Søgning på: fransk noter. Resultater: 14281 til 14300 af 19217
-
Gode råd inden eksamen
ForumindlægHej allesammen. Landet ligger (desværre) således, at jeg har min psykologi eksamen her d. 9/6 - altså om to dage. Er næsten færdig med mine noter, og føler at jeg efterhånden er ved at få styr på det meste af min teori. Derfor vil jeg lige høre om der er nogle der har nogle gode råd eller er... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
Pudse sølvtøj uden klud
ForumindlægJeg har et spørgsmål om et forsøg, som jeg har lavet. Jordens skatte - Pudse sølvtøj uden klud. 3.8. Jeg ved, at det der gør sølvtøjet sort er sølvsulfid, men ved ikke hvad der sker, når sølvt... -
Mundtlig matematik, Stx A
ForumindlægHej Jeg skal op til årsprøve imorgen i mundtlig matematik og jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode noter af disse emner: Vækst: Lineær vækst Eksponentiel vækst Potensiel vækst Trigonometri: Sinus, Cosinus i retvinklede trekanter Cosinusrelationerne Sinusrelationerne Ligninger: Ligninger --... -
Idealgasligningen
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan give mig en (dybdegående/beskrivende) forklaring af, hvad idealgasloven er og går ud på? Jeg har fundet en hjemmeside, hvor der står noget om idealgasloven: >> http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/noter/absolut_temperatur/absolut_temperatur.htm <<. ... -
Hvem var Pseudo-Hippokrates?
ForumindlægHej, Jeg skal op i oldtidskundskab på tirsdag, og er igang med at læse vores tematiske søjle om køn op. I den forbindelse har vi læst et par tekster af Aristoteles: Om dyrenes forplatning (er der forresten nogen der har et par gode noter hertil??) og så har vi læst tekster af en Pseudo Hipp... -
Asymptoter - eksponentielle funktioner?
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser nogle af mine noter, der handler om eksponentielle funktioner. Noget som jeg har skrevet er dette: "Værdimængden: Tæt på x - aldrig negativ. y = altid positiv" Men hvad betyder det helt præcis? Jeg har selv læst mig frem til noget: Når a < 0 < 1, vil ... -
Hjælp til teksten "Ein Haus mit Dach"
ForumindlægJeg har trukket teksten "Ein Haus mit Dach". Jeg er i gang med at analysér teksten, men da det er en meget svær tekst, sidder jeg og tænker over, om det overhovedet er muligt for mig at nå det hele.. Jeg ville lige spørge jer andre om hjælp.. har nogen af jer haft om denne tekst og mås... -
Opgave
ForumindlægHvordan laver man følgende opgave? I et lokale med et gulvareal på 12,4m2 og en højde på 2,50m afbrændes 25,0 g olie. Oliens gennemsnitlige molekylformel er C¬¬18H38. a) Opskriv reaktionsskemaet under forudsætning af, at forbrændingen er fuldstændig. b) Beregn massen af den mængde v... -
Gødningsalte reaktion
ForumindlægHey jeg har brug for hjælp mine kære lektieguruer, Kan i forklare denne reaktion vedrørende gødningsalte: Note: de tre gødningsalte blandes i 100 ml vand (H2O). I kan finde arket under jordens salte ark 2.8 http://andreas.kruhlmann.com/documents/9a.pdf Caliumdihydrogenfosfat Ca(H2PO4)2 Ka... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
Tidslinje
ForumindlægHej alle hjælpsomme mennesker! Jeg skal til historie eksamen i morgen, og jeg er pisse nervøs. Jeg sidder og har læst hele min bog igennem + skrevet noter på over 20 sider. Det jeg mangler, synes jeg, er at få et overblik over forskellige tidsperioder i Danmark. Er der nogle der kan det? ... -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægJeg har trukket "Neukölln: so fern, so nah" til min 24-timers eksamen. Er der nogen som har nogle gode noter til teksten eller noget? Jeg forstår teksten, og jeg ved hvad jeg vil sige, jeg synes bare det er så fandens svært at lave en korrekt sætning på tysk pga. alt muligt akkusativ... -
kina - bæredygtig økonomisk og miljømæssig udvikling
ForumindlægHej Allesammen. Jeg skal aflevere en ng rapport i morgen og så tænkte jeg på, at der sikkkert sad nogle mennesker her og havde nogle nyttige noter, jeg kunne få glæde af. :) jeg skal skrive om Kina. Spørgsmålet er; I hvor høj grad er en miljømæssig bæredygtig udvikling mulig med den fortsatte fo... -
Komplekse tal - egensvingninger
ForumindlægJeg skal i matematik skrive noget teori om nogle egensvingninger ved brug af komplekse tal, problemet er bare at jeg ikke rigtigt forstår det. Jeg har lånt nogle noter af en fra klassen, som stort set er det samme som står på et papir vi fik - som jeg har smidt væk :/.. De to sider kan ses som ... -
Bevis for 1+ry = 1+rx^a
ForumindlægKære bruger på studieportalen. jeg sidder og slås lidt med beviset for 1+ry=1+rxa jeg vedhæfter et kort word dokument, med de noter jeg har. jeg er gået i stå der hvor man tage springet fra at sige f((1+rx)*x)=(1+rx)^a*f(x) er lig med (1+rx)^a=1+ry håber der er en som er skap til mat de... -
Biologiske begreber
ForumindlægHej alle! Jeg har en kommende biologi årsprøve i vente, og jeg mangler lidt noter omkring nogle begreber. Karyotype, homologe kromosomer, allele gener, dominante/ressesive gener, Heterozygote/homozygote egenskaber, samt genotype/fænotype. De ville være super, hvis nogen havde nogen havde ... -
Eksamen!!!!!!
ForumindlægHej kære medstuderende! Jeg står i den forfærdelig situation, at jeg skal op i religion som afsluttende eksamen, og vores lærer er bare en ren dræber!!!! - kunne det tænkes, at der er nogle, der ligger inde med en hel stak fandens gode religionsnoter omkring: kristendom, islam og buddhisme? D... -
Ciceros diskussion af antikkens styreformer
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til old, men blevet lidt forvirret med hensyn til to navne i Ciceros disskussion af antikkens styreformer. Der nævnes både navnet Scipio og Cicero - i mine noter har jeg udtryk det, som om det er samme person - men er det det? Det vil jeg virkelig ... -
Logaritme
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til en 1.g årsprøve, og vi kan bl.a. trække noget med logartimer. Logartimer er ikke min stærke side, men jeg ved dog lidt om dem. Men jeg synes stadig jeg kunne lidt flere præcise fakta'er om logaritme, så hvis der er nogle der kan fortælle mig mere om logarit...
