Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 14701 til 14720 af 20009
  • Es ist 15 Uhr

    Forumindlæg
    hejsa. jeg ska op i tysk b-niveau i morgen. Jeg har trukket teksten "Es ist 15 Uhr", som er skrevet af Christa Moog.. Nogen der har nogen noter eller gode ideer til den? skriv endlig..
  • Arbejde

    Forumindlæg
    Jeg ved ikke om det er det rigtigt forum at spørgemen nu prøver jeg. Jeg har brug for hjælp til en person som kan bruge et par timer om ugen på at svare på spørgsmål på tysk mod god betaling. Hvis det har intresse venligst kontakt mig på [email protected] eller 27156915
  • Metode i samfundsfag?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med metode i AT i samfundsfag. Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvilke metoder jeg har brugt. Jeg har kigget på Giddens teorier omkring identitetsdannelse. så jeg har anvendt den teori på en novelle i tysk? hvilke metoder har jeg brugt?
  • Slægtsforskning

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en opgave, hvor jeg skal søge min slægt. Min familie har allerede fortalt mig meget, men jeg har et spørgsmål. Hvis min tilopldemor var kartoffeltysker, som giftede sig med en dansk mand. Er jeg så 1/? del tysker??
  • 3 små sætninger..

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogle som vil kigge på min tyske oversættelse. Her er brevet = Hier ist der Brief Det er kommet i dag =Es ist heute gekämmt. Her er det brev, der er kommet i dag. = Hier ist der Brief, der es heute gekämmt.
  • en sætning!

    Forumindlæg
    heej allesammen,hvordan vil i oversætte denne sætning på tysk? De vil vise, at der også lever andre mennesker i Tyskland. mit bud: Sie ziegen, es leben auch andre Menschen in Deutschland. Håber i vil hjælpe ;)
  • Adam af Bremen kildekritik

    Forumindlæg
    Jeg skal i AT historie og religion B være kildekritisk overfor Adam af Bremen udsagn omkring at den tyske kejser Otto nærmest tvang kristendommen ned over danerne. Er der nogle der har nogle ideer til hvad man kan pointere og være kildekritisk omkring præcist? :)
  • kan jeg oploade en opgave

    Forumindlæg
    hey kan jeg oploade en af mine egne opgaver her eller evt. under "min side", så I kan læse den. Jeg har lavet en tysk opgave jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening om. I så fald hvordan gør jeg.
  • oversættelse af sætning

    Forumindlæg
    Er der noget der kan hjælpe mig med at oversætte følgende tyske sætning: "Zum Geburtstag viel Glück und alles Gute" Det skal helst oversættes så direkte som muligt. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak.
  • et par linjer - rettelse

    Forumindlæg
    god aften er der nogle, der gerne vil rette et par linjer på tysk? jeg sender linjerne det som privatbesked, da det er en opgave, og gider ikke risikere, at min lærer tror, det er kopieret. Hanna :)
  • Nom, akk, gen og dativ.

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogen der kan give en simpel forklaring på hvordan man finder ud af om en sætning er skrevet i nom, akk, gen og dativ på tysk? har aldrig forstået det, og forklaringen må gerne være på så letforståelig dansk at selv en tumpe ville kunne forstå det. Tak på forhånd!
  • 8 linjer - hjælp til rettelse

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp, til rettelse af tysk stil på 8 linjer. Jeg håber I har tid og lyst til at hjælpe mig. På forhånd mange tak. (så snart jeg høre fra jer, sender jeg det til jer )
  • hjælp til oversættelse af 2 sætninger. .

    Forumindlæg
    oversæt fra dansk til tysk. tak for hjælpen påforhånd. Hvis jeg har lovet det, har jeg glemt det. Hvad gør vi? Vi tager jo til Berlin i næste uge. Jeg læste forleden, at det tager tre uger at få nyt pas.
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie..
  • Forholdsord: i

    Forumindlæg
    Hvordan oversætter jeg: - I nogle år var hun selvstændig - einige Jahre war sie selbständig? Er usikker på "i nogle år". Jeg mener, at man på tysk udelader "i".
  • Rettelse af Aflevering

    Forumindlæg
    Hej Sp ! Jeg har skrevet en tysk aflevering på under 300 ord . Har i tid til at kigge min aflevering igennem?da jeg vil ungå at have fejl i den. -Indtil videre ser den fejfri ud. På forhånd tak og sig til hvis i vil hjælpe :) . Jeg vil helst sende den privat.
  • Synopsis om ferie?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en synopsis i tysk og havde lidt tænkt mig at fortælle om ferieforskelle ved Danmarks og Tysklands måde og holde/tage på ferie på. Holder det? Overemnet er Ferien und Reisen. Har i nogle andre emner som i mener er gode/bedre? :)
  • Lær teksten udenad?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle, der har et godt råd til, hvordan man lærer sin tekst til den mundtlige prøve udenad? Jeg skal til mundtlig tysk i morgen og mundtlig engelsk på fredag, og jeg kan ikke huske, hvad jeg skal sige ud fra mine stikord.
  • hjælp med denne lille sætning :)

    Forumindlæg
    Hejsa, igang med at læse tysk-lektier, har forstået hele lektien eheeh, undtagen denne lille sætning, og det står ikke i ordbogen :-/Die Musik gefällt mir.Musikken X mig :-b .. det der gefällt jeg ik helt forstår.
  • Valg af underemne

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal op til 10 klasses afgangsprøve i mundtlig tysk og har fået emnet "Die Welt erleben" og skal finde på et underteme men er lige så blank som Amalie fra paradise, så tænkte på om der var nogle herinde der havde nogle idéer til et godt underemne?