Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 14461 til 14480 af 23766
-
Forsøg til bølger
ForumindlægHej er der nogle der kan sige nogle forsøg man kan lave til fysik eksamen omkring bølger? De forsøg der er i mine forsøgsvejledninger er hvor det skal være mørkt, og det tror jeg bliver svært til prøven -
Kulafbrænding
ForumindlægEr der en, som kan forkalre mig, hvad det er der sker, ved kulafbrænding. Jeg skal bruge det i forbindelse med en fysik disposition til mudtligt eksamen i b - niveau, så det må gerne være rimelig detaljeret :-) -
Neutralisering af base med vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få forklaret teorien bag forsøget "Neutralisering af base med vand". Det vil være en stor hjælp i min fysik forberdelse til eksamen. -
Hjælp eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, håber i vil rede min fysik eksamen ved at forklarer mig hvad teorien er ved forsøget " Fikser salt kan lede strøm" -
Løgskalsmodeller for stjerner
ForumindlægHej. Når der er tale om stjernes udvikling og grundstofdannelse. Hvad er løgskalsmodeller for stjerner og stjerners død så?Jeg kan nemlig ikke finde noget om de nogle af mine fysik bøger. Mvh -
Brint og lys
ForumindlægHej Alle JEg skal op til fysik mundtlig i morgen, og ville lige sikre mig en ting: Udsender brint lys ved alle tænkelige frekvenser? Ifølge mig selv, så nej, men hvorfor nej? Eller er jeg helt galt på den? Tak for hjælpen på forhånd :) -
reflektion eller totalreflektion?
ForumindlægOverskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak! -
Isotoper
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik-eksamen på tirsdag. Jeg ville bare lige høre om alle grundstoffer ikke har en anden udgave (isotop), som er radioaktiv? F.eks. Hydrogen-isotopen 31H. Har resten af grundstofferne så også en isotop som er radioaktiv. Tak på forhånd -
Syre/base
ForumindlægHej jeg skal op i fysik/kemi om 2 dage så det haster lidt, går i 8. klasse. Hvad vil det sige at en syre afgiver en H+ ion, og en base optager en H+ ion? -
Kvantemekanik - srp
ForumindlægNogen som har lyst til at hjælpe mig med min srp. .. jeg har simpelthen taget munden for fuld, og sidder nu og er helt forvirret :( Jeg skriver i fysik og matematik -
Lydens hastighed afhænger af luftens temperatur
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og forbereder mig til fysik mundtlig B og blev i tvivl om noget... Mit spørgsmål er således: Hvordan afhænger lydens hastighed af luftens temperatur?? Håber i vil hjælpe mig -
Hjæælp nyttevirkning
ForumindlægHeej allesammen Jeg har et spørgsmål om nyttevirkning, som vi har om i fysik, og jeg skal komme op med en god grund til hvorfor nyttevirkningen aldrig kan være 100%? er det nogle der ville være søde og hjælpe:d -
Educational systems
ForumindlægPå dansk har man jo forskelllige linjer på gymnasierne f.eks. Fysik/matematik, Biologi/kemi osv. Hvad hedder selve ordet "Linje" på engelsk hvis det skal have samme betydning som den brugt ovenover? -
SRP sider
ForumindlægHej jeg skriver i fysik. Der står det skal fylde mellem 15 og 20 sider, men mine udregninger kommer til at fylde mange flere sider??? Hvordan er reglerne? -
Sin og cos
ForumindlægJeg bliver hele tiden i tvivl hvornår jeg skal bruge cos(v) eller sin(v), i mange af mine fysik opgaver. Er der nogle som har en god forklaring man nem kan huske. -
Afgangsprøven
ForumindlægHej. Når man skal op i fysik/kemi i folkeskolen trækker man så en seddel, men hvad står der på den seddel ? Hvis der står syre skal jeg så bare lave noget om syre alle de forsøg jeg har lavet eller bare det ene forsøg med en syre forsøg ? -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Nogen der gider kigge min SRO igennem
ForumindlægHej er ved at skrive SRO som omhandler Fysik/matematik og emnet hedder differentialligninger og det frie fald. Det ville være rart hvis der er nogen som ville kigge den igennem om den er skrevet ordenligt for er lidt i tvivl. -
Lys
Forumindlægjeg sidder lige med en fysik aflevering, som måske i kunne hjælpe mig! spørgsmålene: Giv eksempel på hvor vi møder bølgerne hverdag? Hvordan virker et øje og et kamera? Hvad fortæller et stofs brydningindeks? TAK:) -
Hjælp til energi kæde for kul i et kraftvarmeværk
ForumindlægHeeej (: jeg har brug for hjælp med en energi kæde i fysik opgaven går ud på: Tegn energikæden fra den kemiske energi i kul i et kraftvarmeværk til den mekaniske energi i en elektrisk røremaskine. HJÆLP!
