Generelt

At tage fag som selvstuderende på HF?

12. januar 2021 af Emmaa1212

Hej!

Er der nogen der har haft kemi b eller Matematik A  på HF som selvstuderende der eventuelt kan forklare om deres oplevelse. 

Hvordan virker det, hvordan er pensummet, hvordan ved man, hvad man skal læse op til? Får man en liste over tekster og  pensum i bøger eller er det bare bare emner fx integralregning. 

Jeg overvejer nemlig at tage fagene som selvstuderende men er en anelse nervøs for at gøre det.

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

Det er sim ordet selv lyder et selvstudie, men ikke uoverkommeligt, du skal bare have lidt selvdisciplin (-:


Svar #2
13. januar 2021 af Emmaa1212

#1

Det er sim ordet selv lyder et selvstudie, men ikke uoverkommeligt, du skal bare have lidt selvdisciplin (-:

Jo jeg spurgte altså ikke om studieråd, men om selveste oplevelse af den. Jeg skrev nogle spørgsmål, som jeg håbede at få svar på. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

Okay, så lad mig formulere det sådan her, din oplevelse af selvstudie harmonerer ikke på lige fod med alle andres. En oplevelse er subjektiv og kan aldrig gøres objektiv. Du må selv prøve det før, at du finder ud af det. Der er ingen trylleformular, der kan få dig til indsigt i en forforståelse for noget uafprøvet. (-:  M.h.t. Pensum må du jo have fat i en studievejleder, da pensum heller ikke er entydigt alle steder og kan afvige en smule fra uddannelses institution til uddannelses institution. 


Skriv et svar til: At tage fag som selvstuderende på HF?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.