Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14561 til 14580 af 25375
-
2. årsopgave
ForumindlægHeisa..Jeg skal have valgt emne til 2. årsopgave inden i morgen.. Vi må skrive om alt inden 1914. Jeg har valgt at jeg godt kunne tænke mig noget om det gamle grækenland. Men der er så mange muligheder inde for det emne. Nogen der har idéer til et godt emne, med fyld.. eller bare et godt og spænd... -
Gamle æreboger
ForumindlægJeg er interesseret i at fidne nogle gale lærebøger i niveauet 7. klasse De skal være rimelig gamle, måske fra før 1960.Jeg vil undersøge om niveauet virkelig var højere dengang, som alle går rundt og siger.Jeg har søgt på bibliotek.dk, men selvom jeg indstiller søgningen til at være bøger fra fø... -
Idræt til AT eksamen!
ForumindlægHejsa folk derude.. Overvejer at snuppe idræt som en af fagene til min AT eksamen, men er meget i tvivl omkring hvilket emne jeg skal vælge, og hvilke metoder jeg rent faktisk skal benytte med Idræt i en AT? Emnet er Katastrofer for at eksamen 2012. Jeg har tænkt på idér som Fedme... -
AT - inspiration ?:)
ForumindlægHej SP Jeg skal meget snart finde ud af hvad jeg vil skrive om i AT. Hovedemnet er katastrofer, men jeg har virkelig ingen idé, .. Har i nogle idéer,? -
Opgave om 11 september
ForumindlægHej, Jeg skal lave den indivuelle opgave i engelsk på HHX, 2 år og har overvejet at skrive om 11 september. Men i dette tilfælde, hvad skal jeg så have med i min opgave? Det er jo et ret stort emne.Håber på lidt hjælp :)Hilsen Louise -
Nægtelser
ForumindlægJeg håber der er nogen der kan forklare mig disse nægtelser. Ser I, vi har fået stillet til opgave at indsætte de manglende nægtelser. Jeg har kun stiftet bekendtskab med; pas, plus og jamais. I opgaven er der følgende også; aucun/que/rien/personne/ni. < Dem har jeg ikke stiftet bekendtskab ... -
Er det mugligt ?
ForumindlægDansk AHistorie ATysk fortsætter AEngelsk ASpansk AMusik AJeg tænkte på, om det er mugligt at have alle disse fag på a-niveau i gym. Er det mugligt? -
Standpunktskarakter..
ForumindlægHVor vigtee er standpunktskaraterne? Jeg har omsider formået at få rigtig gode standpunktskarakter, men de forrige er rimelig dårlige, hvad sker der med de dårlige? Er de dårlige hermed udratteret? Altså er det kun de gode standpunktskarakter jeg står med nu som e rgældende? Jeg går lidt og er ba... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
TALEMÅDER
ForumindlægHEY..kunne godt tænke mig at høre, hvad i kender af talemåder på englesk...ALtså dem, som man også sagtens kan få med i en stil ( HVIS DER ER SAMMENHÆNG)..Så bare smid alt dem, som i kender .. -
integrering
ForumindlægHejsa.Jeg skal integrere denne funktion1/(e^(2x)-1)og få1/2ln(e^(2x)-1)-xJeg ved godt hvor 1/2 kommer fra, nemlig fra S e^(kx) dx = 1/k*e^(kx)og at S 1/x dx = ln|x|, og at -x nok kommer fra S -1 dx = -xMen jeg kan altså ikke helt finde ud af, at lave mellemregninerne.. Nogen der kan hjælpe? -
Mobning
ForumindlægHej.. Nogen som ved om mobning er lige så udbredt i USA som her hjemme? -
Hvad betyder...
ForumindlægHej...Jeg vil gerne spørge, om hvad betyder ordet plot og hvilken sammenhænge har det med spændingsmomenter ?? Takker på forhånd -
bedst til perspektivering?
ForumindlægEr ved at lave en skriftlig opgave om Stalin. Så kunne jeg godt tænke mig at vide hvem i synes ville være mest relevant til en perspektivering? Pol Pot eller Hitler? -
Htx eksamen
ForumindlægHej går på Htx 3 årgang nu, og skal til eksamen her til maj. Er begyndt lidt at tænke over hvilke fag jeg skal op i. Ved at jeg skal op i 11 eksamner i alt på 3 år. Har hørt at man skal havde et vist antal skrftlige og mundltlige eksamner. Er der nogen der ved noget om det? -
jødedom
Forumindlæghvornår opstod Jødedommen?Hvem opfandt jødedommen og hvor ? -
Ytringsfrihed??
ForumindlægHej jeg har en eksamens opgave om ytringsfrihed. Kender I til nogle episoder i ENGELSKTALENDE lande, hvor ytringsfrihed har ført til en masse uroligheder? Tak på forhånd. -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
Meget vigtigt
ForumindlægHej, hvornår skal man besvare problemformulering er det ikke i konklusion? og hvordan skal man starte? please hjæææææææææælp -
Muhammedkrisen = Civilisationernes sammenstød
ForumindlægJeg ville bare spørge jer hvordan jeg kan koble Muhammed-krisen og civilisationernes sammenstød..Jeg synes bare det er meget tyndt at sige "Ja, Muhammed-krisen er et eksempel på Huntingtons tese" Nogen der kan hjælpe mig med nogle argumenter jeg kan bruge til at beskrive denne sammenhæng ?
