Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14761 til 14780 af 48880
  • Konservatisme!

    Forumindlæg
    Hvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :)
  • Demokrati i Danmark

    Forumindlæg
    Har i nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på demokrati i forbindelse med emnet "mediernes magt"?
  • ord

    Forumindlæg
    hvordan vil du difinere ordet forfængelighed ?
  • 2. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hvorfor tror i at hvad ophavsmændene kritiserer det parlamentariske/demokratiske system i Tyskland i begyndelsen af 1930’erne. Hvem bør ifølge ophavsmændene have magten og hvorfor? (Det er ikke en skole opgave, men noget jeg spekulerede over)
  • vedr 1.g årsprøver

    Forumindlæg
    hejsa allesammen!!! jeg går i 1.G og skal snart(om 3 måneder) op til nogle årsprøver..jeg er på en matematisk linje.. i weekenden stødte jeg desværre ind i et problem. min far havde købt biletter til en udlandrejse i hele 6 uger, i tænker nu nok over "hvorfor mon han syntes det er et proble...
  • Medialisering

    Forumindlæg
    Heej, håber nogle der er kvikke til samfundetsfag og kan svar mig på de tre af de føglende spørgsmålene som lyder på: Hvad betyder de begreber og forklar kort om dem. 1)Medierne intensiverer? 2)Medierne polariserer? 3)Medierne personificerer? Tusind tak på forhånd :)
  • Definition af partidiciplin

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælp mig med en definition af partidiciplin i et parti? Gerne forskellen på partidiciplin indadtil og udadtil. På forhånd tak :-)
  • populisme?

    Forumindlæg
    hvad betyder populisme?
  • Straffeloven

    Forumindlæg
    Hej er der nogle, der kender til de stramninger af straffeloven som er blevet foretaget i løbet af de senere år? Jeg har brug for at vide, hvad de gik ud på sådan generelt,, men når jeg søger finder jeg kun tonsvis af artikler der omtaler dem, men ikke fortæller hvad konkret der blev strammet op ...
  • Den sociologiske model

    Forumindlæg
    Hej, har jeg forstået den sociologiske model rigtigt? : Den sociologiske model sætter vælgeradfærden sammen med de grupper i samfundet, vælgeren tilhører. Det vil sige, at ens vælgermønster afspejler den økonomiske og sociale postion, man har. Her handler det ikke om et psykoligisk tilhøresforho...
  • Appelform

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg vil lige gerne høre, hvad betyder ordet appelform? Tak på forhånd :)
  • Patos, Logos og Etos??

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig hvad disse tre begreber (Patos, Logos og Etos) står for? og i hvilke sammenhænge de bruges?? På forhånd tak :)
  • velfærd i danmark

    Forumindlæg
    hej alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp til at fortælle mig hvad socialdemokraterne synes om velfærdet?! hvad kunne man komme ind på - og hvorfor?? :):):)
  • lovgivningsprocessen

    Forumindlæg
    jeg har et spørgsmål der lyder: hvilke faktorer kan være afgørende for, at nogle aktører har mere indflydelse på lovgivningsprocessen end andre?
  • HJÆLP, det haster !!

    Forumindlæg
    Skal skrive en årsrepport om Genforeningen med Slesvig i 1920. Og så skal jeg også lave en problemformulering.. -Hvordan laver man en problemformulering ? -Nogen der har nogen gode råd til link, eller hvordan man bedst muligt laver en repport. På forhånd tak(:
  • Meget hurtigt spørgsmål!

    Forumindlæg
    Heej alle sammen, det her er en lille hastesag. Hvad er det modsatte af ordet 'civil'? Jeg ved godt hvad det betyder, men jeg ved ikke hvad det MODSATTE er. Plz hjælp mig.. Hugs, kleo.
  • Molins model

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave hvor jeg skal give forskellige forklaringer på socialdemokraternes valgnederlag i 2005 og der står at jeg skal bruge molinsmodel, men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. HAr godt hørt om modellen, men forstår ikke hvordan jeg skal bruge den i en skriftelig rapport?
  • Downs teori

    Forumindlæg
    er der nogen som kan hjælpe med at beskrive hvad Downs teori gik ud på???
  • udviklingskolonialisme

    Forumindlæg
    heej smukke mennesker er der nogen der gider at forklare hvad udviklingskolonialse betyder? :)
  • Innovations begrebet! Hjælp! Redegørelse!

    Forumindlæg
    Hej alle! Kunne virkelig godt bruge nogle gode råd til hvordan man redegøre for begrebet Innovation! Skal jeg bare forklare hvad det betyder? Eller også hvad det indebærer? Er meget forvirret og vil nødig ende med at lave fejl! Gode idéer til hvad man kunne skrive, tager jeg glædeligt...