interview? På forhånd, tak! -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal op til mundtlig dansk imorgen. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal analyserer fx en teksts. Hvilke punkter skal jeg gå i gennem, og hvad er nemmest at analyserer. På forhånd tak :-) -
Apartheid
ForumindlægHej allesammen, Jeg skal skrive SRP om Apartheid i Sydafrika i Historie og Engelsk. Jeg skal derfor finde kilder skal jeg kunne analysere i begge fag. Derfor vil jeg spørge om der nogen, der har nogen gode kilder man kan analyse. - Mange tak på forhånd -
Teknologihistorie , våben 1864
ForumindlægHvilke våben havde henholdsvis Danmark og "Tyskerne" i krigen ved Dybbøl mølle og hvilken fordel gav det ? -
Lidt Hjælp?
ForumindlægHedder det: Wieviel kostet den Gürtel?Eller: Wieviel kostet der Gürtel? -
Rigtig sætning?
ForumindlægKan nogle fortælle mig om den her sætning er rigtig? Mein Lieblings fussballteam ist FC Barcelona, aber ich bin in Lyngby BK spiele Min ynglings fodboldklub er FC Barcelona, men jeg spiller i Lyngby BK -
" ude er godt men hjemme er bedst" - Haster
ForumindlægHej alle Jeg er ved at forberede en AT fremlæggelse til i morgen, og stødte på vendingen "ude er godt men hjemme er bedst" som jeg ikke rigtigt har held med at få oversat i en korrekt form, så den giver menning ligesom den danske. Jeg har taget stilling til at talemåder ikke kan oversæt... -
et konunktiv spørgsmål...
Forumindlægjeg skal oversætte denne sætning: hvis min mor ikke havde vækket mig i går, ville jeg være kommet for sent, og hvis bussen ikke havde været forsinket, ville jeg ikke have nået det. mit bud: Wenn meine Mutter mich gersten nicht geweckt hätte, würde ich zu spät gekommen sein, und wenn der Bus nich... -
Hvad er en manko
ForumindlægHej alle.. :) Jeg sidder og skal skrive opgave om globalopvarmning. I min researchproces er jeg gentagne gange stødt ind i ordet manko i forbindelse med CO2-udledning. Her er ordet i en sætning: "(...)I forhold til den forventede udledning i 2008-2012, hvis der ikke iværksættes nye tiltag,... -
kort sætning - oversat.
Forumindlægkunne meget godt bruge lidt hjælp til oversættelse af følgende sætning: Men Weizsäckers instilling over for medmennesker viser en respekt for andres liv, som mange af os kunne lære af. især den sidste del af sætningen.. hvad skal "som" fører tilbage til? og er det konjunktiv?? på forh... -
Nazisme problemstilling
ForumindlægJeg skal i Historie ( 8 klasse) lave en problemstilling ud fra nazisme under anden verdenskrig, nogle ideer? På forhånd tak -
Oversæt 3 linjer!!! Please help
ForumindlægEn klog tyskprofessor, der kunne oversætte følgende 3 linjer? "Es waren inzwischen mehr Millionen die so dachten und empfanden, als die Partei an Mitgliedern hatte, die ja auch etliche Millionen waren." Mit brogede udkast: "Der var midlertidigt(?) flere millioner som tænkte og føl... -
lebensraum
Forumindlæghej er der nogen der kan forklare mig hvad lebensraum forestillingen er -
To sætninger
ForumindlægHej hvordan oversættes sætningen: Jeg har læst den, når der står: Hvornår læser du artikel? Jeg har læst den. Min oversættelse: Wann liest du den artikel? Ich habe ihn gelesen. Men jeg ved ikke om det er rigtigt? -
Ekstra fag/supplering i 1g?
ForumindlægKære Studieportal's brugere Kan man godt tage ekstra fag allerede i 1g, eftersom jeg går på en hhx, har jeg hverken biologi, fysik eller kemi. Jeg er klar over, at man kan suplerer disse følgende fag efter endt gymnasial uddanselse, men jeg vil helst gerne tage dem allerede i start af det a... -
HJÆLP TIL OVERSÆTTELSE
ForumindlægHej, jeg tænkte på, om en af jer måske har lyst til at læse min oversættelse på 94 ord. Det ville være en stor hjælp. På forhånd tak! -
Strategi
ForumindlægI min problemformulering står der, at jeg kort skal redegøre for de allieredes og militære strategier i 2. Verdenskrig? Hvordan ville i gribe den an? Jeg sidder fast og det skal senere bruges til at argumentere for/imod om enigma havde betydning for krigen. Skal jeg først starte fra Tyskland stå... -
hjælp miiiig :O
ForumindlægDet her er hypotetisk kunjunktiv (: kunne du måske komme kl 19? Könntest du vielleicht komme um 7 Uhr ? Havde de lyst til at køre med ? Haben Sie lust zu fahren mit ? Kunne jeg tale med hr. Meyer ? Könnte ich spriche mit hr. meyer ? De ønsker ? Sie wünschen ? Jeg vil gerne have en bilelt til...
