Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 14281 til 14300 af 152758
-
Syre og base
ForumindlægHej, var lige igang med at regne en opgave i kemi, og der er noget jeg ikke kan finde ud af. spørgsmålet hedder: Beregn pH-værdien når koncentrationen af hydroxidioner, [OH-], er: a) 0,058 mol/L b) 0,000087 mol/L c) 4,8·10-12 mol/L Hvad skal man gøre, når der er [OH-]?? For je... -
Puffer
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med denne opgave i kemi, og aner ikke hvor jeg skal begynde, og hvad jeg skal gøre.. Håber nogen kan hjælpe mig.. På forhånd tak :-) OPGAVEN: "Du skal fremstille en puffer med pH = 10,0. Der anvendes koncentreret ammoniakvand (5,00 mol/L) og fast NH4Cl." a) B... -
SRP forslag
ForumindlægHej, Jeg er i tvivl om hvilket emne jeg skal vælge til SRP. I min studieretning har jeg alle mine fag på A niveau, og det er biologi, matematik og kemi. Som hovedfag kan jeg vælge en af de tre. Som underfag har jeg så tænkt mig at vælge en af de tre fag eller også historie. Er der nogen der ha... -
SRP HJÆLP smertestillende stoffer
ForumindlægHejsa Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg har så et spørgsmål som jeg ahr svært ved og håber at nogen kan hjælpe mig med. Spørgsmålet lyder således: Hvorledes kan acetylsalicylsyre virke smertestillende? Håber virkelig på at der... -
SRP- problemer
ForumindlægHej alle Jeg skriver fordi, jeg håber at der er nogle her inde der ville være så venlige at læse mit studieretningsprojekt når jeg bliver færdig. Jeg skriver i Kemi A og Fysik B - min opgave handler om alternative brændstoffer. Jeg håber der er nogle som svarer hurtigst mulig. mange hilsner -
SRP rettelse
ForumindlægHej Jeg sidder her med min SRP som består af en faglig kombination mellem to fag; Kemi A og Biologi B. Jeg vil så spørge om der er nogen som vil kigge på den og rette den, da den tæller for 2 og betyder meget for min gennemsnit :/ Den skal afleveres på torsdag og regner med at blive færdig med de... -
udledning af michaelis-menten ligningen
Forumindlæghej allesammen jeg har i forbindelse med min SRP opgave valgt at skrive i kemi og matematik som jeg begge har på A niveau. jeg er gået i stå omkring det med at udlede MM-ligningen. det er mere fremgangsmåden frem til beviset jeg har svært ved. på forhånd tak. -
Sro - ketoacidose
ForumindlægJeg skriver sro i biologi A, Kemi B om ketoacidose, og skal besvare denne problemstilling. "Diskuter hvorfor der er diabetiker i Danmark der får ketoacidose". Nogen der kan hjælpe? Skal jeg bare fortælle om det biologiske ved det der sker i kroppen, da jeg er gået i dybden med det under... -
AT - Plastik i havet
ForumindlægHej alle sammen Jeg har valgt kemi c og biologi A i AT i år. Jeg har emnet plastik i havet med innovation. Halvdelen af mit innovationsprojekt er en eletronisk skraldespand i havet med fangerarme som kan fange plastik i havbunden. Hvilken kemisk reaktion vil der ske hvis der befinder sig elektr... -
At tage fag som selvstuderende på HF?
ForumindlægHej! Er der nogen der har haft kemi b eller Matematik A på HF som selvstuderende der eventuelt kan forklare om deres oplevelse. Hvordan virker det, hvordan er pensummet, hvordan ved man, hvad man skal læse op til? Får man en liste over tekster og pensum i bøger eller er det bare bare emner f... -
Reaktionstyper, reaktionsskema og kogepunkter
ForumindlægHej. Jeg sidder med nogle kemi opgaver, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, så håber nogle kan hjælpe mig med dem. Jeg har vedhæftet billedet med reaktionsforløbet for dannelsen af nogle aromastoffer ud fra aminosyren leucin. a) Anfør reaktionstypen for I og II. c) Opskriv et reaktionss... -
Får man start bonus hvis man er under enkelt fag HF?
ForumindlægJeg har følgende fag: Dansk A: Engelsk B: Matematik B: Kemi B: Fysik B: KS: Samfundsfag C: Religion C: Historie B: SSO: Kan jeg godt få start bonus hvis jeg nu afslutter min enkektfag HF? -
Materiale til syntese af disulfiram (antabus)
ForumindlægHey Guys :) Jeg skal til at skrive SRP om en måned, 3.g opgave. Og jeg har valgt emnet Syntese af disulfram (antabus). Jeg skal udforske dette emne med fagene Kemi A og Biologi B. Men jeg har lidt svært ved at finde materiale til dette emne, så hvis der er nogle der ligger inde med nogle gode fo... -
Eksperiment
ForumindlægHej Hvordan kan man lave opgave 4 på side 16 (jf.link)? Jeg tænker på at man kan bruge universelindikatoren kan bruges til B og Tollensreagens kan bruges til A! Eller hvordan? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Eksamensevalueringer/101018_evalueringsrapport... -
Lommeregner
ForumindlægJeg er begyndt på HTX inde på sukkertoppen, og vi skal købe en lommeregner, derfor undrede jeg mig over hvilken(lommeregner) jeg bør købe. Jeg skal have Mat, bio, kemi, fysik, osv. (disse fag er på a og b). Jeg takker på forhånd. -
terminsprøve
ForumindlægHej Jeg går nu i 2.g og har snart terminsprøver i marts, dog har vores lærere ikke udtalt sig endnu i hvilket fag det bliver. Min studieretning er Mat A, fysik B og kemi B. Jeg skal afslutte Tysk, engelsk og fysik i år. Er det muligvis de fag man afslutter i år der bliver til terminsprøven? o... -
Skifte fra gymnasium stx 3.g til HF
ForumindlægHej ville faktisk bare høre om hvordan det hele fungere hvis jeg på nuværende tidspunkt i 3g på stx gerne vil skifte til noget HF som jeg har forstået kan man selfølgelig først næste år. Min linje hedder biologi A og kemi B Så mit spg: kan det lade sig gøre på 1 år istedet for 2 ? fordele og u... -
Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?
ForumindlægHejsa. Jeg går i 2.g og har trukket skriftlig matematik. Hvor stor er chancen for at jeg osse trækker mundtlig matematik? Info: Sidste år var jeg oppe i mundtlig mediefag. I år afslutter jeg: Kemi C, Religion C og Matematik B Jeg har 5 A-fag på den lange sigt. -
Afslutte hf enkeltfag
ForumindlægHar lige et spørgsmål... Kan jeg afslutte en fuld hf på enkeltfag, med følgende fag afsluttet: Dansk A Engelsk B Psykologi C Samfundsfag C+ B Kemi C Geografi C Biologi C + B Religion C Historie B Matematik C Eksamensprojekt SSO -
Metoder til at bestemme reaktionshastigheden..
ForumindlægHej! Jeg mangler hårdt svar.. jeg skal til kemi A mundtligeksamen i morgen. Jeg skal forklare forskellige metoder hvorpå man kan bestemme reaktionshastigheden. Jeg har beskrevet initialhastighedsmetoden, og har så også fået at vide, af min lærer, at der findes en Pseudo-metode - hvad går denne ...
