Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 14781 til 14800 af 39570
-
offensiv udenrigspolitik
Forumindlæghej alle sidder og skriver en rapport om Danmark udenrigspolitik. jeg arbejder med Anders Fogh, som siger at Danmark skal fører en offensic udenrigspolitik, men jeg ved ikke rigtig hvad det betyder. jeg tolker det som om at man er aktiv og med fremme, og noget i den stil men er der nogen der har... -
AT 2010 IDRÆT? Nogle som har et emne i idræt til AT?
Forumindlæg -
Kommunisme
ForumindlægHej :) Er kommunisme en ideologi? I dette tilfælde - hvad er dens hovedsynspunkter så? -
Statistik
ForumindlægHej I mange fag er der brug for statistik af flere forskellige årsager. Men hvor finder i statistik? Synes tit at det er svært at finde rundt inde på Danmarks Statistik - men er der andre steder man kan stole på? :) -
socialgrupper
ForumindlægHej, er der nogen der kan forkalre og evt. komme med eksempler på hvorfor socialgruppe 1 og 2 og familetypen: par med- og uden børn eksempelvis har det godt i samfundet? I forhold til personer med/uden børn. -
Hvordan er matematiken på HHX?
ForumindlægHey alle <3 Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge i forhold til ungdomsuddannelser. Jeg interesserer mig særlig meget for matematik og overvejer stærkt HHX. Min eneste bekymring er om Matematik A på HHX kun er økonomi og salgs fokuseret eller om det er almen matematik med fokus på &qu... -
Censor
ForumindlægHvordan kan man finde sin censor? På mine papir står der kun to bogstaver og nogle tal. Tallet er nok den skole censor kommer fra. Har søgt på google, men kan ikke finde noget. -
AT-synopsis, forvirret?
Forumindlægjeg skal op til AT- synopsis og har valgt fagene samf og eng. i eng har jeg bare valgt den hermeneutiske spiral,(jeg har læst en bog) hvad kan jeg mere sige til det? så har jeg valgt kvalitativ metode i samfundsvidenskab da jeg har interview en person, hva kan jeg mere sige end at jeg har valg... -
BNP betydning fra levealderen
ForumindlægHej jeg har et spørmål omhandlende sammenhængen mellem BNP og levealder, her kommer det: Hvorfor har BNP betydning for den gennemsnitlige levealder i et givent land? På forhånd tak -
Hjælp! vilken studieretning?
ForumindlægHej, nu er det på'tide at jeg skal finde mig en studieretning, men vilken? Jeg ville gerne blive aktuar eller økonom, men ved ikke hvad jeg skal gøre, og vilken klasse/studieretning jeg skal vælge, for jeg forstår ikke hvad der kræves! Kunne i hjælpe mig, med at fortælle, vilken hov... -
Økonomi - Jura kan det lade sig gøre
ForumindlægHej. Jeg går i 9.klasse og skal snart til at vægle hvad jeg vil efter folkeskolen. Jeg har prøvet at undersøge emnet meget selv, men uden held. Jeg går lidt med tanker om endten at læse virsomhedsøkonomi eller jura-advokat, men er meget i tvivl om, om jeg skal have en stx eller hhx for at kun... -
Darwin - biologi og samf
ForumindlægHej derude, Er der nogle der evt skrevet om Darwin i fagene biologi og samf? Jeg har nemlig brug for lidt hjælp her. Jeg ved ikke rigtig hvad min problemformulering skal være så, jeg har brug for lidt inspiration og gode ideer. Jeg have tænkt at jeg ville tage udgangspunkt i noget sociologi. på f... -
demokrati
Forumindlæghej alle! jeg er i fuld gang med at skrive samfundsfagsrapport og har netop brug for jeres hjælp. er der nogle af jer der ved hvad demokratisk acceptabel deltagelse er? beskyttede politiet mod demonstrationerne ved COP15 eller skabte de for megen uro? på forhånd tak. hilsen katrine. -
AT - REJSER
ForumindlægStår og skal skrive AT om samme emne som 3.gerne havde sidste år - rejser Er ret blank for ideer, ved bare at jeg vil skrive to af følgende fag; biologi, matematik, religion, historie eller dansk Nogle der har nogle ideer? :) -
SRP - skal jeg klage?
ForumindlægHej. Jeg har fået 7 for min SRP, hvilket jeg er super skuffet over, eftersom jeg føler den lå til 10. Jeg overvejer derfor kraftigt af klage over min karakter. Er der en venlig sjæl som vil læse min opgave igennem og komme med en vurdering af, om der er grundlag for en klage? -
HASTER! HJÆLP . PLZ :(
Forumindlæghvad skal man bruge af metoder , når man har biologi og historie . Mit emne er louis pasteur og hans opdagelser, hvilken betydning det havde osv. jeg er virkelig fortabt omkring det her . nogen der gider hjælpe? skal aflevere synopsis imorgen? -
Fra folkeskolelærer til gymnasielærer
ForumindlægHej Jeg læser pt. til folkelærer på UCC, men har med tiden fundet ud af, at det ikke er det rette for mig. Nogen der ved om man på en eller anden måde kan blive gymnasielærer - evt. ved at læse en to-årig kandidat? Eller kender til andre spændende kandidatuddannelser man kan videreuddanne sig i?... -
Kigge min samf. opg. igennem
ForumindlægHejsa :-) Nogen, der vil kigge min samf.-opgave igennem? Den handler om det økonomiske kredsløb, høj- og lavkonjunktur, økonomisk teori etc. Hilsen Tissi, 2.g -
politik
Forumindlæghvem er venlig at hjælpe med disse spørgsmål? Hvad ville den franske filosof Antoine Destutt de Tracy opnå med begrebet ideologi? Ofte omtales ideologier også som ismer. Hvorfor det? Begreber som lighed og frihed har forskellig betydning hos de forskellige ideologier. Overvej forskell... -
GSK på andenprioritet
ForumindlægHej Jeg vil søge ind på statskundskab (adgangskvotient på 10,9 sidste år), som jeg regner med faktisk at have snittet til, da mit snit er på 11,5. Som 2. prioritet vil jeg søge filosofi. 2. prioriteten bliver nok ikke nødvendig, men hvis nu der sker et eller andet helt voldsomt, skal jeg br...
