Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14221 til 14240 af 22746
-
HJÆLP: Potentiel energi + mekanisk energi
ForumindlægØver lige fysik opgaver, men er gået lidt i stå ved den her (opgaven vedhæftet). Formlen for potential energi er: Epot = mgh, men vi kender ikke m her, hvordan løser man helt præcis den her opgave (a). Der må gerne komme med hints til (b) også. -
Forsøg ?
ForumindlægSidder og skal forberede mig til mundtlig fysik. Er jo altid godt at kunne nogen forsøg som censor ikk har set før. Nogen der har gode idéer til hvilken forsøg man kan lave til:- Svininger- Bølger- Lyd- Lys- Atomer og stråling- Fedt- Proteiner- Kulhydrater -
Påvisning af chlor
ForumindlægHar fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :) -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :( -
ATT: Fysikopgaveredaktører!!!
ForumindlægHEy alle..!JEg kan ikke åbne den næste fysik opgave. Det er en SSO, som personen åbnebart har fået 13 i og sys det ville være synd a slette den, bare fordi jeg ikk ka åbne den.Håber nogen vil kigge på den.. -
Acceleration ud fra (t,v graf)
ForumindlægHej, Jeg er ikke så stærk til fysik og har brug for hjælp til en beregnings opgave. Hvordan udregner jeg accelerationen for en bevægelse, hvis jeg har værdierne for t og v, selve (t,v)-grafen, samt kender den grafs forskrift ud fra regression? -
Emissions- og absorptionsspektrum
ForumindlægHey derudeSkal til eksamen i fysik d. 15 og som jeg sidder og læser om emission og absorption slår det mig pludseligt:Hvorfor er det at der er flere spektrallinier i emissionsspektret i forhold til absorptionsspektret?/Cacci -
Afstand..
ForumindlægGrundet sygdom er jeg ret forvirret om min lektie til imorgen i fysik, eftersom det er noget, der ikke er i vores nuværende bog. Derfor kunne jeg godt tænke mig en forklaring og hjælp til at løse disse to opgaver? -
metode?
ForumindlægHej, Jeg er idiot, hvad og hvor meget skal man sige om metoder? Jeg har værket 'A Space Odyssey' og skal snakke om noget fysik bagefter. Hvorfor er metoder så vigtigt og hvor stor vægt bliver der lagt på, at man snakker om det? -
Matematik på A niveau
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning her i februar, og jeg har virkelig overvejet Mat-Fysik-Kemi linjen. Er matematik på A niveau meget svært i 1.g, og hvordan er niveauet lige når man starter? Mine nuværende karakterere ligger på 7, 7 og 10. -
Eksamen - Hvad er bedst????
ForumindlægNu skal jeg snart til eksamen i fysik. Er det her bedst at bruge de 20 minutter på at gå i detaljer og derved vise, at man har fuld forståelse af emnet, eller skal man brede sig og sige mere om alt, hvad der er relevant for emnet??? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægKan i hjælpe mig, med at fortælle mig hvordan, en optagelsesprøve foregår. Jeg har selv valgt at tage en fordi, jeg ikke er uddannelsesparat. Har hørt at det var Matematik,engelsk,dansk,fysik-kemi man skulle op i. Er den svær????? Tak på forhånd ?? -
Optagelsesprøve
ForumindlægGoddag alle sammen :)Jeg skal til en optagelsesprøve i morgen hos amtsGymnasiet :)Jeg skal op i Fysik, dansk, matematik. Hvad niveau er det på?? Jeg har sådan nogenlunde styr på tingene. Er det lige meget hvilket tøj, man har på?? :) Jeg håber I kan svare på disse spørgsmål MVH Pi*x2 -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
Hilfe, bitte ..!
ForumindlægHej..Sidder og læser til fysik..Nogle der kan forklare de forskellige bevægelsesformer og begreberne middelhastighed og momentanhastighed?Den bog jeg er ved at læse i nu er ret forvirrende at forstå og der er så mange formler som bliver proppet op i hovedet på mig. Så hvis der var nogle som kunne... -
Manglende kursus
ForumindlægHej med jer derude!!Det er sådan at jeg har valgt at tage noget sommerkursus på højniveau i mat og fysik... Ved i hvor det er muligt også at tage engelsk og evt bio på B og A niveau??- Sam -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
Det skrå kast / lodret kast
ForumindlægHej folk Jeg sidder og har lidt problemer med en opgave i fysik, er der måske nogle der kan hjælpe mig? Redegør for banekurven i det tilfælde, hvor starthastigheden er parallel med tyngdekraften, samt det tilfælde den ikke er. Jeg er med på at det et skråt kast og et lodret, men hvordan skal m... -
Hvordan i dansk?
ForumindlægNu sidder jeg og skriver AT i fysik + dansk. I dansk har jeg nævnt nogle film og en novelle, som jeg vil arbejde videre med. Men skal jeg i synopsisen analysere novellen, eller hvordan skal jeg gribe det an? -
FysikABbogen 1
ForumindlægHej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :)
