Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14521 til 14540 af 27879
-
Laks - smoltifisering
ForumindlægKan dette passe? Hvis en 2-årig laks klarer vandringen gennem søer, åer og ud til fjorden, skal den omvendes fra ferskvand til saltvand. I fjorden mødes fersk- og saltvand og blandes. Dette kan være til stort besvær for laksen, da her ikke blot er nye fjender og bytedyr men også saltbalancen kan ... -
AT - skønhedsideal
ForumindlægTænke for det første på andre som skriver om skønhedsidealet i dette års AT, selv skriver jeg i dansk og samfundsfag. For det andet om nogle har en dokumentar omkring dette? Har ikke selv kunne finde noget brugbart.. På forhånd tak for hjælpen :) -
Kilder - raceforskel i USA i dag?
ForumindlægJeg skriver AT om kampen for racelighed, og jeg mangler nu kun mit diskussions spørgsmål. Her vil jeg diskuterer hvorvidt, der stadig er raceforskel i USA i dag, og det ved jeg jo godt, at der er, men problemet er, at jeg mangler nogle relevante kilder til diskussionsafsnittet. Er der nogen a... -
Irriterende & chikanerende reklamer
ForumindlægLydniveauet samt de latterlige misvisende reklamer burde fjernes, f.eks. "Unibet" reklamen oppe i højre hjørne.. -
HASTER
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om induktion og veksel strøm er der nogle der har lyst til at forklare noget om hvad det er. ? er totalt lost.. :s håber i vil hjælpe mig hurtigst muligt.. tusind tak.. -
gyser hjælp
Forumindlæghej skal lave en gyser jeg har kun skrevet dette : Da Agnethe kom hjem, var der ingen hjemme. Hun synes hun hørte et svagt skrig oppe på loftet. Skulle hun gå op og se om hvad det var eller skulle hun blive. Hun bestemte sig for at blive, indtil hun hørte lyden igen. hvad synes i jeg skal skrive ... -
je voudrais utilise - eller je voudrais utiliser??
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og laver en disposition til min franskeksamen, hvor jeg gerne vil skrive, at "jeg vil bruge meget tid på mit arbejde i fremtiden". Hvordan skal jeg sige det?? "Je voudrais utilise beacoup des temps a mon travail a l'avenir"?? eller "je voudrais u... -
Prøve i fysik!
ForumindlægHej! Jeg har snart prøve i fysik i 1.g Det er taget ud fra bogen Orbit C. Hvis i har nogen gode noter til fysik der eventuelt refererer til den bog, kunne jeg helt sikkert bruge dem. Mvh. Morten -
Fysik c eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan fysik eksamen på c-niveau foregår fra start til slut, og hvor lang tid det vare? -
første gang om parabler
Forumindlæghej er der en som kan hjælpe med at løse 2 opg for det første gang jeg har om sådan nogle 1) en parabel skærer x-aksen i punkterne (-1,0) og (4,0) og y-aksen i (0,4) find en ligning for parablen? 2) vi har koefficienterne a=2 b=-5 og ligningen : 2x^2 - 5x + c = 0 ligningen skal have x=4 som den e... -
Cellesignalering
ForumindlægHva vil det sige, at et signal amplificeres (inde i cellen)? -
Beregn volumen af et æg
ForumindlægBrug omdrejningslegemer til at bestemme rumfanget af et æg. Vi er helt lost. Vi har formlen V= pi * integrale^b _a (f(x))^2 dx og målene: længde = 6,5 cm Bredde = 4,5 cm Nogen der kan hjælpe? Vi har mulighed for at lave yderligere mål, hvis det er nødvendigt:) -
kronik
ForumindlægMå man godt inddrage egen holdninger i en kronik? Da jeg skal skrive om den økonomiske krise udfra en artikel, tænkte jeg også på om man måtte lave en overordnet indledning om denne krise. f.eks. at nogen mener det er den hidtil værreste krise siden depressionen i 30'erne osv. -
Hvad er et essay?
ForumindlægEr nogle der kan fortælle mig, hvad en essay er? -
OPTAGELSESPRØVE
ForumindlægHej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!! -
Valgkampen USA
ForumindlægHvordan vægtes retorik i forhold til reel politik i talerne i den amerikanske valgkamp 2008? -
synopsis
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en Engelsk synopsis omkring Doping, med fokus på touren og Lance Armstrong. Jeg er enlig færdig men ville bare lige høre om den lever op til Blooms Taksonomi? Kort fortalt har jeg valgt at gøre sådan her: Beskrivelse-analyse-vurdering Beskrivelsen: historie ... -
HIPPIE OG YUPPIES TIDSLINJE.
ForumindlægHej. Da jeg sidder her og er i gang med at lave en tidslinje om hippier og yuppies, er jeg desværre gået lidt i stå. Er der en som har en god tidslinje, der viser hvad i sær hippierne gjorde i årene som hippie? Eller nogen der bare kan hjælpe med at skrive, hvad der skete de forskellige år? Det v... -
synopse hvad skal den indeholde
Forumindlægjeg skal til at skrive engelsk synopse og vil gerne vide hvad den SKAL indeholde -
Lissabon traktaten!
ForumindlægJeg har fået en afleverings opgave af min dejlige IØ lærer, men har lidt svært ved at komme i gang. Hvis der er nogle der har nogle forslag til denne opgave 'Gør rede for EU samarbejdet efter implementeringen af Lissabon-traktaten..' - skal i være velkomne med forslag også selvom det er...
