Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14201 til 14220 af 22746
-
Vdr. karakter og opgradering
ForumindlægHej. Jeg tænkte på, om den karakter man får i 1.g for fx. fysik, hvis man har det på c-niveau og vælger at opgradere det til b-niveau i 2. eller 3.g, om karakteren bortfalder, eller om den stadig vil tælle i gennemsnittet? Håber I kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Titrering
ForumindlægHvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd... -
Fremstilling af syre
ForumindlægJeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Stråling og stof | Halveringstykkelse, stofpassage
Forumindlægy-stråling med energien 3,0 MeV har den lineære absorptionskoefficient 0,10 cm^-1 i aluminium.a) Beregn halveringstykkelsenb) Hvor stor en del af strålingen kan passere 2,0 cm aluminium.Opg. 4.4 s. 172 i Fysikkens verden 2 -
Ang. frekvens!!
ForumindlægHej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :) -
Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder således: forklar formlen U_pol=U_0-R_i*I), og forklare fysikken bag. Dvs.: Hvad sker der med et batteri nr man tilslutter det til et kredsløb. håber nogle kan hjælpe, da jeg simpelthen ikke selv kan finde et sar -
Færrest skriftlige afleveringer? Elevtid?
ForumindlægNogen der ved hvor meget disse forskellige fag har af elevtid? Altså hvilke har færrest skriftlige afleveringer? Biologi B Idræt B Fysik B Mediefag B Naturgeografi B Religion B Tænker umiddelbart Idræt B? -
brokobling
ForumindlægJeg sidder med en opgave i fysik, som jeg ikke kan komme videre med. er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om brokobling? min opgave lyder nemlig sådan:Hvordan laver man en brokobling? -
Opgaverne fra den røde bog KEMI
ForumindlægEr der nogle der har lavet opgaverne1,2 + 3,2 + 6,10 fra den røde bog som hedder "Opgaver kemi"Jeg er total på røven, sidder med mat og fysik aflvering, så hvis der nogle der har lavet de opgaver i kemien vil jeg blive meget glad..på forhånd tak -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
Videnskab og ansvar
ForumindlægJeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer? -
Propel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med et fysik projekt! Jeg skal forklare hvorfor at en propel med 3 vinger i forhold til f.eks 7 vinger, puster en større volumen/med større vindhastighed.. Jeg ved det ikke, nogen der kan hjælpe mig? Tusind tak - Jennifer -
Matematiske modeller? (haster)
ForumindlægJeg har spurgt lidt rundt om hvad Matematiske modeller er for noget til en Fysik / Idehistore SRP. Jeg har lavet et forsøg med en vandraket. hvor jeg skal sammenholde mine resultater med Matematiske modeller. men hvad er Matematiske modeller for noed ? Altså !?! Skal jeg relatere det til Raketlig... -
Eksamensopgave - Fordampning og smelte.
ForumindlægHej. Tænkte på om der sad nogle fysikgenier som ville kigge min eksamensopgave igennem før jeg afl.? Er ikke selv en geni til fysik, og vil så nødig afl. noget fuld af fejl og misforståelser. På forhånd mange tak! Teresa. -
Halveringstid
ForumindlægHi guys.. Jeg er igang med en fysik aflevering, og skal finde halveringstiden for Ba-137*. Jeg har målt en masse henfald, lavet graf og fået en funktion af henfaldene. Men jeg skal nu finde halveringstiden. Er der nogen der kan hjælpe? - Houmann -
stråling
ForumindlægHar problemer med en fysik opgave så håber nogen kan hjælpe.ok opgaven lyder: en glasklods med en brydningnsindex på 1,50 er omgivet af luft. glasklodsen bliver bestrålet med monokromatisk lys.-hvor stor en del af lyset passerer glasklodsen? -
Kommunikationsforsøg
ForumindlægMin AT7 synops handler om Kommunikation og det udvikling, er der nogle der har en idé til et forsøg jeg kan bruge i den sammehæng, kan lige tilføje at jeg skriver i Fysik og Historie, så forsøget skal gerne indeholde fysiske elementer :)
