Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14261 til 14280 af 46442
  • 1 sætning - Geschichte Deutschlands?

    Forumindlæg
    Er følgende korrekt opstillet: "Grundriss der geschichte Deutschlands nach 1945" (-Overblik/grunrids over Tysklands historie efter 1945)
  • SRP- Mat og Hist?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne?
  • HVad er forskellen på analysere og fortolke

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg skla skrive en opgave Til ep i HF. Det er i historie og dansk men har ikke forstået hvad forskellen er på analyse og fortolke?
  • Engelsk kvote 2 Århus Universitet

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg vil gerne søge ind på Århus Universitet næste år, for at læse Engelsk (kvote 2), og har først lige nu fundet ud af at det faktisk ikke ser så godt ud for mig... Har taget en 2-årig hf, og her er hvordan situationen pt ser ud: Kvote 2 fagene siger Dan A, Eng B og His B - og så ska...
  • Tage et fag et ekstra år..

    Forumindlæg
    Jeg står til at Dumpe Dansk A.. men klarer mig godt i alle andre fag.. Det er virkelig irreterende at Dansk skal trække mig ned.. Så jeg ville spørge om tage eksamen i alle de andre fag, og tage Dansk A et ekstra år, og derved tage eksamen på det bagefter..
  • Opgaver uden hj. midler

    Forumindlæg
    Er der nogen som sidder inde med opgaver uden hjælpemidler til et-årigt A-niveau??Gerne med svar!! ;P
  • Selvstuderende

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved det indebærer at være selvstuderende i gymnasiet? Skal man møde til timer? Skal man aflevere opgaver?
  • BIOLOGI

    Forumindlæg
    Hvad er stivelse og hvordan ser det ud? Hvordan nedbrydes i kroppen og hvordan indgår det i vores stofskifte? Redegør med dine egne ord, for hvordan meiose forløber. Hvor i menneskekroppen foregår meiosen??? Redegør for forskellene i hvordan en autosomal og kønsbunden recessiv egenskab ne...
  • Kalium 40 og isotopfortynding!

    Forumindlæg
    Hejsa..Har lige kigget alle mine rapporter igennem, og mangler en om "Kalium 40 og isotopfortynding".. Min lærer har opgivet en rapport, vi IKKE har udført - har kun vejledningen. Er der en, der kan hjælpe??Mvh. Frances.
  • Er det snyd?

    Forumindlæg
    Hvis jeg laver en analyse og fortolkning i dansk stil, og jeg bruger sekundær litteratur, skal jeg så angive det i kildefortegnelsen?Må man overhovedet benytte sig af andre bøger end lige netop den, man skal analysere?
  • Sygeeksamen 2011

    Forumindlæg
    Goaften. Hvis nogen herinde har været til sygeeksamen i Dansk i 2011 på HHX, og kender titlen på opgave(-n/-erne), må i meget gerne skrive. - På forhånd tak.
  • normalfordelingspapir

    Forumindlæg
    Må man benytte normalfordelingpapir til prøven uden hjælpemidler?
  • Cytosole

    Forumindlæg
    Cytosole - Hvad er det? Skynd jer og hjælp, jeg skal op i bio i morgen :) Tak
  • integrale

    Forumindlæg
    hej hvordan bestemmer man integralen i 1'eren i opgave 5 i denne her opgave?? har lidt svært ved at se en løsning!! :s [Link]
  • Abort

    Forumindlæg
    Hejsa SP Kender I nogle teologer eller kristne personer har lavet udtalelser omkring at de er for abort? Det er til religionsfaget i AT. Jeg synes ikke at jeg finde nogle kristne der er for abort, håber I kan hjælpe mig.
  • Citronsyre

    Forumindlæg
    Vi har i skolen lavet et forsøg over citronsyreindholdet i forskellige genstande - dvs. citrusfrugter, læskedrikke og sodavand. Til teorien i min fysikrapport mangler jeg inspiration til besvarelse af disse spørgsmål: 1. Hvorfor varierer pH-værdien på genstandene inden forsøget går i gang ? 2. ...
  • Definition på katastrofe

    Forumindlæg
    Er der nogle som kan huske den præcise definition på "katastrofe"? Den som EMU har lagt ud.
  • Hvor kan jeg finde ekssamenssæt i mat på UVM?

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har fået at vide af min lærer at for at finde et opgavesæt vi har for skal jeg blot gå til Uvm.dk (undervisningsministeriet) og søge efter Eksamenssættet August Jeg kan simpelthen ikke finde sættet så hvis der er nogle der er søde at hjælpe mig så jeg kan lave det, ville jeg virkeligt ...
  • HJÆLP! smidt mit oplæg ud

    Forumindlæg
    Hey, skal skrive stil om det perfekte menneske fra august 2000, nogle der har den liggende og evt vil scane den ind? PLEASE!
  • INDUKTION HJÆLP

    Forumindlæg
    Jeg har fået af vide af min fysik lærer at jeg skal vide hvilke strøm der bliver lavet ved induktion og hvorfor . Jeg har hørt at det er VEksel strøm men hvorfor er det lige vekselstrøm. mvh. moha2100