Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14361 til 14380 af 22746
-
Fremlæggelse om Solen!!!! HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg skal fremlægge om Solen på torsdag i næste uge, og vil derfor gerne spørger jer om i kender til nogle formler, eller væsentlige ting, der kan have med Solen at gøre. Bemærk, at fremlæggelsen er i Fysik :) -
Kastebevægelser
ForumindlægHey alle skal op i fysik her imorgen, og skal kunne redegøre for de faktorer der har en betydning for kastebevægelser. jeg er kommet ind på hastighed, vinkel, newtons 2. lov og kinetisk energi indtil videre. Kan I komme på noget som jeg ellers kan komme ind på? Masoz -
FSA Eksamen
ForumindlægHej =) Jeg skal op til Mundtlig fysik/kemi eksamen på fredag, jeg går kun i 9 klasse og har ik styr på så meget af det.. Er der evt. nogen der kunne give tips om hva j kunne øve mig på? Eller rent faktisk HVORDAN jeg ku øve mig? På forhånd tak (: -
Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2? -
Hjælp til solsystemet !!!
ForumindlægHejsa... Jeg er i øjeblikket igang med at skrive et projekt omkring solsystemet, men jeg kan ikke finde jordens tilblivelse?? Nogen som kan forklare mig jordens tilblivelse i fysik? På 10. klasses niveau. Det ville være en stor hjælp!! -
Eksamen, hælp!
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe ! -
Vekselstrøm
ForumindlægHeey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis -
Kwh spørgsmål
Forumindlæghey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd. -
præsentation af termisk energi
ForumindlægJeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ?? -
24 timers eksamen (energiformer og energibevarelse)
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet energiformer og energibevarelse til min 24 timers fysik eksamen. Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: "energiformer og energibevarelse". Nogen der har nogle gode råd til præsentation?(hvad jeg kan komme ind på osv.) -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :) -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Et vigtigt spørgsmål :)
ForumindlægHej. Jeg skulle spørger om en forklarning om i kan hjælpe mig med dette spørgsmål vedrørende fysik. Fællestræk hos Syrer. Fællestræk hos Baser dette er 2 foreskellige spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe mig :). -
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Strålingsinduceret mutationer
ForumindlægJeg arbejder med science fiktion i SRP og vil gerne bevis eller komme med grunde til hvorfor man ikke kan få superkræfter af radioaktivstråling. Teorien skulle helst være ind for fysik da jeg arbejder med fys/eng.(Hurtigst muligt,tak) Tak på forhånd. -
hjælp kan ikke forstå sammenhængen
ForumindlægEksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ... -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :) -
Saltjagt
ForumindlægHej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de... -
Lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal fremlægge om lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter i fysik. Jeg ville høre, om der var nogen af jer, der har en ide om hvad jeg kunne fremlægge. Håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er forvirret. på forhånd tak :)
