Studievejledning

Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?

14. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Hejsa.

Jeg går i 2.g og har trukket skriftlig matematik. 

Hvor stor er chancen for at jeg osse trækker mundtlig matematik?

Info:

Sidste år var jeg oppe i mundtlig mediefag.

I år afslutter jeg:

Kemi C, Religion C og Matematik B

Jeg har 5 A-fag på den lange sigt.


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Jeg har også trukket skriftlig mat og skal op d. 27 maj.. 
Ingen kan fortælle dig, hvor stor sandsynligheden er for, at du også trækker mundtligt mat. Det er ministeriet der afgør det og ingen ved hvordan de "trækker lod" 
Mine lærere mener dog, at ministeriet er rigtig gode til at trække billige eksamner. Billige forstået på den måde, at det koster mere at afholde nogle eksamner frem for andre. (skiftlige er billigere end mundtlige og c-niveau fag er billigere end b-niveau) Men det er selvfølgelig ikke noget de kan bevise. Mine lærere siger dog, at på vores skole er det ikke sket, at nogen er kommet op i både mundtligt og skriftligt matematik, siden skriftligt mat for nogle år siden var oblikatorisk at komme til eksamen i.

Så lad os satse på, at vi IKKE trækker mundtligt mat ;-)

Jeg kan forresten trække mundtlig tysk b, old c, ng c og mundtlig mat. 


Svar #2
14. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Mange tak ;-) Jeg krydser fingre for os begge!


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Krydser rigtig meget fingre!!!! ;-)

Skriv gerne hvad du kommer op i, når du får det at vide. Det gør du vel også d. 20? 


Svar #4
14. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Jeps. Man skulle næsten tro at vi gik sammen sted ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #5
14. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Alle gymnasier får offentliggjort d. 14 + 20 maj :) Men ja, det kan da godt være hæhæ. Jeg går i Århus. 


Svar #6
14. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Jeg går i Horsens ;-)

Brugbart svar (0)

Svar #7
20. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Jeg trak ng.. 

Ingen matematik wuhuuuuu!! 

Håber du var lige så heldig ;) ?


Brugbart svar (0)

Svar #8
20. maj 2014 af Superstjernen (Slettet)

Hej Venner

Jeg sad i præcis samme situation som jer, og jeg frygtede mundtlig matematik så meget.

Heldigvis slap jeg, men der er faktisk et par stykker fra min klasse der skal op.

Men jeg skal dog op i skriftlig matematik d. 27 som jer, håber vi klarer den!

Knus og krammer!


Svar #9
20. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Som det ser ud nu har jeg slet ikke trukket noget, men adminstrationen siger at jeg skal vente til kl. 12 før jeg kan regne med det.

Kryds fingre for mig!


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Krydser ;-)


Svar #11
20. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

INGEN MUNDTLIG! :-D


Brugbart svar (0)

Svar #12
20. maj 2014 af cornpop (Slettet)

wuhuuuue! Så slap vi begge, i det mindste for matematik :-D


Svar #13
20. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Super skønt!

Brugbart svar (0)

Svar #14
21. maj 2014 af cornpop (Slettet)

#8

Hej Venner

Jeg sad i præcis samme situation som jer, og jeg frygtede mundtlig matematik så meget.

Heldigvis slap jeg, men der er faktisk et par stykker fra min klasse der skal op.

Men jeg skal dog op i skriftlig matematik d. 27 som jer, håber vi klarer den!

Knus og krammer!

Er der nogle fra din klasse der skal op i både mundtligt og skriftligt på b-niveau?? Puha, godt det ikke er mig! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #15
21. maj 2014 af Amril (Slettet)

Matematikken belønner hårdt arbejde og flittighed; der var i mit tilfælde tale om lette topkarakterer, og jeg ville da til enhver en tid vælge at gå til eksamen i matematik end at sidde og forsvare noget eventyrsbavl i dansk eller hvad det nu kan være.

Vis en smule respekt. 


Brugbart svar (0)

Svar #16
21. maj 2014 af Superstjernen (Slettet)

#14
#8

Hej Venner

Jeg sad i præcis samme situation som jer, og jeg frygtede mundtlig matematik så meget.

Heldigvis slap jeg, men der er faktisk et par stykker fra min klasse der skal op.

Men jeg skal dog op i skriftlig matematik d. 27 som jer, håber vi klarer den!

Knus og krammer!

Er der nogle fra din klasse der skal op i både mundtligt og skriftligt på b-niveau?? Puha, godt det ikke er mig! :-)

Ja to personer!!

Heldigvis slap jeg :D


Svar #17
21. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

#15
- vi har nok svært ved matematik (jeg har i hvert fald) og misunder jer der kan finde ud af det. Bare fordi vi er glade for at vi ikke kom op i matematik, betyder det ikke vi er respektløse.
Du siger du ikke gider forsvare noget eventyrsbavl, det er da mindst ligeså respektløse overfor dem der godt kan lide dansk.
Vi prøver ikke at være respektløse men derimod snakke med andre som har det lige som os.
Ro på.

Brugbart svar (0)

Svar #18
21. maj 2014 af Amril (Slettet)

Dansk er vel det mest ubrugelige fag man kommer til at have på de danske gymnasier.

Et plat fag; uddannelsessystemets pendant til DR1. Det fortjener ingen respekt, især ikke når hele dets eksistensgrundlag bygger på nogle virkelighedsfjerne, primitive menneskers desperate ønske om at tildele en højere værdighed til dansk kulturelt identitet end det egentlig fortjener. 

Matematikkens vigtighed, dens omfang, brugbarhed...., at sammenligne sådan et storslået fag med dansk grænser til det perverse. 


Skriv et svar til: Hvor stor er chancen for mundtlig matematik?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.