Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14581 til 14600 af 20009
-
Hej snart eksamen
ForumindlægJeg er igang med at læse op på mine tysk tekster igennem året, kommet til "Martin Suter - Hauber spannt aus". Er gået i stå ved denne tekst, nogen der kan forklare mig hvad den handler om? forstår den ikke umildbart? -
Die Prinzessin und der Hirte
ForumindlægHej. Jeg skal til tysk årsprøve imorgen, og har trukket teksten Die Prinzessin und der Hirte. Jeg har læst og oversat den, fundet eventyrtrak og alt det der, men jeg ved virkelig ikke hvad budskabet er, og temaet? Er der nogen som har læst den, som kan hjælpe mig? :-) -
Analyse af Steffi Graf's ''Ich habe einen traum''
ForumindlægNogen der har en analyse og oversætelse af Steffi grafs ''Ich habe einen traum''? Har Tysk på B og skal op og snakke om denne tekst i morgen (24 timers prøve).... Tak på forhånd :) -
HJÆLP SØGES !! :-)
ForumindlægHej alle sammen, har brug for lidt hjælp her under tysk eksamen ! Er der nogen der har læst, eller har nogle gode noter til Dramastykket af Arthur Schnitzler (Die Schauspielerin und der Graf) Har brug for jeres hjælp og viden ! Håber at i vil hjælpe mig :-) På forhånd tak ! kh Julie -
Felix
ForumindlægHej. Jeg har læst en historie der hedder Felix af Hans Bender, på tysk, men jeg forstår ikke helt handlingen. Jeg har været ved at oversætte noget af den, men puh det bliver en lang aften hvis jeg skal fortsætte med det. Er der en af jer som har læst den som evt kunne give et kort resumé af den? -
kyrdseren: Blücher
ForumindlægDen tyske krydsere: Blücher, hvornår var det den blev sænket af Norge? Var det d. 9. april 1939 eller 1940. For på wikipedia.dk, står der 1940 - og det giver ikke mening. (Men wikipedia, er jo også et sted, hvor man kan gå ind og ændre tingene) -
Kasserollebøjninger
ForumindlægHej. Jeg er ikke så god til tysk og sidder lidt og kikker på kasserollebøjnigerne og reses... I resesbøjningen: akusativ, maskulinum står der -en. Hedder det så: Ich interessiere mich für teueren Käse teueren... Det lyder sku ikke rigtigt. Eller det bare mig? :S -
Emner til SRP
ForumindlægHej allesammen! Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan skrive om i denne opgave? Det skal være en fagkombination af to af følgende fag; Dansk, samfundsfag, tysk og historie. Håber der er nogen der har gode ideer for er temmelig blank. På forhånd tak:..:) -
Antal STX eksamener hvis man skal afslutte 3.g i sommer 2013?
Forumindlæghej, jeg er vist lidt i tvivl om dette, kan nogen fortælle mig, om det stadig er 11 eksamener (inkl. SRP og AT), man skal komme op i? Jeg har allerede været til to eksamener i slutningen af 2.g (Engelsk B og Tysk fortsætter B-niveau). -
Hjælp til simpel sætning
ForumindlægHej :)) Jeg er meget usikker på, hvordan jeg oversætter denne sætning til tysk: "Mens mine forældre arbejder, har jeg tænkt mig at tilbringe tid med min kusine og fætter." Nogen der kan hjælpe?? -
Sætning
ForumindlægHvordan siger man følgende sætning på tysk: "Tre af dem omkom" Mit bud er: "Drei von ihnen ums Leben kamen." Skal man bruge "von", eller hvilket ord skal man bruge i stedet for? -
Formulering!
ForumindlægNu har jeg sidder og prøvet på at formulere sætningen : Folk er mere konfortable med at se en mand holde en pistol i hånden, end at se to mænd der kysser på tv. --> til tysk. Men sidder totalt fast i det. Nogle der kan hjælpe? -
Passer minervamodellen os til Tyskland?
ForumindlægHej! Er igang med mit afsætning a projekt og laver en segmentering af det tyske konsumentmarked, og så minder min målgruppe utroligt meget om det grønne segment i minerva, og vil lige høre om minervamodellen os kan bruges i Tyskland.. -
skriftlig karakter - (b-niveau)
Forumindlægjeg går i 2.g, og har lige afsluttet tysk på B-niveau. Jeg har således fået både en skriftlig og en mundtlig karakter, selvom jeg ikke kan/skal op til skriftlig eksamen. Men, kommer den skriftlige karakter til at stå på mit eksamensbevis?? -
slutter med studiep.
Forumindlægjeg vil bare lige meddelse at jeg stopper på studieportalen for dem der kender mig herinde! Kan I have det godt alle sammen :) Har været opgaveredaktør i tysk og engelsk...det var dejligt at hjælpe dem der virkelig havde brug for ngoet hjælp i sprog :) HYGGE HERINDE :p -
Placering af auch
ForumindlægHvor skal auch placeres i denne sætning? "Deshalb benutzt die deutsche Regierung sie als ein Beispiel von einer gelungenen Integration"? (Dansk sætning: Derfor bruger den tyske regering hende også som et eksempel på en vellykket integration) -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
har jeg forstået sætningen rigtigt
Forumindlægtysk: ich sollte zu einer Protestaktion auf DDR-Gebiet gelockt werden mit bud på dansk: Jeg skulle blive lokket til en protestaktion i DDR-området. har du evt et andet bud? :D -
endnu en sætning
ForumindlægTysk: Günter Ganssauge hat das milde Lächeln eines sympathischen Grossvaters? mit forslag til dansk Günter Ganssauge har det milde smil af en sympatisk bedstefar eller Günter Ganssauge har en sympatisk smiledende bedstefar? jeg mener den første!! ´ hvad synes du? :) -
EKSAMENEN HJÆLLLP!!
Forumindlægskal til og op til eksamen i mundtlig dansk, matematik, eng, tysk og fysik. Nogle gode ideer til ting som skal med eller ting som er gode at få læst på? Gode råd til eksamen? og gode råd til evt. disposition?
