Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14381 til 14400 af 36004
-
I og i??
ForumindlægHvornår bruger man I (med stort) og i (med lille)?? -
liv i fangenskab
ForumindlægNår jeg siger Liv i fangeskab, hvad tænker du/I så på? :-) Ved godt det lyder dumt, men skal hører folks meniniger -
Akkusativ brugens nogen gange til præpositionsled
ForumindlægHej! Jeg ved at Akkusativ bruges til direkte objekt og og objæktsprædikativer. I noneg tilfælde bruges assusativ også til præpositionsled. Kan i give mig nogen eksempler på sætninger hvor akkusativ skal bruges tl præpositionsled. På latin og på dansk. Mange tak på forhånd! -
problemregning
Forumindlæghej.. jeg har lidt svært ved problemregning. jeg har svært ved at vide hvornår jeg skal bruge: gange divider, plus og minus hvis nogen lige gider at hælpe vil det være rigtig dejlig. vil så gerne øve mig inden terminsprøverne. -
Funktionelle grupper_navngivning
ForumindlægHej. Jeg sidder og har meget besvær med at navngive de funktionelle grupper i molekylet rivastigma. Jeg kan godt unddele de funktionelle grupper, men kan bare ikke rigtigt finde det rigtige navn til dem hver.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!! VH -
Statistik
ForumindlægHej I mange fag er der brug for statistik af flere forskellige årsager. Men hvor finder i statistik? Synes tit at det er svært at finde rundt inde på Danmarks Statistik - men er der andre steder man kan stole på? :) -
Perspektivere?
ForumindlægHvad vil det helt præcist sige at Perspektivere!?? Det er sådan at vi er i gang med en AT-opgave hvor vi beskæftiger os med to fag Kemi og Samf. JEg skal så perspektivere mht. global fødemangel og om fotosyntesen bare kan sættes i vejret. Skal lige siges at jeg har en artikel med det liggende... -
Hjælp til synopsis om ligestilling!
ForumindlægHey, jeg er gået lidt i stå med min synopsis. Min Problemstillinger: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? og jeg tager mest udgangspunkt i kvindernes ligestilling.. men mangler lidt at få opstilliet nogle forholdsvis r... -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
Revaluering
ForumindlægHvorfor vil en revaluering forminske et lands udlands-formue? -
Samfundsfaglig metode i sammenhæng med litterært værk
ForumindlægHejsa alle. Jeg sidder og hiver mig selv i håret over metodedelen til min snarlige AT eksamen. Jeg har valgt det litterære værk "Fagre nye verden" af Aldous Huxley og har dertil knyttet klassiske sociologiske teorier om moderniteten - Émilie Durkheim og Max Weber. Teorierne er brugt så... -
Tryk
ForumindlægNogen der kan forklare mig Henrys lov og dykkersyge? Henrys lov: "Den mængde gas, der opløses i væsken er proportional med gassens tryk". Hva menes der med gas, der opløses? -
Motiv og tema?
ForumindlægHej SP. Hvad er motiv og tema? Har læst det flere steder og der er delte meninger om hvad det betyder :). Det står i min analyse :). Tak på forhånd. -
Mat B: emner
ForumindlægJeg har mundtlig eksamen i matematik...er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvilke andre emner jeg kan komme ind på hvis jeg trækker: 1. liniære sammenhænge og lineære funktioner 2. eksponentiel udvikling 3. potens udvikling 4. andengradsligning 5. andengradspolynomiet 6. stat... -
HJÆLP Cultures?
Forumindlæghvad er "high and low context cultures2? kan der nogen der kan forklare det? og komme med nogle eksempler? hbåer virkelig der nogen der kan forklare! -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
Dumper Dansk A- 2 gang kan jeg stadig søg på videregående uddannelser?
ForumindlægHej Jeg har virkelig brug for jeres hjælp ! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen i 2011 og 2012 og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan man blev optaget på sygeplejerskeuddannelsen unset hvad selvom man dumpet i dansk A? Jeg vil spørge jer om i har hørt el... -
Simple graf
ForumindlægHey er der nogle der kender et godt og brugervenligt program, hvor output er nemt at få med i en LaTex aflevering? Jeg skal ikke lave noget fancy, bare en vandret streg, fire lodrette streger og muligheden for at sætte et bogstav til hver af de lodrette streger og på en eller anden måde fremhæve ... -
procent
ForumindlægHvornår er det man skal gange med 100 når men regner procent og hvornår er det at man dividere med 100? -
alternativ splicing
ForumindlægJeg skal lige væe helt sikker, men ud fra et gen kan der kun dannes et mRNA ikk? eller kan der dannes flere mRNA via det der kaldes alternativ splicing hvor introns klippes fra og exons sættes sammen ? nu ved jeg ikke helt om jeg forstået det rigtigt
