Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14381 til 14400 af 27879
-
Konklusin i 2g historieopgaven??
ForumindlægHey Har lige brug for at vide om min konklusion skal omhandle hele min opgave, eller om den bare skal konkludere min problemformulering??? -
ENERGIBALANCE! SRP-hjælp!
ForumindlægHej :-) Jeg er i gang med SRP, hvor en af problemstillingerne er, at redegøre for energibalancen for mennesket. Jeg har svært ved at finde ud af, hvad der skal indgå i besvarelsen, og hvad der skal undlades. Har i nogle ideer til, hvad der skal medtages? Mvh -
Stil om Forskellen mellem tale og snakke
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en indledning til stil om Tale og snakke , men kan ikke komme igang. derfor vil jeg hører om der nogen der kan skrive forslag til indledningen ???? på forhånd tak -
få spørgsmål
ForumindlægHejsa Vi har linjerne f(x) = 1/3x+2/3 g(x) = 0,0833x+ 1,34 __________ Beregn et gradtal for den spidse vinkel mellem disse to linjer Jeg har gjort således at jeg først har taget tangens til hældningskoefficienterne og trukket dem fra 180 grader. Men jeg får en stump vinkel og ikke en spids:... -
Tema i Et dukkehjem af Henrik Ibsen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har gået og tænkt meget over hvad temaet/konfliken i "Et dukkehjem" er og vil meget gerne høre andres bud. Jeg har selv nået frem til flere bud, blandt andet. Nora's overgang fra barn til Voksen Kvindens rolle i samfundet Opgør mod den ti... -
Søndag 15:10
ForumindlægHej derude! Er der nogen der har analyseret Helle Helles "søndag 15:10"??? Har virkelig brug for hjælp. -
Priming og framing
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet i tvivl om hvad priming og framing betyder.. Er der nogen, der kan forklare mig det sådan nogenlunde? Skal bruge det i en synopsis, så er lidt på spanden når jeg ikke rigtig kan forstå/huske meningen med ordene. På forhånd tak. -
Indledning og problemformulering
ForumindlægHej SP, Jeg har svært ved at komme igang med min SRP. Jeg tror jeg har skrevet en indledming, men er ikke helt sikker på om jeg kommer til at blande indledningen og problemformuleringen sammen. Indledning Voldelige computerspil rummer negative påvirkninger på børn og unge. Særligt... -
Hjælp til kronik om on-line af Sonja Thomsen?
ForumindlægHey allesammen :D Jeg har fået til at opgave at skrive en kronik, men har aldrig skrevet en og vi har ikke fået nogen forklaring udover at det minder om en essay. opgaveformulering: Skriv en kronik om internetbrug og identitet. I kronikken skal du redegøre for problemstillingen i novellen og de... -
Kulturmøder??
ForumindlægEr der nogen herinde der kan nævne nogle fordele og ulemper ved forskellige kulturmøder?? På forhånd tak... -
HURTIGT HJÆLP!
ForumindlægHvad er en oocyt? Forstå jeg det rigtigt at det er en ægcelle? -
Korrekt citation?
Forumindlægjeg har flere gange fået "tæsk" for mit citation i danske stile og sidder og er ved at skrive en så ville gerne have hjælp til, hvordan man citere rigtigt? -
HJÆLPPPP!!!! Jeres mening er VIGTIG!!!
ForumindlægHej jeg er ved at lave srp og vil høre om jeres holdning til sideantal Det der er i det er at jeg har en redegørelsesdel, en analysedel og en dikussionsdel. Indtil vidre har jeg lavet 3 siders redegørelse og 3 siders analyse, men jeg tænker burde analysen ikke fylde mere end redegør... -
epidemier
ForumindlægHvad er relevant, at inddrage iforhold til epidemi i samfundsfag? -
Diskussion+kronik - hvad?:O
ForumindlægÅhh altså hva er det nu som forventes når man skal lave en diskussion som skrives ind i en kronik?:S -
Romantikken -help me
ForumindlægNogen som har en opgave om romantikken? eller kender nogle gode fif, gode hjemmesider eller sådan noget :) alt hjælp behøves -
skifte til nyt universitet?
Forumindlæghej. vil gerne høre reglerne om at skifte universitet, altså hvis man nu starter sin uddannelse et sted, og efter et år finder ud af man gerne vil læse videre på et andet universitet, hvordan søger man så en på det nye universitet? er det så udelukkende med ens karakter fra den nuværende uddanne... -
Middelalderen - HJÆLP !
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT-opgave, som skal handle om Middelalderen. Det er en opgave, hvor to fag skal indgå i, og jeg har fået Dansk og Historie. Ville så spørge, om der var nogen, som havde ideer til, hvad jeg kunne skrive som et hovedspørgsmål i min problemformulering og arbejde mig videre der... -
Opgave i matematik E HJÆLP !
ForumindlægHej har en opgave jeg vil have hjælp til skal øve mig i at forstå hvordan man laver opgaverne så jeg er klar til eksamen om sommeren håber i ville hjælpe mig da jeg har brug for det :) Her er opgaven : - Hvad koster det at købe kaffe om året? - Undersøg hvor mange på holdet eller i din familie,... -
Skæringspunkt ml. cirkel og linie
ForumindlægEn cirkel C og en linie L er bestemt ved: C: x^2-4x+y^2+2y=11 L: y=x+1 Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem C og L. HVORDAN??
