Søgning på: Beregn pH. Resultater: 14321 til 14340 af 48368
  • Hess' lov

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder lige og er igang med en aflevering og der er noget jeg er i tvivl om hvordan man gør: I vores forsøg skulle vi finde den samlede entalpi for nogle delreaktioner, de så således ud: 1: NaOH(s)+aq --> NaOH(aq, 4M) 2: NaOH(aq, 4M) + HCl(aq, 4M) --> H2O(l) + NaCL(aq, 2M) Til h...
  • trekanter

    Forumindlæg
    Nogen der måske kan hjælpe her? i opgaven vise to trekanter hvor der mellem AC er 5 og CB er 12 og den anden trekant er der mellem DE 6,5 PFH Tak :)) Trekanterne ABC og DEF er ensvinklede og retvinklede a) Bestem længden af side AB b) Bestem længden af siden DF
  • Gennemsnitsfart

    Forumindlæg
    Gustav overvejer, om han kan svømme hurtigere, end han normalt går. Hans bedste tid i 100 m crawl er 57,6 sekunder, og han ved, at han normalt går ca. 5 km/t. Er Gustavs gennemsnitfart på de 100 m crawl større end 5 km/t?
  • Vejrsatelitten

    Forumindlæg
    Godaften. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Er der en som kan hjælpe?
  • lineær model og funktioner

    Forumindlæg
    Hej Folkens, jeg har endnu en opgave i matematik på B-niveau (gym) hvor jeg har brug for lidt af jeres hjælp. opgaven lyder således. - Nedestående tabel viser vægten af en gris nogle uger efter fødslen uge: 3 - 4 - 6 - 8 - 10 vægt i kg: 6,5 10,6 18,...
  • Dipol hjælp

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se at følgende molekyler er dipoler? HF NH3 H2S CHCl3
  • haster!!!!!!! udregning af radius af kugle og cylinder haster!!!!!!

    Forumindlæg
    okay, jeg skal udregne radius i en kugle, med 1436,76 cm3 hvordan? jeg skal gøre det samme igen, bare med en cylinder? jeg er virkelig lost lige nu. på forhånd tak!
  • opdrift

    Forumindlæg
    hej er der nogen, der kan hjælpe.. for jeg synes jeg mangler nogle informationer i opgaven..
  • Kan man skrive dette?

    Forumindlæg
    Kig bilag
  • Halveringstykkelse

    Forumindlæg
    Hej Hvad er tabelværdien for halveringstykkelse af vand og absorptionskoefficienten i vand? jeg har kigget lidt rundt på nettet, men jeg kunne ikke rigtig finde noget.
  • Tværspænding

    Forumindlæg
    Hvorfor er vinklen -33 ? Der står en forklaring, men fatter den ikke helt.
  • Vektor opgave

    Forumindlæg
    Hej nogen der vil hjælpe med opgave c og d i den vedhæftede opgave
  • Føroyar April-juni 2010 folkeskolens afsluttende prøve problemregning 4 timer

    Forumindlæg
    hjælp...... er der en som har denne opgave? Føroyar April-juni 2010 folkeskolens afsluttende prøve problemregning 4 timer. personen får 100 kr.....
  • Binomialeksperiment

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder og skal lave et eksempel på et binomialeksperiment til mundtlig eksamen, og er blevet helt i tvivl om noget - er sandsynlighedsparameteren, p, altid givet? For det er vel ikke rigtig noget man kan regne sig frem til? Vh. Thilda
  • Bestem for figur 4`s vedkommende diameteren D og udnyttelsesprocenten af den cylinderformede æske.

    Forumindlæg
    Hej folk på internettet! Jeg er gået lidt i stå med min sidste opgave i min matematik aflevering, og har prøvet de fleste løsninger. Opgaven lyder: Bestem diameteren og udnyttelsesprocenten af figuren. (Tjek vedhæftet fil) Vi ved at radius på de grå cirkler er 6,5.
  • Har jeg tegnet grafen korrekt?

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen der kort vil se, om jeg har tegnet denne graf korrekt. Opgaver lyder, at jeg skal tegne en graf ud fra denne linære sammenhæng: y=10x+20 Billede er vedhæftet Tak på forhånd
  • tophastighed

    Forumindlæg
    Jeg skal udregne tophastigheden af et objekt i frit fald. Jeg har luftmodstanden og tyngdekraften. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg ved at tyngdekraften og luftmodstanden skal være lig med 0.
  • hjælp til udregning af opgaver

    Forumindlæg
    nogle der kan hjælpe
  • Eksamen - kortfilm

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen og har trukket fordybelsesområdet kortfilm. Jeg har valgt kortfilmen "hvad mor ikke ved". Er der nogen der evt. har analyseret den, som ville kunne hjælpe med hvilken oplæsningen man kan tage? på forhånd tak.
  • ATP

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt svært ved at regne denne opgave ud: How many kg of phosphate ions are split off from adenosine triphosphate (ATP) per day in an average human (2000 kcal energy consumption)? Håber i kan hjælpe