Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 14601 til 14620 af 27879
-
Fysik eksamen. HASTER!!
ForumindlægHej! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen. Men mangler nogle forsøg til atom og kernefysik, og alkohol. Jeg har virkelig prøvet at lede i mapper og på nettet, men kan bare ikke finde nogle. Eller jo til alkohol, det eneste jeg har fundet, er hvor man laver en gæringsproces, men det kan jeg jo ... -
Brug af ældre litteratur på mellemtrinnet
ForumindlægJeg går på 2. år på lærersem. og har skrevet en opgave om brugen af ældre litteratur på mellemtrinnet. Min problemformulering lød sådan "Hvordan kan man anvende ældre litteratur på mellemtrinnet uden det bliver en byrde." Er der nogen, der har et forslag til hvad jeg kan komme ind på ti... -
Idealgasligningen
ForumindlægJeg skal udlede idealgasligningen. Jeg har notater, men problemet er, at de snart er to år gamle og jeg har meget svært ved at forstå dem... Så jeg har søgt længe på nettet efter en udledning, men uden held. Er der nogen der kender et sted, hvor jeg kan finde hele udledningen? Det ville bare være... -
Kildekritik!!
ForumindlægHej alle :) Er der nogen , som kan bekræfte mig i , at en tale er en primær og førstehåndskilde ?? Tak :) -
CIE-diagram.
ForumindlægSkal til fysik eksamen STX på C, på tirsdag, og vil gern elige have på plads hvad et CIE-diagram er og hvornår det bliver brugt. er der nogen der kan hjælpe? -
Brugen af demokrati som sikkerhedspolitik?
ForumindlægHej, jeg ved ikke helt hvad overskriften betyder. Kan i komme med eksempler hvor det er sket i den islamiske verden, eller problemet med det. Og defintionen!? tak på forhånd. -
Nationalismen i DK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i gang med AT, og der er et spørgsmål der hedder: Hvordan opstod nationalismen i Danmark, og hvad indebar det for udviklingen i Danmark og den danske nationalfølelse? Og: Hvordan påvirkede 3-årskrigen vores sammenhold? Kan i kloge mennesker ikke hjælpe mig?? Vil ger... -
Racisme
ForumindlægJeg har valgt at skrive om apartheid til min engelsk afgangsprøve men problemet er at jeg ikke ved hvorfor jeg ville skrive om det? Kan i give mig gode ideer til hvad jeg skal svare? -
mg/kg omregnet til mg/L
Forumindlæghej hvordan kan jeg omregne 300 mg/kg til mg/L På forhånd tak for hjælpen -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Musikvideo - hjælp
ForumindlægJeg har trukket musikvideo i mundtlig dansk og skal nu finde en musikvideo på dansk, som jeg kan analysere. Jeg har indtil videre fundet de her 3; Nik og Jay - en dag tilbage Niarn - antihelt Niarn - Kommer aldrig igen Hvilken en synes i er bedst af de tre? Er der en der måske er "... -
HJÆLP !! HASTER
ForumindlægJeg skal lave denne reaktions ligning : Mg + HNO3 --> Men hvordan laver jeg den ?? Er der nogen der kan komme med en god forklaring ? -
Centrale stikord?
Forumindlæghvis der står: understreg på siderne centrale stikord og sætninger: hvad er dialekter, sociolekter, rigsmål og gruppesprog? understreg og centrale sætninger om forholdet mellem...... hvad vil det sige? Er ikke helt sikker på hvad centrale sætninger er? en der kan hjælpe? :D -
Hvad er "B-delen" mht. glukoseoptagelse?
ForumindlægHvad mener de med "B-delen" når de skriver: "Umiddelbart i forbindelse med bindingen aktiveres et enzym i B-delen, hvorved der sendes et et kemisk signal ind i cellen. Tyronsin-kinase aktiveres, og dette starter en kaskade af processer." ? -
Digt
ForumindlægHej skal lave en lille digt, til i morgen. Har skrevet en digt, og vil bare lige høre, om det er godt eller ej! :D Her er digten på 6 linjer: En ond dreng, som hed Nobbe. Gik hen til skolen, for at finde en at mobbe. Han fandt endelig en pige, ved navn Anne. Og begyndte, at bande. H... -
Uddannelseskort ??
ForumindlægHeej alle Jeg ville liii spørge hvad et uddannelseskort er ? og hvordan man bruger det? -
Projektopgave!
ForumindlægJeg håber der er mange der vil komme et bud. Tak på forhånd. Min klasse har snart projektuge, og det er blevet sådan i år, at man må vælge hvad man vil. Så jeg ville spørge hvad i ville vælge hvis det var ... -
Folkeskolen engelsk outline?
ForumindlægHej! :) Sidder lige og diskutere med min yngre bror, som går i 9. klasse og står med en engelsk outline (disposition). Vi er lidt usikre på hvordan den skal udformes, eftersom hans lærer har forkastet den han i forevejen har lavet. Da jeg selv har været igennem samme prøve med en outline (f... -
Hurtigt svar tak, opg skal aflevers I MORGEN
Forumindlæghvad er våben udviklingen? og hvad er emigration og er der vigtige årstal i tidslinjen? please help! -
Avisens genre :O
ForumindlægHej :) Jeg er en dreng, som går i 9. klasse. Jeg har trukket avisens genre og er gået i total panik da jeg ikke kan finde en spændene artikel. Jeg ville høre om der var nogen som kendte en interessant artikel. Artiklen skal være fra 2012 eller 2013. Artiklen skal handle om Identitet, K...
