Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14521 til 14540 af 25375
-
Stil
ForumindlægHejsa jeg har lige noget, jeg vil spørge om.1. Jeg skal skrive en stil om musik i engelsk. Har i nogle bud på, hvad jeg kan skrive om. Altså f.eks skriv om hvilket musik du kan lide.2. Jeg har meget svært ved at sige noget i engelsk for jeg er bange for at de andre fra klassen griner af mig. har... -
hjælp :I
ForumindlægHar lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?.. -
Hvad er rød og blå blok?
ForumindlægHej mit spørgsmål lyder sikkert dumt men hvad betyder rød og blå blok i den politiske verden og hvilke partier er hvad? Jeg har ikke haft held med at finde svaret på nettet. -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
Anvendelse af berettermodellen
ForumindlægSkal man sætte berettermodellen ind i sin analyse, når man har udfyldt den, eller bruger man bare til at få et overblik over handlingen? -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Omvendt funktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde den omvendte funktion tl f(x)=1/100x^2+1/10x . Hvordan gør jeg ? På forhånd tak . :) -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Danskopgave - HC Andersen?
ForumindlægHej!Jeg har tænkt mig at skrive om HC Andersen til danskopgaven.Er der nogen der har gode ideer til et godt eventyr som man kan tolke på 'big time'?På forhånd tak- Starish -
Euklid og Archimedes
ForumindlægHej, er der nogen derude som kan forklare mig hvilken betydning Euklid og Archimedes havde for matematikkens udvikling ?? Tak på forhånd -
Rumkapløbet
ForumindlægJeg vil høre om der var andre der skriver om Rumkapløbet, og hvad i evt. belyser og hvad jeres problemstillinger er? -
DDR nationalisme
ForumindlægHej :) Hvilken form for nationalisme anvendte DDR? -
Diskussion af materialer, teorier og metoder.
Forumindlæghej alle sidder som mange andre og laver AT, har også lavet det meste men er ikke sikker på hvad man skal skrive i punktet Diskussion af materialer, teorier og metoder. nogen der kan hjælpe, Altså ved godt at man skal skrive bøger og film ned, og hvilke to metoder man bruger, men er meget itvivl ... -
SRP - godfather
ForumindlægNogle som har skrevet om 'godfather'? helst fra romanen 'godfather', men filmen er også brugbart, bare i har noget. Vh Kevi -
Analyse af historisk kilde?
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved hvordan, man analyserer en historisk kilde? Er der nogle ting man skal være opmærksom på? -
bøddel til eksamen :-(
ForumindlægJeg skal op til eksamen i år, men hvad gør man hvis ens lærer er en rigtig bøddel til eksamen?? Jeg er så nervøs.. hvad skal man gøre i den situation?? -
Fortæller typer
ForumindlægHej, kunne godt bruge en oversigt over de forskellige fortællertyper! Altså Eksempelvis: Altvidende mv. og indre + ydre synsvinkel -
Genrebestemmelse
ForumindlægHejJeg kan ikke finde ud af direkte at genrebestemme mine opgivne tekster!hvilke genrer ligger hhv.IliadenHerodots historierSokrates forsvarstaleMedeai?Håber virkelig der er én som kan hjælpe, da jeg snart skal op!Best regards! -
For oldtidseksperter og dem der skal til eksamen!
ForumindlægHej allesammen!Jeg står og skal til eksamen i old på fredag.Fik liii´' en lille ide.Hvis der er nogle der er interesseret kan vi udveksle noter og tilføje? - så kommer der forskelligt syn på sagerne.Til eksperterne :-) Hvis i har tid, ville det være dejligt at få jeres syn på sagerne.Mit pens...
