Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14761 til 14780 af 48880
-
Konservatisme!
ForumindlægHvad går konservatisme ud på?Håber i kan hjælpe! På forhånd tak! Og til dem der sidder og arbejder, god arbejdslyst :) -
Demokrati i Danmark
ForumindlægHar i nogle forslag til hvordan jeg kan komme ind på demokrati i forbindelse med emnet "mediernes magt"? -
ord
Forumindlæghvordan vil du difinere ordet forfængelighed ? -
2. verdenskrig
ForumindlægHvorfor tror i at hvad ophavsmændene kritiserer det parlamentariske/demokratiske system i Tyskland i begyndelsen af 1930’erne. Hvem bør ifølge ophavsmændene have magten og hvorfor? (Det er ikke en skole opgave, men noget jeg spekulerede over) -
vedr 1.g årsprøver
Forumindlæghejsa allesammen!!! jeg går i 1.G og skal snart(om 3 måneder) op til nogle årsprøver..jeg er på en matematisk linje.. i weekenden stødte jeg desværre ind i et problem. min far havde købt biletter til en udlandrejse i hele 6 uger, i tænker nu nok over "hvorfor mon han syntes det er et proble... -
Medialisering
ForumindlægHeej, håber nogle der er kvikke til samfundetsfag og kan svar mig på de tre af de føglende spørgsmålene som lyder på: Hvad betyder de begreber og forklar kort om dem. 1)Medierne intensiverer? 2)Medierne polariserer? 3)Medierne personificerer? Tusind tak på forhånd :) -
Definition af partidiciplin
ForumindlægNogle der kan hjælp mig med en definition af partidiciplin i et parti? Gerne forskellen på partidiciplin indadtil og udadtil. På forhånd tak :-) -
populisme?
Forumindlæghvad betyder populisme? -
Straffeloven
ForumindlægHej er der nogle, der kender til de stramninger af straffeloven som er blevet foretaget i løbet af de senere år? Jeg har brug for at vide, hvad de gik ud på sådan generelt,, men når jeg søger finder jeg kun tonsvis af artikler der omtaler dem, men ikke fortæller hvad konkret der blev strammet op ... -
Den sociologiske model
ForumindlægHej, har jeg forstået den sociologiske model rigtigt? : Den sociologiske model sætter vælgeradfærden sammen med de grupper i samfundet, vælgeren tilhører. Det vil sige, at ens vælgermønster afspejler den økonomiske og sociale postion, man har. Her handler det ikke om et psykoligisk tilhøresforho... -
Appelform
ForumindlægHej allesammen :) Jeg vil lige gerne høre, hvad betyder ordet appelform? Tak på forhånd :) -
Patos, Logos og Etos??
ForumindlægNogle der kan forklare mig hvad disse tre begreber (Patos, Logos og Etos) står for? og i hvilke sammenhænge de bruges?? På forhånd tak :) -
velfærd i danmark
Forumindlæghej alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp til at fortælle mig hvad socialdemokraterne synes om velfærdet?! hvad kunne man komme ind på - og hvorfor?? :):):) -
lovgivningsprocessen
Forumindlægjeg har et spørgsmål der lyder: hvilke faktorer kan være afgørende for, at nogle aktører har mere indflydelse på lovgivningsprocessen end andre? -
HJÆLP, det haster !!
ForumindlægSkal skrive en årsrepport om Genforeningen med Slesvig i 1920. Og så skal jeg også lave en problemformulering.. -Hvordan laver man en problemformulering ? -Nogen der har nogen gode råd til link, eller hvordan man bedst muligt laver en repport. På forhånd tak(: -
Meget hurtigt spørgsmål!
ForumindlægHeej alle sammen, det her er en lille hastesag. Hvad er det modsatte af ordet 'civil'? Jeg ved godt hvad det betyder, men jeg ved ikke hvad det MODSATTE er. Plz hjælp mig.. Hugs, kleo. -
Molins model
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal give forskellige forklaringer på socialdemokraternes valgnederlag i 2005 og der står at jeg skal bruge molinsmodel, men ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an. HAr godt hørt om modellen, men forstår ikke hvordan jeg skal bruge den i en skriftelig rapport? -
Downs teori
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med at beskrive hvad Downs teori gik ud på??? -
udviklingskolonialisme
Forumindlægheej smukke mennesker er der nogen der gider at forklare hvad udviklingskolonialse betyder? :) -
Innovations begrebet! Hjælp! Redegørelse!
ForumindlægHej alle! Kunne virkelig godt bruge nogle gode råd til hvordan man redegøre for begrebet Innovation! Skal jeg bare forklare hvad det betyder? Eller også hvad det indebærer? Er meget forvirret og vil nødig ende med at lave fejl! Gode idéer til hvad man kunne skrive, tager jeg glædeligt...
