Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 14381 til 14400 af 109300
-
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
Udtrækning af gruppeeksamen??
ForumindlægHej allesammen! Jeg går i 2.g på HTX og skal derfor op i minimum 2 fag i år. Mulige eksamener for mig er: engelsk B skr. engelsk B mundt., teknologihistorie C, teknologi B og fysik B. Vi har fået at vide, at vi skal op til gruppeprøve i vores projektgrupper i teknologi. Den ene pige, som jeg er... -
Hjælp ønskes
ForumindlægEr der nogle der ved hvorfor de amerikanske borgere gjorde oprør? og om at de havde været utilfredse med at være underlagt den engelske konge? Håber I vil hjælpe mig, da jeg gerne vil vide det :) -
Bliv bedre
ForumindlægHej, jeg er ikke den bedste til engelsk så tænkte om der var nogle der havde ideer til hvor jeg kan lave nogle opgaver eller andet for at blive bedre? Håber på hjælp -
Haster
ForumindlægHey alle.. Er der en venlig sjæl herinde der har været oppe i engelsk A på HHX 2008, eller i givet fald ved hvordan opgave formuleringen lyder ?? Håber der er en der vil hjælpe mig :) -
tsiolkovsky's ligning
ForumindlægHej. Er der nogle af jer der kender en god udledniung af tsiolkovsky's ligning på dansk gerne :) Sidder nemlig med en rimelig svær engelsk tekst, så ville lige sammenligne med noget dansk... Tak.. -
Sprog: To datider?
ForumindlægHej venner, Nogen, der kan forklare forskellen på datiderne præteritum og imperfektum? På hvilke sprog bruges de begge? Latin, spansk og fransk, men hvad med engelsk? Andre? -
hjælp til forslag
Forumindlæghej det er fordi jeg skal fremlægge til engelsk i morgen og har ikke nogle forslag over hvad jeg ville fremlægge i morgen er der en som kan gi forslag og kan gi forslag over hvordan jeg kan begynde -
Fordele/ulemper ved S-SF-R regering?
ForumindlægHej folkens :-) Jeg skal skrive en samfundsfags opgave, hvori at jeg argumenterer for og imod den nye regering. Ville høre hvad I synes - hvilke fordele/ulemper synes I der er ved den nye regering? Venligst Katrine -
The Indutrial Revolution - Har brug for hjælp
Forumindlægjeg skal skrive en lille side om "the industrial revolution" kort sammfattet hvilke "causes and effect" der var. Har kigget på google og har godt nok fundet et par sider om det, men det er altsammen noget langtskreven historienonsens jeg er ved at få hovedpine af ;)Ville lige ... -
Urkund
ForumindlægHey alle sammen :) På vores gymnasie har de en database, som hedder Urkund, vi sender vores opagaver herind, og der bliver så tjekket for snyd i opgaven. Jeg vil høre om der er nogen der ved noget om dette system? Om der er nogen der har erfaring med det? Mit problem er nemlig at jeg har taget en... -
Afstem reaktionsskema
ForumindlægNogen der har lavet opgave A og B i denne vedhæftede opgave? Eller vil fortælle hvordan man gør, har slet ikke ikke naturvidenskablig linje med kemi, så er lidt lost.. ? Håber der er nogen der vil og kan hjælpe:-) -
Vektorer
ForumindlægHey, vil bare se, om jeg har regnet rigtigt. skal beregne vektor |a+b| vektor|a+b|=kvadratrod(2^2+5^2+2*2*5cos(45,57...grader) <=> vektor|a+b|=6,55 45,57 grader har jeg fået i den forige opg, hvor jeg sku beregnde vinklen mellem vektor a og b. vektoer|a|=2, vektor|b|=5 og vektor|a*b|=7 -
Studieretningsopgave 3.g
ForumindlægHej alle.. Nu nærmer tiden sig hvor vi skal i gang med den store studieretningsopgave og vi er blevet bedt om at begynde at tænke over et emne. i 2.g skrev jeg i fagene engelsk, psykologi og samfundsfag- hvilke også er mine studieretningsfag. Det var jeg faktisk godt tilfreds med - vi fik et uddr... -
integration
ForumindlægJeg har over sættet følgene fra engelsk til dansk. English I have to determine the value of a that makes F(x) and antiderivative of f(x). a) f(x)=5x^4,F(a)=ax^5 b) f(x)=10x^1/4, F(x)=ax^5/4 Dansk Jeg skal finde ud af værdi som laver F(x) til en imod afledet af f(x) a) f(x)=5x^4,F(a)=ax^5 b) f(x)... -
Hvor i fejlen består.
ForumindlægJeg har fået 4 sætninger.. i Engelsk, hvor i jeg skal rette fejlene , og skrive hvor i fejlen består. Dette er lettere sagt end gjort, jeg ved hvorn det skal lyde men har besvær ved at finde ud af hvordan jeg skal forklare hvad selve fejlen er, jeg har brug for noget hjælp. Her er sætningerne hvo... -
Skaaat
ForumindlægHej folk. Jeg har haft et vikarjob på det seneste, jeg har arbejdet ialt 122 timer og 35 minutter, og timelønnen er på 125,10 kr. Så tænkte jeg på om jeg kan gå ind på tast selv borger og ændre min forskudsopgørelse for 2011? De har skrevet den til at være ca. 16.500 kr under "fortrykt"... -
Medicin, bøger og sprog
ForumindlægHej Jeg ville bare lige vide, hvor stor en del af bøgerne på medicinstudiet, der er på engelsk. Og afhænger andelen af engelske bøger af de enkelte semestre? Er der fx flere danske bøger på de første semestre?? På forhånd tak! -
"Praxis" af Fay Weldon
ForumindlægHej! Skal pga. sygdom først skrive mit studieretningsprojekt (3.g) i vinterferien og leder derfor desperat efter et emne. Skal skrive i engelsk og historie med engelsk som hovedfag og søger derfor en engelsk skønlitterær bog man kan perspektivere til den historiske del. Er blevet foreslået bog... -
2G årsprøve i kemi
Forumindlæghej jeg er en 2.g elev som har brug for lidt hjælp!! jeg skal snart op til årsprøve i kemi skriftligt... jeg brugerer marvinsketch til kemi og jeg søger normalt på nettet hvad de kemiske stoffer hedder på engelsk da marvinsketch ikke virker når man skriver det på dansk. Så mit spørgsmål er hvorda...
